Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 C4 rijkwaliteiten en klassiekerpotentieel (afgesplitst uit verkooptopic)
- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door
Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Van mij mogen we nog wel ff doorgaan hoor jongens, vond het wel lekker gaan, vooral die Foost kan er wat van!! :coolness: :first:
Nu halen we 2 dingen door elkaar, iets wat voor de groenen een oldtimer is en belasting op moet brengen omdat hij een bepaalde leeftijd behaald heeft, en wat werkelijk een klassieker is. 🙄
Testarossa is ook klassieker, is dus van voor een jaren 80. 😉
Maar maakt niet uit en heeft niks met (mijn) leeftijd te maken, want zoals ik al eerder schreef zijn weer bepaalde types die altijd in waarde en of status blijven meegaan omdat ze iets apart waren of door kleine serie en zeldzaamheid, en daar valt een S2000 ook onder en ook Spijker om er nog een bij te noemen ondanks dat deze modern is.
Ik ga het hier bij laten. :sleep: :sleep:
Als we als liefhebbers ene fiscaal geïnspireerde groene pipo bepaalt of ne auto ne “klassieker” is of niet, dan zijn we echt verkeerd bezig.
Een klassieker is voor mij een wagen welke de tand des tijd doorstaan heeft (en/of zal doorstaan) en toch de chauffeur (of kijker) een goed gevoel bezorgd, maw meer is dan een A tot B verplaatsingsobject.Voor mij is een S2000 een toekomstige klassieker
Net zoals de 964 dit vandaag al is. Trouwens vandaag de dag is de 964 ook voor de pipo’s in Brussel nog een klassieker. Het is niet om dat ze wat meer geld nodig hebben dat hij morgen geen klassieker meer zou zijn.Trouwens gewicht is ook geen bepalende rol. Ferrari Testarrossa van 1984 woog al 1700-1800kg (en reed voor geen meter, voor mij een klassieker)
Misschien is klassieker eerder gebonden aan de leeftijd van de persoon in kwestie met een (lichte) voorkeur voor wagens vanuit ‘hunne’ jonge tijd
Iemand die het begrijpt. :applaus:
En dan nog de nodige polyester daar aanhangen om het gewicht te besparen, anders woog hij 1600 kg.
Ik begrijp jullie standpunt ook hoor, geen probleem, en mooi dat Porsche zolang een concept heeft weten vast te houden, maar we hebben het toch over oldtimers en geen steeds op gemoderniseerde auto’s.En in een ander draadje kun je al lezen en zien wat er gaat gebeuren met de jongere auto’s na de jaren 90.
Dus klassiekers zullen straks enkel auto’s zijn tot eind jaren ’80. :salut:
De 964 C4 was de eerste Porsche waarmee ik ooit als kind mee mocht rijden. Heb er dus goede herinneringen aan, zeker aan de wegligging (effectief als op rails). En nog steeds denk ik er wel eens over na om er ook eentje aan te schaffen.
Wel verbaas ik me nog altijd over het gewicht van het kleine en smalle wagentje; 1450kg. Dat is ongeveer hetzelfde als die (in vergelijking) gigantische 991 C4 met brede kont van vandaag (1475kg) die wel standaard airco etc heeft. Dus ik begrijp Wim wel ergens als hij zegt dat de 964 nooit als een echte klassieker (met typische lichtvoetigheid) zal aanvoelen, een 3.2tje (van hetzelfde formaat) woog immers nog 1210kg…[quote=”Foost” post=257049]De 964 heeft alvast the looks van een tijdloze klassieker – tot in het uiterste uitgepuurd dan – maar deze wilde poes zal nooit een klassieker worden in de zin van oldtimer.
Met haar opgefokt warmbloedig karakter is ze veroordeeld tot de eeuwige jeugd.
Immer hitsig en temperamentvol is ze voorbestemd aan de jeugdigen van geest.
Vanaf haar conceptie is ze begiftigd met een vooruitstrevende natuur, ze bedankt daarom beleefd voor een rol als een prachtig maar uitgediend en verouderd museummodel.
Een diva voor altijd die nimmer tot antiek zal verworden.[/quote]964 lyric’s by Foost.
Very well summarized, no nonsense style.:applaus: :applaus: :applaus:
De kwaliteiten van de 964 naar voor brengen in een verkooptopic voor een 964 – wat kan daar nu verkeerd aan zijn ?
Wat oude concepten betreft ken ik er ook één die bewijst dat concepten niet onder de noemer klassiek of modern vallen onder te brengen.
Rond 1900 is de electrische auto immers enorm populair en is Camille Jenatzy de eerste mens die de snelheidsbarrière van 100 km.h doorbreekt. Op 29 april 1899 rijdt de Belg met z’n elektrisch aangedreven raketauto ‘Jamais Contente’ maar liefst 105,88 km/h.
Het concept met een 3.6 liter achterin geplaatste luchtgekoelde motor is gewoon een heel plezant concept, het ligt in de lijn der verwachting dat porsche liefhebbers dat over 100 jaar nog zullen vinden .
Koop die 964 en ontdek al die heerlijkheden zelf zou ik zeggen !Het concept is anders wel 80 jaar oud. Luchtgekoelde boxermotor achterin bedoel ik. Als dat geen klassieker is! :hail:
De oude door vader Porsche
bedachtegepikte Kever is trouwens veel Porschiger dan de Cayenne en co ooit zullen zijn…Mm, zijn we nu een verkooptopic aan het verkloten of juist niet? :think:
De 964 heeft alvast the looks van een tijdloze klassieker – tot in het uiterste uitgepuurd dan – maar deze wilde poes zal nooit een klassieker worden in de zin van oldtimer.
Met haar opgefokt warmbloedig karakter is ze veroordeeld tot de eeuwige jeugd.
Immer hitsig en temperamentvol is ze voorbestemd aan de jeugdigen van geest.
Vanaf haar conceptie is ze begiftigd met een vooruitstrevende natuur, ze bedankt daarom beleefd voor een rol als een prachtig maar uitgediend en verouderd museummodel.
Een diva voor altijd die nimmer tot antiek zal verworden.Dat denk ik nu wel. Heeft electronica weinig mee te zien
Is inderdaad geen klassieker, maar wel een gewild model. :popcorn:
En wat je nu schrijft bedoel ik ook, alles nemen zoals de tijd waar het in zit, dus die meuk reed toch voor geen meter.
Dus 964 4C is dan toch voor klassieker te modern in zijn doen, ook met de electronica.
Tuurlijk blijven er altijd modellen die gewild zijn of worden, maar zullen nooit echte klassiekers worden. :think:Hela Wimmeke, niet te autoritair en niet te schoolmeesterachtig doen. 👿
Ook niet te rap antwoorden dan.Hebben wij de rest dan wel goed gelezen ?
Bedoelden uiteraard bijvoorbeeld de Löhner-Porsche, KDF-wagen, Kübelwagen mit Allradanrtrieb, Schwimmwagen, … toch allemaal een beetje familie hier.
En… waarom zou bij de klassieke 964 de discussie niet kunnen gevoerd worden C2 en C4, met ieder zijn voor en nadelen ? Of is de 964 dan geen klassieker ?
😉 :coolness: 😈
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.