964 Carrera 2 manual gearbox gezocht/gevonden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 964 Carrera 2 manual gearbox gezocht/gevonden

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • Laat die tiptronic maar staan, het net staat er vol van. Geraak je zeer moeilijk van af en dan vragen ze voor deze nog eens 70.000 euro. 

Ik zal u nog een tip geven. Zorg dat je zoveel mogelijk documenten hebt zoals: info over aantal voorbezitters, alle (maar dan ook alle) boekjes (handleiding, garantie und wartung, radioboekje, ….) en dan liefst in de originele plastic map. Alle sleutels. Wat hoort vooraan in de koffer te zitten: originele compressor voor het reservewiel, origineel boordgereedschap in de originele kunstlederen werktas, krik, krikzwengel….
      Als je zoveel aan een Porsche uitgeeft hoort er eigenlijk ook een perfect gesloten historie bij te zijn met stempels in het onderhoudsboekje en zoveel mogelijk facturen.
      Ik wil u geen schrik aanjagen maar als je moest weten hoeveel met Porsche’ s geknoeid is de laatste jaren . Mensen zien opportuniteiten als de prijzen als een raket in de hoogte gaan en alles is goed om die winst binnen te halen.

Ze zijn er, de juiste met alles hierboven genoemd maar het is zoeken. Maar dikwijls is de jacht leuker dan de vangst.

Alvast bedankt voor de respons!

Die van Visser vind ik de mooiste maar stevig geprijsd..maar missch toch door die zure appel bijten…
        Heeft er iemand ervaring met import uit NL om hier als oldtimer in te schrijven?
        Ik dacht dat je in NL meer mag aanpassen aan de auto (andere motor enzo) dus gevaar bij inschrijving in B ? 

Er duikt ook deze op, C2 Tiptronic :
        https://www.automobile.fr/Voiture/x/vhc:car,cnt:,pgn:0,pgs:0,srt:,sro:,dmg:/pg:vipcar/348737836.html
        – prijs lijkt me onderhandelbaar wegens Tiptronic, is die echt zo’n probleem?
        – 1990 : olielekken?

Grtz, Peter

Even gepikt van het Nederlandse forum.
          Advertentie prijzen Porsche 964 

[list]
          [*]Since 5 years + 27.7%
          [*]Since 4 years + 30.7%
          [*]Since 3 years + 30.4%
          [*]Since 2 years + 21.4%
          [*]Since 1 year + 11.1%
          [*]Since 6 months + 6.4%
          [*]Since 3 months -0.3%
          [/list]

Ik heb ook lang gezocht naar een 964 C2 handgeschakeld maar waren zeer moeilijk te vinden. Ik had dan de voorkeur naar een handgeschakelde Schiefer Grau Metallic (Slate grey) zonder schuifdak wat het nog moeilijker maakte.

Uiteindelijk heb ik dan mijn Nachtblau 964 Carrera 4 aangeschaft en eerlijk gezegd, een C4 rijd bijzonder goed, zou nu geen C2 meer willen. 

Een C2 wordt vooral verkozen door puristen omdat deze lichter (scheelt 100kg) zijn waardoor ze sneller zouden zijn (C2: 5,7 sec en C4: 5,7 sec), je kan er mee driften (dit is voor Johnny’s) en iets goedkoper in onderhoud.

C2 Werk 2 sportwagen UG Kelkheim: 77.000 km; herspoten? airco verwijderd? Heb hier mijn twijfels
            C2 Visser Hilversum: Mooie wagen, ik ben gek van de Fuchsvelgen en het Momo stuurtje. Visser heeft een goede reputatie.
            C2 Garage Ploeg Susterveen: achterzitjes van een 993? deurpanelen van een 993? Vreemd.
            C4 Lammertink: mooie wagen, ik heb zelf de turbozetels en eerlijk gezegd, dit zijn de beste autozetels waar ik ooit ingezeten heb. Geen originele Cupvelgen maar dit heeft de mijne ook niet. Wat ik vreemd vind is dat er geen schakelaar inzit voor de bediening van achterspoiler? 

Als ik die vraagprijzen zie dan bedenk ik dat er een aanzienlijk verschil is met de effectieve verkoopprijs.
              Maw de onderhandelingsmarge werd vooraf bijgeteld zoals dat als eens gebeurt in periode van solden, black friday, ..,

Pfff, ik heb mijne topper eergisteren verkocht
                veel te goedkoop blijkbaar 

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.