964 handbak vs tip

Home Forum Porsche Talk 964 handbak vs tip

  • Dit onderwerp bevat 71 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door beau.
  • Maker
    Discussie
  • Waarom is een handbak zoveel populairder dan een tip?
    En is de populariteit ook de reden dat een handbak in mijn ogen duurder is ?
    Of heeft het ook met kwaliteit/betrouwbaarheid te maken?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 71)
    • Denk ook dat het 2 verschillende werelden zijn de Tip t/m 993, en de Tip vanaf 996(?).

      Maar het ging over 964 toch?

      Een TIP, Geen Tip als je eerst nog ff lekker wil sturen … verder zoeken … :driver:

        Gezond en zorgeloos oud worden kan ook leuk zijn.

        Je hoeft je geen zorgen te maken, ik ben al oud en ammuseer me :relaxman:

          Op dit moment, een beetje van beiden voor mij. :driver:

          Op onze jaarlijkse roadtrip verlang ik dikwijls naar een tiptronic, lekker cruisen met je arm uit het raam. Slechts af en toe laat ik hem dan eens flink los, bv. bij een “hill climb” met ontelbare bochten zoals de Stelvio en dan ben ik blij dat ik manueel in de pot kan roeren.

          In ieder geval zou ik mij er niet van laten tegenhouden om een tiptronic te kopen. De keren dat je lekker cruised zijn veel talrijker dan dat je hem afjakkert.

          Ik betrap er mij zelfs op als ik google naar een 964 cabrio of Targa dat ik eigenlijk altijd naar de volgende comfortopties kijk; ABS, servo, elektrisch dak, airbag, zelfs evt. airco, en of het een tiptronic is. 😳 😳

          Ja, we worden oud zeker? :engeltje:

            Haha

              Ja hoor, de Benidorm Bastards! :mrgreen: :happy: :first:

                Haha dacht al dat er iets moest zijn.
                Maar er zijn dan toch ook veel liefhebbers voor de tip

                PB

                  Damn, ik wist dat ik een foto had moeten nemen toen je met The Misses haar Tip aan ‘t rijden was. :mrgreen:

                    [quote=”beauflop” post=154168] En dacht dat het aan de tip lag dat deze wagen blijft staan.[/quote]
                    Tuurlijk ligt dit aan de TIP.
                    Een beetje (niet gepensioneerde) Porsche rijder wil er niet dood in teruggevonden worden :drink: :popcorn:

                      Een Tip is een traditionele automaat met koppelomvormer, weliswaar electronisch gestuurd.
                      Maar toch, dit heeft zijn beperkingen, zoals slip, niet altijd gewenst op of terugschakelen.
                      Een PDK is in wezen een “gewone” versnellingsbak met dubbele koppeling.
                      Door het moderner concept is de electronica uiteraard veel geavanceerder.
                      Daardoor verlopen de overgangen zo snel dat ze niet of nauwelijks voelbaar zijn.
                      De F1 gebruikt al jaren een gelijkaardig systeem.

                        Ik denk dat de huidige Pdk sneller en beter schakelen dan in de vroegere modellen,zo heb ik de ervaring een 993 2s gereden te hebben en mijn ervaring was dat het opschakelen telkens op zich liet wachten voor relaxt te rijden vond ik dit geen probleem maar vanaf dat ik sportief reed vond ik het wel nadelig,ik heb wel al eens meegereden met een 997 pdk en ik moet zegen dat het zweet mij in de handen stond :driver: geen overschakeling gevoeld toen ging hij als een speer.

                          Ben PRO tiptronic.
                          Ok, schakelt misschien soms tegennatuurlijk, maar dat is zelden!
                          Je kan onmiddelijk tussenkomen door “-” te drukken.
                          Is ideaal als motorrem of als je het gevoel hebt dat je een bocht wil insturen in een versnelling lager dan de tiptronic neemt.

                          De “+” darentegen heb ik éénmaal gebruikt bij de proefrit om te zien of de bak alle functies netjes deed.

                          Bovenstaande gaat wel over een 996 maar zal wel in grote lijn gelijk zijn?

                            Bedankt allemaal. En zoals er gezegd is dat de meeste nu voor een nieuwe automaat kiezen.
                            En de mensen die eens met een automaat rijden willen niets anders meer.
                            http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911-964-carrera-2-79990687.htm

                            Maar dat is een wagen kwestie prijs niet overdreven maar blijft wel staan.
                            Ok wel veel km en interieur niet men ding maar als er een 964 handbak op het net te koop komt is hij al
                            Gereserveerd voor ik maar kan bellen. En dacht dat het aan de tip lag dat deze wagen blijft staan.

                              de eeuwige discussie. Voor mij absoluut handgeschakeld,zeker in een sportwagen. Maar ieder zijn ding en kiezen wat je wil. Best wel eens vergelijken. En dat een tip sneller is???….

                              Het grote probleem met automaten is dat die beslissen wanneer er geschakeld wordt en niet de bestuurder… en ja, ook in manuele stand denken ze het soms beter te weten..;

                              Mooi voorbeeldje hier op het forum: https://porscheforum.be/forum/26-porsche-crash-fotos/121891-slippertje-met-de-boxster

                                Mijn eerste Porsche was een handgeschakelde 964 C2.
                                In de file een heel zware koppeling.
                                Eenmaal problemen gehad met het druklager van de koppeling.(platen bleven plakken)
                                Nieuw druklager erin en alles weer oké.
                                Nu bewust gekozen voor de Tiptronic.
                                In het huidige drukke verkeer voldoet deze perfect.
                                Ik weet dat het niet zo sportief is als handschakel maar comfort is ook belangrijk.
                                Ik rij er dagelijks mee dus sta ook wel eens in file.
                                Bovendien kan ik hen ook op handschakel zetten.

                                  Daar twijfel ik ook niet aan. De meest verkochte op dit moment hebben een PDK en ik denk dat de handgeschakelde Porsches die momenteel verkocht worden later minder waarde hebben.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 71)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.