964 cabrio bwj 1990 binnenverlichting

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 cabrio bwj 1990 binnenverlichting

• Maker
    Discussie
  • Wie kan mij verder helpen?
    verlichting van het
    handschoenkastje werkt
    motorcompartiment werkt
    binnenverlichting werkt zowel indien ik het armatuurtje naar voor en/of naar achter klik.
    Maar de deurcontactschakelaars werken niet.
    Wie kan mij zeggen waar ik het “verdeelpunt” [8] in het midden van dit schema ergens in de auto kan terug vinden?
    binnenverlichting.jpg

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Bij mij werkte het opeens na wat geprul aan de kabeltjes….

Hallo, heb je dit kunnen oplossen?
        Ik heb net hetzelfde probleem. (964 ’91 cabrio)
        Als de schakelaar volledig naar voor is zou het licht alleen moeten aangaan wanneer de deur open is.
        Bij mij blijft dit permanent aan.
        Beide deurschakelaars lijken te werken. Als ik ze induw hoor ik een relais klikken in de buurt van het handschoenenkastje. Dat zal uw “aftakpunt 8” zijn in uw schema.

Alleen blijft het licht aan.

Iemand enig idee?

tx

Voorlopig had hij er zeker geen tijd voor; dus moest er iemand in de wijde buurt van Houthalen zijn die hier verstand van heeft
          (uitmeten en doorlussen)…. mag altijd contact op nemen met mij.

Gisteren bij Bernard van garage Dossogne geweest.
            Het niet werken van de schakelaars zou te maken hebben met het verwijderen van het originele alarm ooit door een vorige eigenaar.
            Er zou moeten uitgemeten worden waar de kabeltjes van de schakelaars ergens naar toe moeten doorgelust worden om terug hun dienst te kunnen doen.
            Dit had hij achter de scharnier van het kofferdeksel aan passagierskant gevonden.
            20180515_100504[1].jpg

Daar zit niets elektrisch….

20180513_115742[1].jpg

[quote=”Litho” post=266989]…binnenverlichting werkt zowel indien ik het armatuurtje naar voor en/of naar achter klik.
                Maar de deurcontactschakelaars werken niet….[/quote]

dus je interieurverlichting blijft permanent branden met gesloten deuren met het armatuurtje in stand 1 en/of 3:(zelfs met de beide deurcontacten afgekoppeld) dan is het contact in het slot van je kofferklep de hoofdverdachte. heb je dat ook al uitgemeten?
                bedrading en verdeelpunten zijn geen slijtage onderdellen dus zoek eerst en vooral bij de rest.

Alles werkt…behalve de schakelaars v/d binnenverlichting.
                  Ik heb al een draadje gelegd tussen de schroefdraad van de schakelaar en een ander metaal van de body…noppes
                  Vermits de binnenverlichting werkt (handmatig) vermoed ik dat het ergens tussen of in aftakpunt ¨[8] en de schakelaars moet liggen.
                  Daar vertrekken de 2 draadjes.
                  Dus ja…waar is dit punt [8] in de Porsche.
                  Vermoedelijk verdwijnen de kabeltjes van de deurcontacten ergens in een kabelboom…..en dan is het moeilijk zoeken waar ze er weer uit komen.
                  Zal er mee moeten leren leven zeker 😀 😐

Die deurcontactschakelaars zijn nogal dikwijls stuk of geoxideerd.

en heb je hetzelfde uitgemeten met het deurkontakt aan de pasagierskant en het slot van de kofferklep?

Eleltriciteit is niet mijn sterkste kant.

Bruin/witte kabel (contact 1) geeft door naar de schroefdraad (zoemer op multimeter) en bij indrukken geen toon meer..schakelaar is dus ok
                        Zelfs met de schakelaar uit de stijl geschroefd bijft de binnenverlichting aan en dit in beide uiterste posities. ❓ ❓ :bounce:

meet eerst het deurcontact naar de massa eens uit. is een vaak voorkomend probleem.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.