964 cab

  • Maker
    Discussie

  • Jan Danckaers
    Deelnemer

      Omdat de 993 te duur gaat worden, ben ik op zoek naar een goeie 964.

      1 wat zijn de verschillen amerika versus europa
      2 is de tip minder waard dan de manueel
      3 waarop te letten bij aankoop?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 112)
      • Dag Mart,

        Je hoort het vooral bij gas lossen….ik krijg de indruk dat het misschien het geruis van de nokkenaskettingen is.

          Controleer voor de zekerheid wellicht ook nog even visueel of het riempje en de sensor waar hij langs loopt nog 100% zijn. Maar als het geluid met de toeren mee oploopt, dan zou je verwachten dat je het geluid ook hoort als je in de vrij de toeren op laat komen met de motorklep geopend, 1 iemand gas geven, 1 iemand luisteren en kijken wat er gebeurt … Als dat lagertje mankerende is, zal ie kunnen afbreken binnenkort …

            Top Rudi, doe ik.
            Je zal wel effe moeten meerijden, want zoals gezegd bij stilstand, zelfs met wat gas hoor je het niet. :salut:

              He Jan,ok spring volgende week maar is binnen dan luister ik ook even mee :drink:

                Dag Rudi,

                Bedankt voor de reactie
                Ik denk niet dat het dat is hoor, want het geluid gaat mee met het toerental op en neer.
                Ik had het ook al aan Daxmanian laten horen, die vond er niks verkeerd aan.
                Toch blijf ik het niet normaal vinden.
                Wanneer de kap dicht is hoor je er niks van, enkel met de kap open en vooral wanneer het achtervenster open geritst is.
                Misschien ben ik er teveel op gefocust, en is het normaal, maar ik ben toch liever zeker.
                De auto is nog in garantie, maar wil niet over elke kleinigheid zeuren.
                Daarom wou ik het in een andere 964 cabrio eens kunnen horen ter vergelijk.
                Maar ik zal volgende week eens binnenspringen.

                  [quote=”993″ post=236380]Bij het open rijden heb ik steeds een onaangenaam metalig geluid vanuit de motorruimte…ik verdenk het lager van de koelturbine, echter op relantie heeft oe dat niet.
                  Graag had ik geweten of dit eigenlijk normaal is….
                  Bij de 993 heb ik het i.i.g. niet.
                  Is er misschien iemand in de omtrk van st job in ‘t goor die ook een 964 cabrio heeft, waar ik eens mag langskomen om het geluid te vergelijken.
                  Mischien is het wel eigen aan de 964.[/quote]

                  Kijk even of het geluid niet uit het ventilatie motortje komt zie afbeeldingen,deze kan je los bestellen en is een onderdeel van Bosh
                  Jan voor verdere info kan je mij steeds even contacteren of je kan altijd effe binnenspringen dan hoor ik even mee.
                  image-2-3-4-5-6-7-8.jpeg

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9.jpeg

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10.jpeg

                    Hmmmmm….ik dacht een normale vraag gesteld te hebben? 😥

                      Doesn’t ring a bell … :think:

                        Ja Jan
                        Dat komt er van hé

                        Je had beter nog nen Transaxle bijgekocht :mrgreen:

                          Bij het open rijden heb ik steeds een onaangenaam metalig geluid vanuit de motorruimte…ik verdenk het lager van de koelturbine, echter op relantie heeft oe dat niet.
                          Graag had ik geweten of dit eigenlijk normaal is….
                          Bij de 993 heb ik het i.i.g. niet.
                          Is er misschien iemand in de omtrk van st job in ‘t goor die ook een 964 cabrio heeft, waar ik eens mag langskomen om het geluid te vergelijken.
                          Mischien is het wel eigen aan de 964.

                            Kijk….dan heb ik dat gewoon zonder te weten juist opgeborgen. :drink:
                            die aangelaste bout dient daar dus voor.
                            :applaus: :applaus: :applaus: voor onzen Dirk

                              O ja? Ik heb al die werktuigen aan boord zoals bandenpomp, bandenspanningmeter, krik, maar dat zou je dus officieel en netjes kunnen opbergen. Ik ga nog es RTFM en nog es een keertje goed kijken ‘Hoe het heurt?’ :popcorn:

                                RTFM

                                wagenheber964.jpg

                                  Dat ziet er bijna officieel uit zo. Heb die van mij in een doeken hoesje gewoon in de kofferbak liggen, maar dan wel geklemd/gefixeerd van voor naar achteren tegen het zijkantje.

                                    Nee, nog niet…maar ze hebben er wel een hele week zoet mee geweest met uittesten en vernieuwen.
                                    Ik moet nog terug voor een nieuwe rubber aan de koelturbine…..ik zal het dan eens vragen, wat nu juist het probleem was.

                                    BTW…Waar steken jullie de wagenkrik eigenlijk in een 964, want die pst niet in het reservewiel????
                                    Gisteren doe ik de koffer open en er ligt een originele luchtcompressor en wat gereedschap in :wtf:
                                    Deze die bij de wagen was geleverd werkte niet….een beloninkje voor mijn geduld zeker???

                                    Ben dus beginnen alles ordentelijk weg te schikken, maar de krik krijg je nergens weggestoken.
                                    Na een tijdje toch een plaatsje gevonden…aan een bestaande bout (waarvoor dient die???)een lange moer opgedraait waar het gat van de krik juist overgaat en vastgezet met een vleugelmoer

                                    IMG_20160526_230620.jpg

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 112)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.