964 cab

  • Maker
    Discussie

  • Jan Danckaers
    Deelnemer

      Omdat de 993 te duur gaat worden, ben ik op zoek naar een goeie 964.

      1 wat zijn de verschillen amerika versus europa
      2 is de tip minder waard dan de manueel
      3 waarop te letten bij aankoop?

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 112)
      • doe mij maar de eerste, liever één waar mee gereden is :driver:
        andere bedenking bij de tweede is: een auto van 20 à 25 jaar oud waar maar 88000 km op de teller staan, komt bij mij niet echt geloofwaadig over en al zeker niet voor een Los Americanos, Carfax of niet… waarom moet een auto met zo weinig km’s herspoten worden als hij meer binnengestaan zou hebben dan gereden, en dan nog met een europees chassinummer, snap ik eigenlijk niet zo goed :think:

        ik zou niet twijfelen en gaan voor de eerste, zeker omdat je zelf aangeeft dat hij remt, rijdt en stuurt als een nieuwe, over de waardedaling zou ik me niet teveel zorgen maken, en zelfs moesten ze zakken, veel verlies zal je nooit doen, de lufties komen nooit meer terug dus zullen geliefd en begeerd blijven bij iedereen die er verlekkerd op is :driver:

          Dillemma…..

          Ik ben onderhand wel gek aan het worden van al die Porsches…maar heb nu twee mooie kandidaten op het oog.

          1) 964 cabrio/ Amethist / zwarte kap / zwart interieur / Km 172 000 / europees WPÖZZZ

          Voordelen:
          Opnieuw proffesioneel gespoten / mooi en verzorgd interieur / nieuwe lichtbalk en lichten achter/ rubbers nieuw of in zeer goede staat
          Nieuwe banden / persenning in leder / volledig ingevuld OH boek / rijdt, remt en stuurt als nieuw.
          1 jaar Garantie op motor, versnellingsbak,ophanging

          Nadelen:
          Veel km

          2) 964 cabrio / rood / nieuwe zwarte kap / zwart interieur / KM 88 000 / amerikaan maar omgezet naar Europees WPOZZZ

          Voordelen:
          Opnieuw proffesioneel gespoten / mooi en verzorgd interieur / nieuwe lichtbalk en lichten achter/ rubbers nieuw of in zeer goede staat
          Zeer goede maar geen nieuwe banden / Zwarte nieuwe kap
          Motor pas groot onderhoud gehad en de nodige punten vernieuwd zoals bougies, remolie, stuurpomp, voorvorken etc. bij Jimmy (JC motors in Berlare)
          Weinig km aantoonbaar met carfax en vele facturen
          Nieuwer dashbord (type 993 met de airbags)

          Nadelen:
          Amerikaan (wel met europees chassisnummer op inschrijvingsbewijs)
          Nieuw dakje, maar niet zo precies geplaatst
          Geen persenning

          Beide wagens zien er dus heel goed uit, voor dezelfde prijs.
          Het dilemma zit dus in het amerikaan zijn (wel niet meer zichtbaar) tegen weinig km

          Ik heb wel nog niet met de rode gereden, ga ik volgende week doen.

          Ik vrees eigenlijk dat wanneer ik de Amethist binnen enkele jaren over de 200.000 km laat komen dat de waarde erg zal zakken.
          terwijl dat dit bij de rode nooit zover zal komen

          Zelf vind ik de kleur Amethist mooier…. :popcorn:

          Dilemma…dilemma…Dilemma… :engeltje: ruzie :engeltje: ruzie :engeltje: ruzie :bounce: :bounce: :think:

          Wat is jullie idéé hierover

            Na een paar maanden stilgelegen te hebben ben ik terug in gang geschoten met de zoektocht naar een goede 964.
            Ik heb er al weer enige gaan bekijken, maar het blijft moeilijk.
            Ook heb ik steeds het gevoel dat de 964 niet vooruit te branden is, terwijl ik toch moeilijk kan aannemen dat die zoveel trager is dan de 993
            Enfin al de bekende internetsites weer aan het uitpluizen tot misschien toch de juiste uit de bus komt. Al wie een link naar een mooie weet …shoot

              iemand die deze kent

                iemand die deze kent

                  Een jaar of wat geleden een gelijkaardige discussie gehad met een man welke zo’n 10 porsches per maand verkocht.

                  Zijn stelling: tot voor kort waren de Porsche kopers voornamelijk ‘snelle’ jongens welke een manuele coupe wensten. Vandaag is er een tweede groep kopers, de gegoede 40-50tiger welke zijn geld op de bank niets ziet opbrengen. En nu dus de wagen van zijn jongens dromen kan kopen. Hier hoeft het niet snel meer te gaan, ten minste niet altijd. Liefst een cabrio ( targa mag ook ). Manueel of TT maakt hen geen bal uit, dikwijls nog liever een TT.

                  Kort door de bocht: hij voorspelde dat voor de open wagens het prijsverschil zou verdwijnen. Voor de coupes zou het prijsverschil bljven.

                    de prijzen van tip was in de voorbije jaren minder dan de manuele,maar is ondertussen ook al veranderd,
                    als ik de prijzen van tegenwoordig zie is het verschil klein geworden

                      [quote=”993″ post=221175]Omdat de 993 te duur gaat worden, ben ik op zoek naar een goeie 964.[/quote]

                      toch een a-typische denkpiste om dan een auto bij te kopen 😎 maar goed, je hebt mensen die luxeproblemen oplossen op een niet evidente manier :mrgreen:

                        [quote=”deepee” post=221222]welkom in Belgie Jan 😐 KLIK

                        … en als het regent in Charleroi of Mons dan druppelt het ook op het martelarenplein in brussel

                        als je van uw hart een steen maakt om de mooiste porsche ooit uit uw stal te verkopen, speel dan zeker en koop een auto in de plaats die volgend jaar minstens 30 jr oud is.[/quote]

                        Heb ik dan gezegd dat ik iets ga verkopen???nee hoor, voorlopig zeker niet 😆

                          Ik dacht toch ook dat de onderhoudskosten van de 993 en 964 elkaar niet veel ontlopen … :think:

                            ALS er al sprake zal zijn van een redelijke overgangsregeling, dan zal deze los staan van het type nummerplaat en louter gebaseerd zijn op de leeftijd van de auto. dus de auto’s met O-plaat jonger dan 30 jr zullen de dans niet ontspringen.
                            de regeling as-is houden voor alles wat al ingeschreven is en de fiscalteit alleen drastisch verhogen voor ‘nieuwe’ inschrijvingen tss 25 en 30 jr zal niks opbrengen en dat beseffen ze zelf ook. de youngtimermarkt zal gewoon stilvallen voor een kleine 5 jr.

                            bovendien hebben heel wat liefhebbers meerdere auto’s die zonder pardon hun O-plaat insturen tot hun oldie 30 jr is (en ondertussen het rijplezier hebben van een nog oudere meer vervuilende 30-plusser). reken daar mezelf maar al bij.

                            Wim

                              [quote=”993″ post=221211]
                              @ Wim…..Niet elke amerikaan zal wel een plamuurauto zijn hé[/quote]

                              Weet ik, maar je vroeg waar op te letten, dus neem ik dit mee als aandachtspunt. 😉

                                Ik hoop dat het nog jaren duurt vooraleer ze iets beslissen :mrgreen: :sleep: :think:

                                  ook ik heb op men ’88 een gewone plaat hangen, ik wou dat gewoon omdat me dat een beter gevoel gaf bij aankoop naar kwaliteit van de wagen qua veiligheid etc… als ze nu de +25 jaar gaan straffen die niet op een O-plaat staan :what: :what: :what:
                                  weet iemand wat dat dan wss jaarlijks gaat kosten aan jaarlijkse rijtaks? Als dat enkel voor nog 2 jaar is indien ze de wet naar 30 jaar brengen ga ik wss geen O-plaat hangen, indien ze het optrekken naar 40 jaar gaat het over een groter “verlies” natuurlijk, zeker omdat ik maar weinig buitenkom met de P, t’is hier ook altijd hetzelfde in onze bananenrepubliek 🙄
                                  wanneer beslissen ze uiteindelijk hierover?

                                    Mijnen Targa word in december 29 jaar en ik rij met een dagelijkse plaat. Ik betaal ook maar de luttele 33 euro taks, waarom moet er dan een O-plaat op? Wat zijn de voordelen buiten dat je jaarlijks naar de keuring moet? Indien O-plaat kan ik hem dit jaar nog wel als Oldimer laten keuren.

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 112)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.