964 Carrera 2 of RS America

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 964 Carrera 2 of RS America

• Maker
    Discussie

• René
    Deelnemer

Hallo,

hier de 2de poging.
      Ondertss. heb ik mezelf voorgesteld in de betreffende rubriek.
      Hetgeen ik zoek is een eerlijke goede auto.
      Mijn voorkeur gaat uit naar een 964 Carrera 2, liefst van al een RS America. Ik weet dat deze versie enkel in de US beperkt geleverd is. Dus : de zoektocht zal niet makkelijk zijn.
      De RS America is een “kale” versie van de Carrera 2, en was toendertijd ook goedkoper dan de Carrera 2. Dit in tegenstelling tot een echte Europese RS, die totaal anders is qua techniek en opbouw (en ondertussen ook peperduur is).
      Laatst stond er een RS America te koop in Nederland, maar die heb ik gemist. Ook op mobile.be staan er enkele.
      Ook een goede Carrera uit de periode 85-89 interesseert me wel.
      IK hoop op fijne reacties. 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • [quote=”Funny”] Wat Total 911 .nl betreft, dit blad is van origine Engelstalig .Het is enkele maanden vertaald geworden naar het Nederlands maar de markt bleek te klein om dit te blijven doen .[/quote]

Wat zeer spijtig is aangezien hier ook wat meer technische zaken werden meegedeeld. In dat artikel zijn ze trouwens niet erg lovend voor de RS America in vergelijking met de RS ” van bij ons “.

Maar ik zou hem toch willen 😉

Geert.

@Taffy een Porsche is een auto die kan en mag gebruikt worden .Het allerbelangsrijkste is het onderhoud .
          Zelf een 964 rs of rs america die het circuit heeft gezien is daaroom nog niet slecht .Tenzij er achterstallig onderhoud is of hij al 31 keer dubbel geplooid werd .
          Zelf had ik een 964 jubileum met 250000 km erop de wagen is en was in uitstekende conditie .
          Onderhoud ,onderhoudshistoriek zijn belangrijker of die welbepaalde kilometerstand .

Wat Total 911 .nl betreft, dit blad is van origine Engelstalig .Het is enkele maanden vertaald geworden naar het Nederlands maar de markt bleek te klein om dit te blijven doen .

Ik hou van de look van de RS America (weliswaar zonder de vleugel, een Porsche zonder vleugel vind ik altijd mooier).
            Een gewone 964 kun je ook beetje RS-look geven, maar dan is er de originaliteit wel af.
            Misschien een foute redenering van mij, maar de meeste 964’s zijn echt dagdagelijks gebruikt en hebben enorm veel km’s. Dit is niet zo bij een America, denk ik.

Gewoon ter info : er staat een vrij uitgebreid artikel in de 8ste editie van ‘Total 991’ over de RS en de RS America. Raar maar waar er staat alleen een editie bij (de 8 ste dus) maar geen datum… Misschien interesseert het u – website is http://www.total911.nl. Ongetwijfeld kan u daar oude edities opvragen

Vriendelijke groeten

Om redenen die je zelf aangaf, is de RS America, hier steeds als een ‘minderwaardig’ geval bekeken, zeker voor de puristen niet de waardige drager van de ‘RS-badge’… Om die redenen zijn er weinig ingevoerd, dus die zoektocht zal zeker niet zo evident zijn. Je hebt eigenlijk ook nog niet helemaal verklaard waarom je eigenlijk graag dat model zou willen, want je bent misschien goedkoper af met een goede ‘gewone’ 964, die je tegenwoordig makkelijk met after market zaken naar die specs kan omzetten… Want alhoewel die RS America niet als the real deal aanzien wordt bij kenners, denken veel verkopers/invoerders blijkbaar anders aan hun vraagprijzen te zien…

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.