Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 cabrio C2 – 1993
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 3 maanden geleden door Setakira.
-
MakerDiscussie
-
27 juli 2007 om 19:47
Beste kenners,
Ik ben in een overnamebespreking voor een 964 cabrio C2 van 1993 met 185000 km.
Heeft dergelijke P aibag(s) van fabriek uit ? Was het een optie? of was het helemaal niet mogelijk.
De huidige eigenaar beweert dat er geen airbag(s) insteken!
Merci voor de reacties en vooral het exacte advies,
Eric63
-
MakerDiscussie
-
Ik heb ondertussen het chassisnummer opgevraagd en gekregen 💡 .
In het midden staat de letter “M”. Met andere woorden is het er eentje van het jaar 1991.
Maar Johan (Dekens) schrijft dat vanaf 92 aan de drempel geen schroefjes zitten. Deze heeft het niet en is van ’91 🙄Setakira : ondertussen 185.000km volgens de eigenaar.
wat bedoel je met het koperen plaatje rechts in het dashboard ❓911 lover : je hebt een pm
Eric63
Zo is het.
Anders wil ik , als ik tijd heb , wel eventjes mee gaan kijken 😉Leuk, Johan heeft dus een olifantengeheugen merk ik, dat hij dat nog weet dat ik met deze eens een testritje gemaakt heb 😀
Ben in het begin van 2005 eens gaan kijken naar deze wagen en ritje gemaakt, sympathieke verkoper, had nog paar andere speciale wagens. De cabrio moest niet weg maar mocht (zou een 993 in de plaats mogen komen), ik denk dat dat nu nog wel zo zal zijn. Hij rijdt er mee naar de school waar hij les geeft en had toen als ik mij niet vergis zo’n 180000km, zal nu niet veel meer zijn, zo rond de 195000 misschien? Document leken ook in orde.
Daar het in het begin van mijn zoektocht was keek ik in eerste plaats enkel naar het uiterlijke van de wagen. Als je op het dashboard rechts een koperen plaatje ziet geschroefd, dan is het zeker deze waar ik eens naar ben gaan kijken.
Blauw interieur en kap past wel met het zilveren uiterlijke.
Ik zag wat krassen op voor en achterbumpers en steenslag (normaal voor zo’n wagen), hij had de voorkant inderdaad al eens laten herspuiten. Zetels zijn donkerblauw maar toch hier en daar zwarte plekken op van het gebruik. Het dak is nog origineel maar moest aangespannen worden. Aan een goede 100km per uur floepte het dak uit het gootje boven het rechterraam en kreeg je veel windgeruis. Het vleugelhandvat daar moet je voor zijn maar was niet mijn ding. De velgen hebben wat stoeprandschade en de naafkapjes waren vrij bleek, wagen werd ook in winter gereden maar daar kunnen ze wel tegen hé.Op het rijden had ik in eerste plaats niks aan te merken, ging zelfs vlotter dan ik dacht over de plaatselijke vluchtheuvels (goede stevige vering), denk wel dat er geen originele uitlaat onder zit want had indruk dat in het centrum van Lommel ze nogal luid riep maar dat is juist pluspunt nietwaar 😉
Daar ik een bijna perfecte wagen wilde (had eigenlijk nergens een 964 cabrio naar mijn goesting tegengekomen) en toen een paar maand later de 993cabrio bij Johan zag, heb ik haar gekozen want deze was liefde op het eerste gezicht 😀
Voor de mechaniek kan je best iemand meenemen want daar heb ik geen kaas van gegeten, voor de rest was het wel de beste van de 964 cabrios die ik gezien had (zelfs betere koop dan deze die toen bij Berens te koop stond van een Zwitser)
En tussen haakjes, 911lover woont niet ver van Lommel, Als je van de E313 recht omhoog naar Lommel rijdt en je neemt niet de expressweg aan het ronde punt maar de gewone baan rechtdoor, dan kom je bij PKTuning voorbij (rechts) maar toen kende ik Koen natuurlijk nog niet 8) .
Aan de zwarte drempellijst (binnenkant, langs blauwe tapijt) te zien gaat het over een 92/93 model, de oudere 964’s hadden lijstjes die geschroefd zaten…
De onderkant van het dashbord is niet goed te zien op de foto, je kan dus niet zien of het al een brede is met het handschoenvak in…
Ik heb zo een vermoeden dat de airbags al eens gebruikt werden en niet vervangen zijn…Wat me ook opvalt is dat het cabriodak niet zo heel fris is…
Ik ben niet heel zeker maar ik denk dat de auto al heel lang te koop staat… Setakira heeft iets meer als 2 jaar geleden zijn 993 cabrio bij mij gekocht en volgens mij is hij destijds tijdens zijn zoektocht ook deze wagen gaan bekijken… ik weet nog dat het cabriodak mij toen al opgevallen was en dat hij sprak van nieuwe lak na vandalismeschade…
De uitleg van 993S klopt volledig. Je kan ook even het volgende checken : ik heb ooit een 964 Cabrio gehad van 1991 en die hadden ook nog geen digitale (dag)teller. Indien deze dat wel heeft, kan het best een ’93 zijn maar dan eentje met een dubieus verleden (omwille van het niet-airbag-stuur).
Anoniem29 juli 2007 om 23:39[quote=”993S”:1ucj2ov8]
Dus Model 91 kan bestaan met airbags maar zijn zelden.
Alles daarvoor bestaat niet met airbags.[/quote]
Tenzij op uit de USA geimporteerde wagens… . Komt dikwijls voor op 944.In de loop van 91 werdt het leverbaar als optie en vanaf sept. 91 (model 92) werdt het standaard.
Dus Model 91 kan bestaan met airbags maar zijn zelden.
Alles daarvoor bestaat niet met airbags.[quote=”993S”:z39rca7a]Dit is een 90 of 91.
Of eentje die een klop gedaan heeft en het airbag stuur vervangen door een gewoon om de kost te drukken.
92 en 93 bestaan NIET zonder airbag. Ook vanzelfsprekend een passagiers airbag waardoor het handschoenkastje onder het dashboard terecht kwam. De foto is te donker om dit te zien.Neem svp iemand mee die iets van de 964 kent zodat ge u niet in de luren laat leggen.
Een 93 is P code , let daar ook al op. (92 is N , M is 91)
Is de letter die in het midden van de chassis nummer staat.[/quote]993S : Bedankt voor de heel concrete tips waarop te letten en ja in de boeken staat o.a. duidelijk te lezen dat vanaf ’92 er airbag(s) voorzien zijn.
Wil dit zeggen dat voor de bouwjaren ’90 en ’91 de airbag een optie was ❓ Mij is dit niet duidelijk 😳
Thx, Eric63
Anoniem28 juli 2007 om 23:28[quote=”993S”:3d4k3r3a]Dit is een 90 of 91.
Of eentje die een klop gedaan heeft en het airbag stuur vervangen door een gewoon om de kost te drukken.
92 en 93 bestaan NIET zonder airbag. Ook vanzelfsprekend een passagiers airbag waardoor het handschoenkastje onder het dashboard terecht kwam. De foto is te donker om dit te zien.[/quote]
Dat gefoefel met die airbags is net de reden waarom ik niet naar de wagen ga zien. Ik zou er mijn handen van afhoudenben ns benieuwd
maar dit is zeker geen ’93-er
(herspoten na vandalisme…hmm, ja dat ken ik…:-) ) )
anders johan (autosdekens.be) ns mailen,
mss dat hij de wagen/history kent…
suc6! 😉 )Dit is een 90 of 91.
Of eentje die een klop gedaan heeft en het airbag stuur vervangen door een gewoon om de kost te drukken.
92 en 93 bestaan NIET zonder airbag. Ook vanzelfsprekend een passagiers airbag waardoor het handschoenkastje onder het dashboard terecht kwam. De foto is te donker om dit te zien.Neem svp iemand mee die iets van de 964 kent zodat ge u niet in de luren laat leggen.
Een 93 is P code , let daar ook al op. (92 is N , M is 91)
Is de letter die in het midden van de chassis nummer staat.Inderdaad, het is deze P.
Bedankt S2 om de foto’s te posten.
Volgens de huidige 2de eigenaar is de wagen volledig herspoten na vandalisme en heeft er foto’s van en is de P weldegelijk van ’93 zegt hij.
Dinsdag ga ik de wagen bekijken.
Moet ik in het bijzonder nog op iets specifiek letten of vragen?Bedankt, Eric 63
Sorry, ik stel nu pas vast dat dit niet in de juiste index (onderwerp) gepost is. 😳 Mijn excuses.
Het betreft de 964 C2 cabrio die te koop wordt aangeboden via 2dehands.be, zilverkleurig met blauwe kap te Lommel met als omschrijving full option, bouwjaar 1993.
Inderdaad ik krijg de link er niet op vandaar de omschrijving.
Als iemand de wagen kent, graag feedback.Thx, Eric63
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.