964 carrera 4 met turbo look

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 carrera 4 met turbo look

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Op volgende site (klik) staat een op eerste zicht heel mooie 964 carrera 4, met turbo look. Ik heb de verkoper gecontacteerd met vraag of dit een jubileum editie is, maar dat is het niet. Het zou wel origineel van fabriek uit een turbo look zijn. Nu vraag ik me af of dit wel bestond of leverbaar was in die tijd (1993). Iemand een idee of dat toen leverbaar was, en hoe ik kan controleren of het effectief een dergelijk optie was ? Ik wil vermijden een wagen te kopen die na ongeval zo hersteld werd of zo.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Heb zelf ook even gebeld voor deze wagen. Zou wagen van de garagist zelf zijn, heeft hem 3 jaar terug gekocht als accidenté en zelf gemaakt en opgekuist en herspoten. Ie zou goed staan volgens hem… maar niet voor mij 😛

Veelplezier op je vakantie.
          Het is te hopen dat je er beter weer hebt dan hier.
          Weldra ben ik ook weg

Anoniem

[quote=”fdeville”:3smfs10s]Ik heb nog een mailtje gestuurd met vraag naar chassisnummer en optie-codes, op basis hiervan kan ik exact weten over welk model het gaat. Ben benieuwd of ik een antwoord zal krijgen… (indien niet, dan weet ik genoeg…)[/quote]
            Geen antwoord gekregen tot nu toe. Misschien hebben ze geen tijd 😕 . In elk geval ga ik niet tot daar voor ik die gegevens heb.
            Maar…zal in elk na mijn vakantie zijn 8)

[quote=”fdeville”:2bt97nk8]Volgens mijn “boekskes” werd een coupé C4 in turbo look alleen maar gemaakt in 1994, voor de amerikaanse markt. Anders zijn het jubileum modellen, hetgeen hier niet het geval is. Eigenaardig dus. Ik heb nog een mailtje gestuurd met vraag naar chassisnummer en optie-codes, op basis hiervan kan ik exact weten over welk model het gaat. Ben benieuwd of ik een antwoord zal krijgen… (indien niet, dan weet ik genoeg…)[/quote]

Klopt niet , er zijn inderdaad turbolook 964-en naar Amerika gegaan omdat ze daar een jaar langer op de 993 moesten wachten . Maar er zijn er ook een kleine 100 gemaakt die in Europa zijn gebleven . Dit was enkel voor mensen die al vele jaren trouwe klant waren . Onlangs is er op het nederlandse Porscheforum een 964 Turbolook te koop aangeboden , de verkoper heeft er een hele uitleg bijgeschreven . Als deze Turbolook in orde is , is het wel een koopje 😯

[quote=”porschke”:3lfxi54s]inderdaad, want Porsche maakt in de exclusiefafdeling alles wat mogelijk is zeker toen.[/quote]

Vandaag een mintgroene 964 C4 van modeljaar 92 binnen gekregen uit de exclusiefafdeling van Porsche… alles is in grijs leder bekleed, zelfs de bedieningsknopjes (koplampen, mislampen, elektrische ruiten, enz…), verwarmingsroostertjes, tachoringen, zonnekleppen, hendels aan stuur, enz…
                Op de plakker met de optiecodes staat voor iedere code een “x”…

inderdaad, want Porsche maakt in de exclusiefafdeling alles wat mogelijk is zeker toen. dus het kan een originele zijn 😉

maar er zijn veel 964 cabrio’s omgebouwd naar turbolook, dus je gaat je goed moeten informeren

[quote=”fdeville”:1c05lcfy]Volgens mijn “boekskes” werd een coupé C4 in turbo look alleen maar gemaakt in 1994, voor de amerikaanse markt. Anders zijn het jubileum modellen, hetgeen hier niet het geval is. Eigenaardig dus. Ik heb nog een mailtje gestuurd met vraag naar chassisnummer en optie-codes, op basis hiervan kan ik exact weten over welk model het gaat. Ben benieuwd of ik een antwoord zal krijgen… (indien niet, dan weet ik genoeg…)[/quote]

Inderdaad! Chassisnummer opvragen en je ‘stapt’ ermee naar een Porsche-dealer die je alles in detail kan geven van aankoopprijs tot optielijst…

Anoniem

Volgens mijn “boekskes” werd een coupé C4 in turbo look alleen maar gemaakt in 1994, voor de amerikaanse markt. Anders zijn het jubileum modellen, hetgeen hier niet het geval is. Eigenaardig dus. Ik heb nog een mailtje gestuurd met vraag naar chassisnummer en optie-codes, op basis hiervan kan ik exact weten over welk model het gaat. Ben benieuwd of ik een antwoord zal krijgen… (indien niet, dan weet ik genoeg…)

[quote=”cristof”:2u9muxx0]turbolook was zeker leverbaar toen zijn gemaakt in 92/93 maar ze hadden als ik goed geloof geen 4 wielaandrijving maar allemaal achterwiel aandrijving morgen zal ik een zien in porsches redbook dan weet ik het zeker ….het bijft wel een mooie wagen en indien hij echt zo goed is is de prijs ok[/quote]

De Jubi’s waren nochtans Carrera 4’s
                        Als het een optie was dan kon je die op beide nemen.

Anoniem

[quote=”cristof”:3r78g650]turbolook was zeker leverbaar toen zijn gemaakt in 92/93 maar ze hadden als ik goed geloof geen 4 wielaandrijving maar allemaal achterwiel aandrijving morgen zal ik een zien in porsches redbook dan weet ik het zeker ….het bijft wel een mooie wagen en indien hij echt zo goed is is de prijs ok[/quote]
                          Bedankt, hou me op de hoogte, want ik wil absoluut zeker geen auto kopen die niet origineel is en waarmee geprutst is. Zeker niet als men er 25.000€ voor vraagt. Als hij wel origineel is en de km’s kloppen, dan lijkt het me wel interessant. Dan zie ik maar 1 minpunt: de kleur. Ik zie liever schieffergrijs. Maar ja, in 2e hands mag men niet alles willen hé.

[quote=”Kustom creations”:3co63qdt]garantie: geen

Dacht dat elke auto handelaar garantie moest geven op zijn autos, of je moet hem verkopen als schadewagen.[/quote]

Klopt niet. Ze gebruiken tegenwoordig het truukje als verkopen ze de wagen in opdracht van de klant.
                            Dan moeten ze ook geen garantie geven 😉

turbolook was zeker leverbaar toen zijn gemaakt in 92/93 maar ze hadden als ik goed geloof geen 4 wielaandrijving maar allemaal achterwiel aandrijving morgen zal ik een zien in porsches redbook dan weet ik het zeker ….het bijft wel een mooie wagen en indien hij echt zo goed is is de prijs ok

garantie 1 jr verplicht toch?

mooie wagen, staat ook op kapaza met meer foto’s
                                http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/5795 … era_4.html

garantie: geen

Dacht dat elke auto handelaar garantie moest geven op zijn autos, of je moet hem verkopen als schadewagen.

Lijkt mij een mooie wagen, contacteer Johan Dekens eens, die weet dat volgens mij!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.