Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 C4 rijkwaliteiten en klassiekerpotentieel (afgesplitst uit verkooptopic)
- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door
Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”kleinekastenteufel” post=256962]
4×4 bestaat al heel lang hoor Wim, ver voor de 964 al.
:salut: 😈 :salut:[/quote]Goed lezen is dus ook moeilijk. :think:
Ik was het die zaterdag de C4 van Sébastien gaan bekijken ben. En ik kan volmondig beamen dat de auto voor zover ik er als leek verstand van heb, geheel origineel en onverprutst bijstaat. Koetswerk ziet er ook nog perfect gezond uit. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen werken aan kunnen gebeuren…
Ik heb vorige week gesproken met Herr Gerischer van Manufaktur 964. De man doet niets anders dan 964 terug in nieuwstaat brengen. Er circuleert een filmpje gemaakt door zijn streekgenoot “The Getawayer” van zijn auto. Ik heb twee dingen geleerd van het gesprek. Dat een C4 op de weg beter is dan een C2. En dat ik niet moet aarzelen om 50000 euro te betalen voor een ongerestaureerde 964 omdat de prijzen enkel zullen stijgen. Dat laatste statement is maar afwachten natuurlijk. En o ja, de kost bij hem is 50000. Bovenop de 964 aankoop. Dan is hij wel beter dan een nieuwe! Nieuw interieur inbegrepen maar wel zonder kleurwissel. Op zijn website wordt uitgelegd wat hij allemaal doet aan de auto. De rode C2 op de website is van een klant en 5 jaar geleden in orde gezet. Vraagprijs ongeveer 80000!
Om on-topic terug te komen: toch voelde de C4 van Sébastien net iets zwaarder aan dan de C2 die ik daarvoor kon rijden. Het was wel de eerste rij-ervaring ooit met een C4 dus ik weet niet of het aan mijn verwachtingen lag of iets anders.
[quote=”cabrio wim” post=256953]
Maar net Timo gesproken, want die was met een klant mee gaan kijken naar een 964 C4, en werd zonder schroom bijna 40K voor gevraagd, maar Timo dacht dat hij met dat bedrag erbij niet klaar kwam voor een volledige make over/deel resto.
Een klassieke auto is het rijden van die tijd erbij nemen, en geen discussie over 2 of 4 wiel aandrijving, is weer al te modern, dan moet je naar een Land Rover gaan uit die tijd voor 4 wiel. 😉
Waarde was in Timo zijn ogen 25K voor de Porsche.[/quote]
4×4 bestaat al heel lang hoor Wim, ver voor de 964 al.
Als wij goed kunnen rekenen hier komen wij uit op minstens 65 K voor een gaaf exemplaar zoals jij altijd al bedoeld ?
:salut: 😈 :salut:
waarom mijn tekst volledig gequoteerd, kon ook normaal antwoord erop geven. 💡
edit by mod: quote in vorige post verwijderd
Er staat inderdaad vanalles te koop. En daarom is het soms moeilijk om voor een eerlijke wagen als deze, de mensen over de vloer te krijgen.
Nu terug naar de verkoopstopic:
Mocht er iemand interesse hebben, neem gerust een specialist mee. Wagen rijdt perfect en is technisch in zeer goede staat. ik kan het niet genoeg benadrukken.
Treed jou volledig bij, en de reden heb je op het forum wel al gezien waarom ik daar veel waarde aan hecht.
Blinkend jasje met bont interieur koop ik wel bij die speciale winkels. 😉Maar net Timo gesproken, want die was met een klant mee gaan kijken naar een 964 C4, en werd zonder schroom bijna 40K voor gevraagd, maar Timo dacht dat hij met dat bedrag erbij niet klaar kwam voor een volledige make over/deel resto.
Daarbij nog wat twijfelachtige verhalen over originaliteit, en als je een rubber op tilde was het lichtblauw i.p.v donkerblauw.Ik denk dat al deze mensen er in een opwelling een gekocht hebben, geschrokken zijn van de prijzen om hem in orde te zetten, en nu proberen voor minimaal het zelfde geld of met iets winst door willen verkopen.
Maar niemand trapt hier meer in, want prijzen staan stabiel < '87 en voor de moderne 964 > + zelfs weer iets aan het zakken.Markt is compleet naar de kloten geholpen door de handelaren die massaal gingen importeren uit landen buiten Europa, daar voor weinig, hier voor veel.
Dit is toen ook gebeurd bij de Engelse klassieke auto rage in de jaren ’80, en staat nu al die jaren al op een stijging zoals het hoort, maar geen dip meer.
Ik denk dat dit liedje zich gaat herhalen voor Porsche en een paar andere exoten, daarna zal de rust weer wederkeren in de klassieker wereld.
En zoals ik al dikwijls geschreven heb, electronica in een auto, en klassieker status is weg, let maar op deze woorden binnen een paar jaar.
Een klassieke auto is het rijden van die tijd erbij nemen, en geen discussie over 2 of 4 wiel aandrijving, is weer al te modern, dan moet je naar een Land Rover gaan uit die tijd voor 4 wiel. 😉Pot goud is voor velen een pot koper geworden, en hoop dat de handelaren er nog lang mee mogen blijven staan. :what:
Waarde was in Timo zijn ogen 25K voor de Porsche.
Yep, onderstel, banden, stuurhuis moet allemaal in orde zijn :driver:
Belangrijker dan blinkende lak of zeteltjes met nieuw leder :wtf: :sarcastisch 💡
Kan bovenstaande reacties enkel bijtreden.
Heb ooit een testrit met een C2 gedaan bij regenweer en dadelijk erna met een C4 gereden, deze laatste gaf toch net wat meer vertrouwen.
Afstelling van onderstel en bandenkeuze speelt natuurlijk ook een grote rol.
Idd… geeft mij ook veel meer vertrouwen in de bochten dan mijn 996 MK2 C22 indertijd….
964…. voor mij graag de C4… anytime
Danku voor de positieve feedback.
Ik zou zelf ook niet twijfelen.
Met mijn vorige 964 Carrera 4 (niet deze die te koop staat) heb ik eens de Porsche Driving School “Classic” gevolgd. Na de middag begon het te regenen. Ik was één van de enige met een C4 -> ik was één van de enige die op het circuit zat.
De wagen geeft enorm veel vertrouwen, die ik persoonlijk soms mis bij een C2.
Alles heeft z’n charmes, maar geef mij maar een 964 C4. Ik blijf overtuigd van deze techniek. Eén van de weinig oldtimer sportwagens die deze feature kan leveren.
Ik ben ook fan van de C4
Al heel wat ‘oudere’ 911-jes gehad/gereden met achterwielaandrijving en die zijn mij wat te licht in de neus.
Momenteel dus een964 C4 welke veel meer vertrouwen geeft, zeker als het wat ‘vettig’ er bij ligtMaar ook mij 997C4 was perfect bruikbaar dagdagelijks zelfs bij sneeuw
Onze ervaring met C4 is gelijklopend.
Niet meer op eieren rijden als de weersomstandigheden even een winters karakter krijgen.
250 pk op achterwielen van 911 is niet gering. Wij zijn natuurlijk ook geen racepiloten.
Vind de C4 nochtans super rijden…
Het is ook de enigste productie 911 met manuele sperren, wat hem dan toch nog wat extra speciaal maakt
Heb mijn C4 bijna 5 jaar als DD gebruikt.. mee in de winter in storm & sneeuw gereden, Brusselse ring en al…
Op dichtgesneeuwde wegen kwas het soms eenzaam rijden… de rest stond stil 😉Met de C4 kan je zelfs gas minderen in een bocht
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.