Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 carrera 2 ’93 stroom probleempje.
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 8 maanden geleden door Rudi Verhoeven.
-
MakerDiscussie
-
4 maart 2014 om 20:56
Hallo ,
Ik heb een 964 carrera 2 met volgend probleem . Auto start en rijd bijna altijd perfect normaal , maar af en toe tijdens het rijden valt stroom precies weg , fracties van seconden maar genoeg om testlichtjes te laten branden . Dus dan rijd hij in schokken (wel stroom ,geen stroom , wel stroom , en zo verder) . Soms verdwijnt dit bijna direct uit zich zelf maar soms moet ik contact uitzetten en opnieuw starten . Het is echt stroom die wegvalt want ‘s avonds flikkert alle verlichting dan ook mee aan en uit.
Weet iemand miscchien wat dit zou kunnen zijn .
Alvast bedankt voor eventuele reacties -
MakerDiscussie
-
Mijn mening de massavoorziening op het motorblok controleren ook de massakabel min van de batterij naar het koetswerk ❓
Alvast bedankt voor de tips.
Alternator is uitgemeten geweest en ok bevonden.
Ga de computer eens losmaken en dat eens proberen . Zou knn dat daar probleem ligt . Is ook 7 jaar geleden andere chip van apcardesign ingeplaatst .
Kwa alarm staat er alleen het originele op . Kan je dit afkoppelen zodat de wagen hierzonder rijdt?
Wagen gaat volgende week binnen voor groot onderhoud , dan bekabeling eens laten nazien en eens aan computer hangen .Het is maar een idee maar ik zou de bestuurders zetel er eens uithalen en de computer eronder eens losmaken van de bodem, motor laten draaien en lichtjes de computer doorheen schudden of tegen tikken en de connector eens aandrukken en kijken of er iets gebeurt vanwege losgekomen soldeerkontakt
Als eerste zou ik zo kort mogelijk na de probleemrit de wagen eens laten uitlezen.
Zulke dingen doen mij denken in de richting naar een kortsluiting van een stroomkabel tegen het chassis.
Af en toe, spanningsval en temperatuurverschil kunnen dit mede veroorzaken.
Zeker ook + en – kabels nakijken aan alternator en startmotor, kant batterij zal wel in orde zijn veronderstel ik.Dat je ABS lampje gaat branden en het uitroepteken geeft aan dat je boordspanning onder de 10,8 volt komt, maar dat had je zelf al gemerkt 😉
Heb je naast de massa kabel (aansluiting) ook de + kabel al eens gecontroleerd. En dan bedoel ik niet alleen aan de zijde van de accu, maar ook iets verderop richting
de startmotor ❓Heeft de auto toevallig een hoofdstroom schakelaar of alarm? Anders deze 2 items eens loskoppelen 💡
De accu (batterij) is al vervangen, wellicht de dynamo nog eens laten nameten, maar dan zou de auto later niet ineens wel starten, bedenk ik mij nu.
Zo op afstand heb ik ook verder geen goede ideeën 😳
Alle aardingen gecontroleerd , weer een tijdje perfect gereden . Tot gisteren.
Hield weer even in en dan gaat abs lichtje en uitroepteken branden .
Zonder te herstarten reed hij weer normaal.
Stop 5 km verder en wil deur sluiten en lukt niet . Stroom weer volledig weg.
Weer paar keer gedemareerd en niks want er is geen stroom en dan plots start hij toch en rijdt weer normaal en alles werkt weer.
Iemand nog een idee ?ik verdenk een onderdeel waarbij het probleem veroorzaakt wordt door warmte en dat het weer weg gaat zodra het blok voldoende is afgekoeld?
maar daarmee kan je nog meerdere kanten uit en zoals willemB heeft voorgesteld, best één per één de mogelijke oorzaken uitmeten en uitsluiten.
en ik zou beginnen met alle massapunten te checken en evt zuiver te maken waarbij bijgaande lijst je wss kan helpen:
https://www.dropbox.com/s/bi2t5c7xw4odk1d/964aarding.png?dl=0de rest van wat je als mogelijke oorzaken opnoemt kunnen boosdoener zijn van het inhouden tijdens het rijden maar niet van het compleet wegvallen van de stroom. maar je kan natuurlijk ook met meer dan één probleem opgezadeld zitten terwijl ze niet altijd samen optreden.
verwissel de twee bobines eens en ook de twee bougiekabelsets. of om tijd te sparen kan je mss beter direct een diagnose toestel kunnen aansluiten op de OBD stekker. heb je deze post van daxmanian al eens doorgenomen?
Nog steeds niet gevonden . Straks nog gereden . Start en rijd perfect , stop ergens en wil auto sluiten en dat lukt niet . Geen stroom dus centrale vergrendeling werkt niet . Steek sleutel in contact en zet het op en niks . 10 tal keer sleutel omgedraaid en gedemareerd en niks en dan plots start hij en is alles weer ok . Raar. Nog wat verder zoeken .
Ik heb ook een paar maanden lopen zoeken naar een vergelijkbaar probleem met mijn 964 C2 uit 1991, de ene keer was het erger dan de andere keer maar de motor hield duidelijk (continue) in. Het meest merkbaar bij hogere toerentallen (+ 4000), maar bij mij gingen de lampjes op het dashboard NIET branden.
Uiteindelijk bleken bij mij een paar bougiekabels de boosdoener 👿 , hoewel ik eerst een aantal andere zaken heb uitgesloten zoals, Verdelers en rotors, BDP sensor, Luchtmassameter, Lambda sensor en de injectoren.
Omdat bij jou de dashboardlampjes gaan branden zit ik in jouw geval toch meer richting de stroomvoorziening te denken. Ik zie dat je de accu en elektrisch gedeelte van het contactslot al vervangen hebt (dit is voldoende, het voorste gedeelte heeft geen invloed op jouw storing), en ik neem aan daarmee ook de accupolen goed vastzitten. Is de bevestiging van de massakabel aan de carrosserie ook gecontroleerd ❓ Verder zou ik de bedrading van de dynamo en de opbrengst van de dynamo eens laten controleren 💡
Succes, ik weet uit ervaring hoe vervelend de storing zoeken is, vooral als je denkt eindelijk het probleem gevonden denkt te hebben :bounce:
Hallo
Ik heb dit zelfde probleem gehad 10j geleden met mijn 964
Kwam er zot van en het heeft me veel geld gekost om te vinden
We hebben zelfs de alternator vervangen
Tot we op een dag de massakabel vervangen hebben (batt-chassis)
Probleem was opgelost van mijn wagen
Simpel kabeltje van 20-30cm en je zag er niks aan maar geen problemen meer ernaKan je eens proberen met een selfmade kabel om te zien als dit het probleem zou zijn
Greetz Nic
Hallo nog eens 😀
Ondertussen batterij en dme vervangen , paar 1000 km gedaan en geen problemen tot in de week .
Weer hetzelfde :bounce:
2 dagen rondgereden , geen probleem . Wil rit naar huis aanvangen en gedurende de ganse weg (150km) voel je dat hij niet normaal rijd, soms wat schokken maar meestal een gevoel van goed rijden , inhouden , goed rijden , inhouden , enz .
Zo kort /snel achter elkaar dat je wel normaal kan rijden maar toch voel je het.
Iemand nog een idee? Lamda sonde? Distributeur? Voorste gedeelte contact(waar sleutel insteekt met stuurslot) want heb alleen achterste electrische gedeelte vervangen ? alarm? Computer? Chip motortronic? Ik weet het niet meer.Hallo ,
Contact nieuw geplaatst en paar 100 km gereden . Geen probleem alles ging goed tot deze morgen .
Opnieuw zelfde probleem .Porsche was deze keer wel buiten blijven staan .
Start , rijd inrit af en hij doet het . Even contact uit en probleem opgelost . 150 km gereden en geen problemen . Raar , iemand misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn ? Lijkt , maar ben niet zeker dat het meer voorkomt bij vochtig weer?Denk niet dat het met vocht te maken heeft , doet het ook met droog weer .
Had zelf ook al aan contactslot gedacht . Zal beide eens nakijken , ook de polen 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.