Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › 964 cabrio max.feb.1991
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Ollie.
-
MakerDiscussie
-
7 november 2015 om 04:09
Ik zoek een 964 cabrio manueel in onberispelijke staat (geen Amerikaan, geen verbouwingen) max 120.000 km.
Iemand? -
MakerDiscussie
-
Voor een 993 (Euro 2) is dit inderdaad zo, er geldt slechts een verhoging van 5%.
De 964, Euro 0 echter, krijgt een verhoging van 30%. :what: :bounce:
Een 964 heeft toch al een catalysator, vermelding U9 op de papieren, ik begrijp niet goed dat dit Euro 0 blijft. :think:
Voor een 993 (Euro 2) is dit inderdaad zo, er geldt slechts een verhoging van 5%.
De 964, Euro 0 echter, krijgt een verhoging van 30%. :what: :bounce:
Een 964 heeft toch al een catalysator, vermelding U9 op de papieren, ik begrijp niet goed dat dit Euro 0 blijft. :think:
Als het wordt beslist zoals in Wallonie ben ik eraan voor de moeite.
Daar moet een 964 gewoon terug de volle taks betalen.
Ik zou het enkel doen om die taksen te ontlopen, maar betrouw het niet meer. Ik kan dan evengoed de 993 inschrijven, die heb ik staan.
En nee, ik schrijf die niet in…pas deze zomer….een half jaar taks in 2016 is nog altijd minder dan een vol jaar in 2015.
De 968 laat ik dan gewoon ingeschreven.Als het wordt beslist zoals in Wallonie ben ik eraan voor de moeite.
Daar moet een 964 gewoon terug de volle taks betalen.
Ik zou het enkel doen om die taksen te ontlopen, maar betrouw het niet meer. Ik kan dan evengoed de 993 inschrijven, die heb ik staan.
En nee, ik schrijf die niet in…pas deze zomer….een half jaar taks in 2016 is nog altijd minder dan een vol jaar in 2015.
De 968 laat ik dan gewoon ingeschreven.Indien je er een zou kunnen vinden die nu reeds oldtimer is, en deze nog inschrijven voor 01/01/2016, zou je kunnen blijven voldoen aan de voorwaarden die nu gelden.
BIV en verkeersbelasting blijven hetzelfde voor reeds ingeschreven wagens.
Er is ook sprake om de verkeersbelasting pas te veranderen op 01/04/2016, dit is blijkbaar nog niet zeker.
Heb je de 993 ook al terug inschreven?
Indien je er een zou kunnen vinden die nu reeds oldtimer is, en deze nog inschrijven voor 01/01/2016, zou je kunnen blijven voldoen aan de voorwaarden die nu gelden.
BIV en verkeersbelasting blijven hetzelfde voor reeds ingeschreven wagens.
Er is ook sprake om de verkeersbelasting pas te veranderen op 01/04/2016, dit is blijkbaar nog niet zeker.
Heb je de 993 ook al terug inschreven?
Indien je er een zou kunnen vinden die nu reeds oldtimer is, en deze nog inschrijven voor 01/01/2016, zou je kunnen blijven voldoen aan de voorwaarden die nu gelden.
BIV en verkeersbelasting blijven hetzelfde voor reeds ingeschreven wagens.
Er is ook sprake om de verkeersbelasting pas te veranderen op 01/04/2016, dit is blijkbaar nog niet zeker.
Heb je de 993 ook al terug inschreven?
Naar aanleiding van de veranderde oldtimerleeftijd in wallonie met het gevolg dat het in vlaanderen wel zal volgen, gaan we afzien van de aankoop van een 964.
Je kan er maar pas één gekocht hebben en nu dit bericht van de BFOVDit bericht is van toepassing op de liefhebbers die in Wallonië wonen!
De BFOV werd op donderdag 12 november 2015 ontvangen op het kabinet van Minister Lacroix.
De Minister blijft bij zijn eerder samengevatte intenties en voorziet geen overgangsmaatregelen voor de momenteel reeds ingeschreven voertuigen tussen 25 en 30 jaar oud.
Daarentegen meldt hij ons dat hij de echte liefhebbers niet wenst te bestraffen en dat hij ten volle bereid is om samen met de BFOV te werken aan het nieuwe oldtimerstatuut bij de overschakeling naar 30 jaar.
In dit nieuw project, dat eerder al werd overhandigd aan het kabinet van Mevrouw de Minister Galant en nog voor het nieuwe Waalse voorstel, stellen wij drie categorieën van voertuigen voor (Youngtimer – Oldtimer – Heritage). Het doel is om de echte liefhebbers te beschermen en niet zozeer het profitariaat. Er zal weldra een vergadering georganiseerd worden op federaal niveau samen met de verschillende regionale overheden, die allen naar het voorstel van de BFOV zullen luisteren. We hopen dan ook om zeer vlug tot een akkoord te komen tussen de federale en regionale overheden.
Van zodra we deze vergadering achter de rug hebben, zullen u meer details kenbaar maken inzake het project van het toekomstig oldtimerstatuut.
Intussen verzoeken we u om het positieve imago van de echte liefhebber te bewaren en om samen sterk te blijven. Bepaalde acties, zoals door een minderheid naar voor geschoven worden, zouden de toekomstige onderhandelingen van de BFOV kunnen schaden.
Om terug te komen op de nieuwe fiscale wetgeving in Wallonië, proberen we een overzicht weer te geven in de vorm van ‘vraag en antwoord’.
/]klik hier[/url]
Naar aanleiding van de veranderde oldtimerleeftijd in wallonie met het gevolg dat het in vlaanderen wel zal volgen, gaan we afzien van de aankoop van een 964.
Je kan er maar pas één gekocht hebben en nu dit bericht van de BFOVDit bericht is van toepassing op de liefhebbers die in Wallonië wonen!
De BFOV werd op donderdag 12 november 2015 ontvangen op het kabinet van Minister Lacroix.
De Minister blijft bij zijn eerder samengevatte intenties en voorziet geen overgangsmaatregelen voor de momenteel reeds ingeschreven voertuigen tussen 25 en 30 jaar oud.
Daarentegen meldt hij ons dat hij de echte liefhebbers niet wenst te bestraffen en dat hij ten volle bereid is om samen met de BFOV te werken aan het nieuwe oldtimerstatuut bij de overschakeling naar 30 jaar.
In dit nieuw project, dat eerder al werd overhandigd aan het kabinet van Mevrouw de Minister Galant en nog voor het nieuwe Waalse voorstel, stellen wij drie categorieën van voertuigen voor (Youngtimer – Oldtimer – Heritage). Het doel is om de echte liefhebbers te beschermen en niet zozeer het profitariaat. Er zal weldra een vergadering georganiseerd worden op federaal niveau samen met de verschillende regionale overheden, die allen naar het voorstel van de BFOV zullen luisteren. We hopen dan ook om zeer vlug tot een akkoord te komen tussen de federale en regionale overheden.
Van zodra we deze vergadering achter de rug hebben, zullen u meer details kenbaar maken inzake het project van het toekomstig oldtimerstatuut.
Intussen verzoeken we u om het positieve imago van de echte liefhebber te bewaren en om samen sterk te blijven. Bepaalde acties, zoals door een minderheid naar voor geschoven worden, zouden de toekomstige onderhandelingen van de BFOV kunnen schaden.
Om terug te komen op de nieuwe fiscale wetgeving in Wallonië, proberen we een overzicht weer te geven in de vorm van ‘vraag en antwoord’.
/]klik hier[/url]
Daar volg ik Wim helemaal in.
Ik heb een 2 jaar geleden mijn GT3 voorzien van 4 nieuwe originele schokdempers.
Mijn wagen reed daarna zeer onzeker, ik voelde me er echt niet goed in.
Nadat mijn wagen opnieuw was uitgelijnd en uitgewogen was ik nog niet tevreden.
Het uitwegen is toen nog door Timo nagekeken en was in orde.
Dan nogmaals laten uitlijnen en eindelijk terug zoals het moet.
Mes scherp sturen, :driver: al zijn er slecht minimale bij stellingen gebeurd de laatste uitlijning.Natuurlijk kan er aan de motor ook nog een en ander moeten worden afgesteld om alle paarden beschikbaar te krijgen 💡
Het hele rijden van een Porsche staat opvalt bij een goede uitlijning en uitweging. (druk op alle vier de wielen)
Dit maakt een zeer groot verschil.
Wat ook bij de oudjes meestal meestal het geval is dat ze niet meer 100% in de haak staan na al die jaren.
Dit heb ik ook al eens laten zien op onze site waar een schade vrije toch wat getordeerd stond als deze op de mallen ging.
En dus al deze zaken maken het rijgevoel goed of niet. 💡“The proof of the pudding is in the eating”, dus +1 voor Musch en DST
Het valt mij toch ook altijd op wanneer er in groep gereden wordt, dat iedereen mee kan, jong en oud, ook als de rechtervoet wat zwaarder is. Dus als de proefrit tegenvalt… laten staan, maar het moet je niet weerhouden om naar andere 964’s te gaan kijken en proef te rijden.
Ik volg Mushroom volledig
Ik vond mijn 993 zeer teleurstellend rijden.
Wat er juist mis mee was, was moeilijk te zeggen.
Maar een helehoop zaken voelden niet juist aan.
10k geïnvesteerd maar de verbetering in ‘aanvoelen’ bleef uit
In feite weet ik vandaag de dag nog niet of een 993 gewoon mijn ding niet was, of dat het gewoon exemplarisch was.Wat ik wel zeker weet is dat de 964 welke ik nu heb, gewoon stukken beter rijdt. Verschil van dag & nacht.
Weggedrag (standaard ipv M030, waar ik nochtans grote fan van ben, op de 993), zithouding (tiptronic, ipv manuele :loser: ) en nochtans is alles gewoon veel natuurlijker. De 964 boezemt vertrouwen in, terwijl de 993 frustreerde.
En als het gevoel goed is, kan je met zo’n goede wagen ook sneller rijden. Dit compenseert de 35 paardjes zeker en vast.
:engeltje: voor alle duidelijkheid, ik zeg dit niet als verkooppraatje, maar gemeend :engeltje:Ik denk dat ik dit ook wat heb met de zwarte CS, deze rijdt ‘op de centimeter’. Waardoor ie ondanks de ‘slechts’ 240pk, ook goed voelt bij snelle ritjes (duitsland :sarcastisch )
Eigenlijk, vorige week nog een slecht hersteld ongeval exemplaar gekocht, welke ik – volgens alle logica en gezond verstand – had moeten laten staan. Echter, had 400km gereden om hem te gaan bekijken, dus toch maar een testrit gedaan.
En tot mijn verrassing kreeg ik er onmiddellijk een goed gevoel bij. Tja, waarom was moeilijk te zeggen, zeker nu dat ik weet wat er allemaal aan moet gebeuren / opnieuw gedaan worden, is het eigenlijk onbegrijpelijk dat de wagen zo goed reed.
💡 ❓ Wat gaat dit geven als hij correct hersteld is. Time will tell :driver:De discussie hier op forum gaat dikwijls over model dit versus model dat, water vs lucht, kappersauto’s vs ‘echte’ Porsches, maar mogelijks zijn de verschillen tussen exemplaren van hetzelfde model even relevant.
Sommige rijden gewoon dramatisch, een hele hoop rijden denk ik ‘normaal’ of ‘gemiddeld’ en enkele exemplaren voelen waarschijnlijk gewoon top.Ik kan je in de 964 bleek weg laten trekken hoor 993!! :wtf:
Maar er schijnen er inderdaad te zijn die nauwelijks (meer) vooruit komen … :think:
Ofwel, gewoon nog efkes verder zoeken en proberen. :first:
Ik heb er al met verschillende gereden en ja… waar het verschil precies zit kan ik moeilijk zeggen maar sommige voelen als een wrak, anderen daar denk je bij “onmogelijk dat dit 25 jaar oud is”.
Ik ben er ooit eentje gaan bekijken samen met mijn spitsbroeder en we hadden allebei hetzelfde gedacht : Wat is *dat* voor een auto? Built like a tank, gewoon rock solid. Hooggespannen verwachtingen op de AKK dus, tot de Porschemonteur ons na een half uur kwam vragen “dat ze al aan +20.000 Euro kosten zaten en of ze nog verder moesten kijken?” 😯
Heb ‘m toen maar laten staan, maar me toch altijd blijven afvragen of ik er wel goed aan gedaan had. Zo’n AKK is echt niet zaligmakend en je kan zo ook alles aanvinken om te vervangen. Elke auto van 25 jaar oud zal altijd dingen hebben die kunnen aangepast/verbeterd worden.
Dan naar eentje gaan zien die echt mijn gedacht was, 2x gaan zien zelfs (met verschillende forum spitsbroeders). Reed voor geen meter. Toen we dan aan de brug stonden wou hij ineens niet meer starten, veel blabla, veel uitleg etc… Ook laten staan, vooral omdat hij rechtsvoor een tik gekregen had die schabouwelijk gerepareerd was. Had Wim deze gezien, hij had in zijn broek gek*kt 8)
Zo zijn er dan nog een paar gepasseerd en altijd wel iets.
En toen, ja, de Murano… Van als de verkoper de centrale vergrendeling opendeed kwam er zo’n robuuste, betrouwbare “Tsjak” dat ik direct verkocht was. ‘t Verstand er effe bijgehouden en toch een testrit gaan doen en die auto voelde meteen vertrouwd, ook al was ik op dat moment een 996 4S gewoon. Die voelde gewoon aan als robuust. Old Skool. Kwaliteit. Sindsdien voel ik altijd een beetje medelijden met mensen die persé eentje willen met zo weinig mogelijk kms erop want strikt bezien heeft het er niks, nougabollen met te maken. Die hopeloze zoektocht naar iets wat in principe niet kan (auto’s van 25jaar met minder dan 100K kms op) en de extra centen die daar dan voor neergeteld worden…
Op zoek naar een Porsche? Ga er mee rijden of neem iemand mee die er ervaring mee heeft, en de auto zal jou zelf wel vertellen of hij voor jou is of niet :salut:Dit gezegd zijnde… (ok de bestuurder heeft nu nog niet zoveel ervaring met P) verleden week met de Murano een 996 4S op zijn botten gegeven tijdens een dragrace op een niet nader te noemen stukje dubbelvaksweg (in Duitsland vanzelfsprekend :coolness: )
De Murano is ook eerste serie btw :up:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.