Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 cabrio C2 – 1993
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 3 maanden geleden door Setakira.
-
MakerDiscussie
-
27 juli 2007 om 19:47
Beste kenners,
Ik ben in een overnamebespreking voor een 964 cabrio C2 van 1993 met 185000 km.
Heeft dergelijke P aibag(s) van fabriek uit ? Was het een optie? of was het helemaal niet mogelijk.
De huidige eigenaar beweert dat er geen airbag(s) insteken!
Merci voor de reacties en vooral het exacte advies,
Eric63
-
MakerDiscussie
-
Ik zie dat je van Kapellen bent. Niet zo ver daar van, op de Bredabaan in Merksem vind je “Cabrioletkappen” http://www.cabrioletkappen.com
Ik heb daar 2 jaar terug voor de mijne een nieuw cabriodak laten plaatsen. Volledig dak dus buiten -en binnenbekleding, achterste deel met plastic raampje, montage en wat kabeltjes en ander klein materiaal kwam op 1600 euro. En het resultaat mag gezien worden!
Of Martens in de Loerstraat te Helchteren.
Ik ben er meer dan zeer tevreden van en ben er al jaren met al mijn bekledingswerk heen gegaan.
Correcte afspraken en correcte prijzen (die ook na het werk gehouden worden)
Ik heb al veel andere verhalen van anderen gehoord
ik heb daar voor mijn BMW voor een nieuw buiten en binnendak (kleur naar wens) en nieuw getint achterraam all in (dus demontage, montage etc) ongeveer 1500€ betaaldAls je van den Limburg zijt (of niet te ver ervan) even een belleke naar De Geet doen voor prijzen?
Via (andere Johan) zijn website http://www.autosdekens.be op informatie klikken en je hebt meer info.
Ik dacht bij Porsche zelf 5000euro of zoiets?
Het dak is inderdaad serieus verschenen van de zon.
Op enkele plaatsen zijn reeds scheurtjes geplakt en op een andere plaats is het gescheurd (weliswaar een kleintje).
Weet iemand wat zo’n nieuw stoffen donker blauw dak kost en wordt dit op de bestaande constructie gemonteerd? Er zal waarschijnlijk een verschil zijn bij Porsche zelf of bij een andere deskundige.
Thx, Eric
Setakira: ook een Johan.
Mooi, dan heeft hij (ook een Johan is het niet?) het dak laten bijspannen (hij heeft mij toen laten zien waar dat juist moest). Zal hij wel gedaan hebben bij zijn volgende onderhoud.
Velgen heeft hij dan blijkbaar ook laten opmaken. Ik merkte wel dat hij dat van plan was indien wagen niet verkocht werd (was toen gestart met opmaken bumpers).
Het dak is inderdaad kantje-boordje maar zolang het niet gescheurd versleten is zeker nog mee te rijden (lijkt wel wat afgebleekt van de zon maar zal wel aan de kleur liggen (blauw)).
Ook zeker zien dat de fabriekssticker nog in de kofferklep hangt!
Edit: was weer te snel 😳
[quote=”eric63″:10mvt029]
Minpunten 🙁 airco stuk, pompjes voorste (koffer)kap zijn stuk, de bache is dringend aan vervanging toe, geen CD zoals in de aankondiging en de radio is een museumstuk.
[/quote]Airco is niet van groot belang , is een “externe” reparatie welke op zich geen probleem is en moet je maar door onderhandelen in de prijs.
De kap : daar zijn specialisten zat die je dat als nieuw kunnen herstellen en weeral niks ergs, laten spelen in de prijs.
Radio : als dat “museumstuk” nog de originele is waar hij mee afgelverd is dan is dat een MEERWAARDE ! Weinig auto’s van die leeftijd hebben nog de originele radio. Die mag je wisselen voor een moderne maar de originele altijd goed bijhouden.
Het allerbelangrijkste is dat de wagen ongevalvrij is. Als dat niet het geval is dan moet je goed overwegen wat je doet. Een ex-ongeval wagen verkopen is ZEER moeilijk en krijg je veel minder voor. Dus goed letten op speling tussen alle carrosserie delen , lasnaden enz.
Als je hem echt wil toch iemand meenemen die de 964 goed kent.Oh ja, de kap floepte er niet uit tegen 100km/h en meer ❗
De velgen hadden geen stoeprandschade en het rijden ging inderdaad vlot.
Verslagje is nu vollediger 😉
Eric63
[color=red]Aangezien het een “M” model is, is het probleem van de airbags opgelost, en is de verkoper correct dat er inderdaad geen airbags inzaten 🙂
Wat niet wegneemt dat de wagen pas in 1993 kan ingeschreven zijn.
Het verhaal lijkt alleszins minder dramatisch dan eerst aangenomen.[/quote][/color]aldus S2Ben dus deze middag de 964 gaan bekijken en (be)rijden.
De wagen is in ’91 door Verellen in Geel afgeleverd aldus de originele stempel in het boekje en inderdaad volgens de roze kaart in ’93 de eerste inschrijving. De huidige eigenaar heeft hem sinds ’99.
Setakira heeft de wagen in 2005 eveneens op z’n zoektocht tegengekomen en de carosseriebeschadigingen (vandalisme) waren volgens de data op de foto’s tevens van 2005. Het koperen plaatje hing er nog steeds in.De wagen is strak en komt nog heel degelijk uit de hoek. Interieur is uitermate degelijk, geen gescheurde zetels.
De velgen vertonen geen schade maar zijn opnieuw hersteld, weldegelijk een boordcomputer,… De sticker in het boekje komt overeen met de sticker aan de binnenkant van de voorste kofferkap.
De eigenaar komt over als een minutieus iemand, toonde letterlijk alles wat hij over de wagen heeft.
Het verhaal lijkt te kloppen, maar toch een gezonde argwaan hebben.
Geen bezwaar tegen een aankoopkeuring.Minpunten 🙁 airco stuk, pompjes voorste (koffer)kap zijn stuk, de bache is dringend aan vervanging toe, geen CD zoals in de aankondiging en de radio is een museumstuk.
De emoties laten rusten en de ratio zijn werk laten doen, en ik zal zien wat de beslissing zal zijn.
Laat de bijkomende vragen en opmerkingen maar komen 😉
Eric63
[quote=”stefx911″:29onh05w]
Als de Airbags ook verdwenen zijn, ik dacht dat Dave nog een compleet airbag systeem voor een 964 heeft liggen[/quote]
Helaas reeds verkocht, maar terug te vinden bij FG Porsche, en idd het volledige systeem, dus met computer en sensors , stuur en pass airbag + afdekplaatjes van dash
Een wagen kan toch later ingeschreven zijn dan de fabricagedatum ❗
Mijn nieuwe speeltje is ook gebouwd in ’88 maar de eerste inschrijving is van ’90 💡 😉PB-tje beantwoord
[quote=”993S”:17i5ahrs]In de loop van 91 werdt het leverbaar als optie en vanaf sept. 91 (model 92) werdt het standaard.
Dus Model 91 kan bestaan met airbags maar zijn zelden.
Alles daarvoor bestaat niet met airbags.[/quote]Aangezien het een “M” model is, is het probleem van de airbags opgelost, en is de verkoper correct dat er inderdaad geen airbags inzaten 🙂
Wat niet wegneemt dat de wagen pas in 1993 kan ingeschreven zijn.
Het verhaal lijkt alleszins minder dramatisch dan eerst aangenomen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.