- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
3 mei 2015 om 00:06
Hello allemaal,
Vandaag mijn eerste echte rit gemaakt met de 964 cabrio die ik gekocht heb.
Ik heb er lang naar gezocht en finaal een koop gedaan..
De 964 is een ex california van 1990 – carrera 4 cabrio – donkerblauw en beige lederen interieur..
Heel mooie staat (vind ik toch 🙂 ) en 74000 miles (+/-120.000km) op de teller.
Nieuwe versnellingsbak zit er in sinds +/- 10.000km volgens de facturen die erbij zitten.Vandaag (eindelijk) mijn eerste echte rit gemaakt. Zo’n 250km gebold… Antwerpen – Aalter- Damme – Antwerpen..
Heerlijk ritje, vrouw en de kids erin geduwd en cruisen maar 🙂Nu de auto heeft zowat een dik jaar bijna volledig stil gestaan, hooguit 200 km gereden op dat hele jaar bij de vorige eigenaar. Dus ik ben natuurlijk rustig aan de wagen gaan verkennen en zeker niet voluit op de gas gaan staan.
Alles bolt lekker eigenlijk, schakelen gaat prima, koppeling doet het goed, motor draait netjes, geen gestotter en onregelmatigheden, zowel bij koudstart als wanneer hij op temperatuur is.Alleen, de waarden op het dashboard doen me soms rare gevoelens krijgen… Maar wellicht moet ik wennen aan die metertjes die permanent op en neer gaan.
Ik bedoel dan vooral die van de olie (niveau, temperatuur en druk).Na rustig warm gereden te hebben heb ik een paar keer iets brutaler het gas ingedrukt maar nooit echt de toeren ingegaan. Altijd tussen de 4000 à 5000 toeren gebleven wanneer ik eens iets harder optrok.
Echter, en nu komt eigenlijk mijn echte vraag, na zowat 150km en een paar stops, stond de motor goed warm en had ik de gelegenheid eens eerst te vertrekken aan de lichten op de E34 expresweeg Knokke – Antwerpen. Daar heb ik hem even opgejaagd in 1ste 2de en 3de tot 5.500 à 6.500 toeren.
Jongens dat ging heerlijk zeg. Maar na deze “escapade” zag ik dat de oliedruk zowat permanent op 5 bar ging staan.
Enkel onder de 2000 tpm zakte hij maar eens boven de 2000tpm schiet die meter direct naar 4 bar. Eens 2750 à 3000tpm staat de meter op 5 bar.
Als ik m terug stationair laat draaien zakt de meter weer naar 1,5 bar..In bijlage enkele foto’s…
Zien jullie iets bizars?
Laat maar horen hoe jullie deze meterstanden interpreteren…Alvast bedankt om me gerust te stellen of te verwittigen voor …?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.