964 carrera 2 carrera 4 vraag

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 carrera 2 carrera 4 vraag

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Ben in een discussie verwikkeld met iemand die me verteld dat je perfect een c4 motor + ophanging en aandrijving kan plaatsen in een ouder type 911

      Wat is hiervan waar?

      geeft de cpu geen valse signalen aangezien hij geen signalen krijgt van de 4×4 of word dat onafhankelijk van de motor cpu geregeld in een aparte 4×4 cpu?

      of werkt de motor en aandrijving van een c4 dan toch probleemloos indien je hem als 2×4 plaatst ?

      graag enige verstaanbare uitleg hieromtrent…

      weet dat het hier al eens ergens over gegaan heeft maar vind het niet meteen terug.

        Is wel een aparte stuurdoos voor ne C4

        Motor is wel identiek aan die van een C2 dacht ik. Electronica en aandrijving is verschillend. En de C4 heeft de Sperren hé

        De C4 heeft één gecombineerde CPU voor de PDAS (4×4) en de ABS.
        Bij de C2 is dat enkel de ABS. De PDAS gebruikt de sensors op de wielen van de ABS.

        Wat is de vraag: of je deze motor in een in bv een SC of 3.2 kan leggen ? Dat kan, maar de overbrenging en boite dat weet ik niet. Heb eens iemand gesproken die een 3.6 in zijn 2.7 had laten steken. weet wel niet welke boite…

          dat is idd de discussie waar het over gaat, kan je van een volledige mechaniek van een 3.6 carrera 4 een rijdende 3.6C2 maken op de basis van een 3.2 bvb….

          ik weet dat je motor en versnellingsbak van een c2 wel kan inbouwen, en dat de motor bij c2 en c4 dezelfde is maar kan je versnellingsbak en overbrenging van een c4 zo aanpassen dat het een c2 word, eventueel zonder abs (dan heb je ook de 4×4 cpu niet nodig vermoed ik) ? of kan je dan de 915 boite van een 3.2 op de 3.6 steken of heb je echt de mechaniek nodig van een c2 ?

            Denk wel dat dit moet kunnen. uiteraard wel enkel het achterste gedeelte overbouwen. CPU zal wel een error geven en PDAS en ABS zullen niet werken.
            Zit je nog wel met de ophanging. Hoe los je dat op?

            Wat ik eigenlijk veel straffer vind is die ombouw van die 964 Turbo 3.6 van RHD naar LHD.
            Dat is nu iets waarvan ik dacht dat het zo goed als onmogelijk was en toch zit er iemand op he forum die dit blijkbaar gedaan heeft.

            Zo een RHD <> LHD ombouw voor een 3.2 of zo is nog te doen maar niet voor een 964. Dan ga je toch al wel hele zware ingrepen moeten doen.

            Tja, alles zal mogelijk zijn als je maar ver genoeg gaat zeker ?
            Heb zo ergens een foto van een 911 met een amerikaanse V8 ingebouwd…

              [quote=”stefx911″:148cd7aw]Wat ik eigenlijk veel straffer vind is die ombouw van die 964 Turbo 3.6 van RHD naar LHD.
              Dat is nu iets waarvan ik dacht dat het zo goed als onmogelijk was en toch zit er iemand op he forum die dit blijkbaar gedaan heeft.[/quote]

              Kan me vergissen maar ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt… die man heeft volgens mij gewoon een LHD gekocht in UK en moet dus enkel de verlichting aanpassen…

                [quote=”AutosDekens”:27dg31bo][quote=”stefx911″:27dg31bo]Wat ik eigenlijk veel straffer vind is die ombouw van die 964 Turbo 3.6 van RHD naar LHD.
                Dat is nu iets waarvan ik dacht dat het zo goed als onmogelijk was en toch zit er iemand op he forum die dit blijkbaar gedaan heeft.[/quote]

                Kan me vergissen maar ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt… die man heeft volgens mij gewoon een LHD gekocht in UK en moet dus enkel de verlichting aanpassen…[/quote]

                Klopt helemaal , in de UK rijden heel veel LHD rond en die komen daar dan ook op de markt. Die zijn dan over het algemeen beter koop dan de RHD. Dus voor ons Europeanen kan je daar soms ‘iets op de kop tikken’

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.