964 C4 of 993 S

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 964 C4 of 993 S

  • Maker
    Discussie
  • Beste leden,
    Wat zou jullie voorkeur genieten, of wat zijn de pro of cons ?
    993 S
    – 1997
    – volledige historiek
    – 133000km
    – ong 3800 geproduceerd
    Of
    964 C4
    – 1990
    – volledige historiek
    – 70000km
    – ong 13500 geproduceerd

    Hartverscheurende keuze, i know … 😀

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Je ziet dat ik nooit veel aandacht besteed heb aan 964 Carrera 4’s, niet bij stil gestaan…

      Maar ik heb wel met beiden gereden. Niet heel lang en niet in alle omstandigheden maar desondanks kwam de C2 wendbaarder over. Ik geef toe in normaal gebruik zal het niet veel uitmaken en in slechte omstandigheden heeft een C4 zeker een veiligheidsvoordeel maar als je wil ‘spelen’ (zonder onnozel te doen) is een C2 toch meer wat ik van een 911 verwacht. In conclusie: ik kocht mijn 911 niet voor slechte omstandigheden en als ik onderstuur wil, neem ik mijn DD wel.

      Tiptronic, daar begin ik nog niet over.

      Maar ieder het zijne! Als ik een C4 zie en hoor, geniet ik evenveel als van een C2 hoor!

        Een 993 S heeft de turbo-kas (breder en zonder de vaste spoiler) en is tweewielaangedreven. Er is een tiptronic-versie en een handgeschakelde versie. Is ook minder gemaakt dan de 4S (die heeft ook turbokas, maar is 4-wiel aangedreven en heeft turbo-ophanging. De 4S was niet in tiptronic-versie verkrijgbaar).
        Eigenlijk zijn de 2S’n en de 4S’n WTL’s (works-turbolooks). Ze zijn zoals een 964 Jubilé : die heeft ook de turbo-kas van de 964, maar geen vaste spoiler en natuurlijk geen turbo. De Jubilé is wel maar op 911 exemplaren gemaakt, heeft mooie kleuren en is héél exclusief tegenwoordig.

          [quote=”kleinekastenteufel” post=223740][quote=”911_NL” post=223716]Inderdaad – bij een 964 de C2 …

          En bij een 993 S, natuurlijk wél met de handgeschakelde 6 bak in combinatie met de 4-wiel-aandrijving van de 993 Turbo :driver:[/quote]

          Een 993 S is een gewone 993 met spoorverbreders, niets turbo onderstel. Een 993 4 S heeft de 4×4 aandrijving van de turbo maar niet de geblazen motor. Alle 993 hebben hetzelfde vermogen (behoudens de Turbo). Er is wel de laatste uitvoering (varioram motor) met ietsje meer pk’tjes.

          Vanaf de 964 verkiezen wij (maar dat is persoonlijk en subjectief) de 4 aandrijving: min. 250 pk op de achteras alleen is te giftig voor niet prof. piloot.[/quote]

          een 993 4s is een turbo zonder turbo,dus wel turbo remmen, ophanging, geen hollow-spoke turbo velgen
          een 993 2s heeft dit inderdaad niet. maar weer wel turbo hollow spoke 18″ velgen (standaard 17 cup)

          een 2S en 4S heeft altijd de 285pk varioram motor (13Pk meer tov oudere 993 zonder varioram)
          er was ook een 3.8 x51 beschikbaar… 285pk zonder varioram en 300pk met

            [quote=”RS Evo” post=223714]Beiden handbak of beiden Tiptronic?
            Ik zou in een 964 geen Carrera 4 nemen omdat ik vind dat het 4WD system daar te veel invloed heeft op het weggedrag.

            Maar we spreken toch over een verschillende prijsklasse, niet? Als dat geen problem is, lijkt me de 993 toch evident. (maar ik ben niet objectief)[/quote]

            een 964 C4 bestaat niet in tiptronic :happy:

            heb je al wel eens met een 964 C4 en C2 gereden? Bij normaal tot snel straat gebruik is er weinig verschil hoor…

              [quote=”911_NL” post=223716]Inderdaad – bij een 964 de C2 …

              En bij een 993 S, natuurlijk wél met de handgeschakelde 6 bak in combinatie met de 4-wiel-aandrijving van de 993 Turbo :driver:[/quote]

              Een 993 S is een gewone 993 met spoorverbreders, niets turbo onderstel. Een 993 4 S heeft de 4×4 aandrijving van de turbo maar niet de geblazen motor. Alle 993 hebben hetzelfde vermogen (behoudens de Turbo). Er is wel de laatste uitvoering (varioram motor) met ietsje meer pk’tjes.

              Vanaf de 964 verkiezen wij (maar dat is persoonlijk en subjectief) de 4 aandrijving: min. 250 pk op de achteras alleen is te giftig voor niet prof. piloot.

                Die keuze moet je vooral zelf maken. Ik kan me niet voorstellen dat je met beide auto’s gaat rijden en dan geen voorkeur hebt.

                  De twee zijn niet te vergelijken.
                  993 S is veel exclusiever en normaalgezien andere prijsklasse.

                  Ik zou nu geen van beiden kopen. Je koopt toch ook geen aandelen als die op hun hoogste punt staan ?
                  Ok, kunnen in toekomst nog veel stijgen, maar zou het niet over hebben voor toch oude auto’s.

                    Inderdaad – bij een 964 de C2 …

                    En bij een 993 S, natuurlijk wél met de handgeschakelde 6 bak in combinatie met de 4-wiel-aandrijving van de 993 Turbo :driver:

                      Beiden handbak of beiden Tiptronic?
                      Ik zou in een 964 geen Carrera 4 nemen omdat ik vind dat het 4WD system daar te veel invloed heeft op het weggedrag.

                      Maar we spreken toch over een verschillende prijsklasse, niet? Als dat geen problem is, lijkt me de 993 toch evident. (maar ik ben niet objectief)

                        Doe mij maar de 964, is in mijn ogen de laatste echte. :engeltje:

                          +1 vonheist:
                          indien de fiscus niet zo hebberig zou zijn, dan koos ik zonder twijfel voor de 993;

                            De 993 rijdt beter… De 964 is goedkoper (als oldtimer)

                            XXX

                              993 :first:

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.