964 label kofferbak

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 label kofferbak

• Maker
    Discussie
  • Beste stuurlui

Een tijdje terug heb ik eens iets gelezen over het 964 label in de kofferbak, dat je daar dus het ‘nummer’ van de auto kan achterhalen. Ofwel, welke het is qua volgorde in productie.

Ik weet niet of het op dit forum stond of elders, maar ik kan het niet meer zo makkelijk terugvinden. Weten jullie hoe het ook al weer zit met die nummering, waaraan je dus kunt zien welke het is?

Ander vraagje, als je je label als foto op het internet zet, loop je dan het risico dat die gegevens door een onverlaat misbruikt worden of is dat zonder enig gevaar?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Dank!

Dus toch nog best lastig om dat te achterhalen …

voor zo’n info moet je op zoek (boeken of www) naar dergelijke tabellen waarin per model en afzetgebied de aantallen vermeld staan. zoals deze kan ik je nog cijfers geven over de turbo, turbo S, turbo 3.6, RS een speedster
        je merkt bovendien dat ze idd ieder jaar opnieuw hun nummering vanaf nul terug starten en zo weet men als hoeveelste auto hij dat jaar van de band is gerold.

nr964.jpg

Heb het bericht weer gevonden van RSR, een van de leden/borders hier. Zie onderstaand.

Dit verhaal volgend (begrijpend) hou ik 5 cijfers over aan het einde ofwel op positie 13,14,15,16,17?

En wel de cijfers 51352.

Wat betekenen deze laatste 5 cijfers. De rest van het nummer geeft aan dat het een 964 uit 1993 betreft? Dat het de 352 ste 964 wtl is die in 1993 van de band is gerold?

“Hoe het identificeren van de werkelijke bouwjaar en het model van een Porsche van het chassisnummer.
          De datum van registratie is niet een accurate manier de bepaling van het model jaar van uw Porsche, het is dat de Porsche had kunnen niet gebruikt in een showroom en geregistreerd later. Daarom is het de moeite waard te weten de echte modeljaar / build jaar.
          Om uit te vinden nauwkeurig een kijkje nemen op de 10e cijfer van het chassisnummer.

Bijvoorbeeld; WPOZZZ91Z G S10000.
          De eerste, tweede en derde tekens – ‘WPO’ is de internationale Porsche-code.
          De VIERDE, vijfde en zesde karakters ‘ZZZ’ zijn karakters in te vullen op de Europese en rest van de wereld auto’s.
          Voor Noord-Amerikaanse auto’s het vierde cijfer vertegenwoordigde het lichaam stijl; A / B of C-Coupe / Cabrio of Targa.
          De 7e, 8e en 12 cijfers vertegenwoordigen de modelcode. Daarom is een 911 zal worden WPOZZZ 91 Z? S 1 ?????; een Turbo (930) zal worden WPOZZZ 93 ZS? 0 ????; eveneens een 964, 993, 996 en 986 (Boxster).
          De 10 ste cijfer van het chassisnummer is het model jaar of serie;
          A = 1980 B = 1981 C = 1982 D = 1983?
          E = 1984; F = 1985 G = 1986, H = 1987 J = 1988; K = 1989.
          L = 1990; M = 1991 N = 1992; P = 1993;
          R = 1994; S = 1995; T = 1996; V = 1997;
          W = 1998; X = 1999 Y = 2000, dan verandert naar een meer eenvoudige format 1 = 2001; 2 = 2002 enz.
          De elfde cijfer = plaats van vervaardiging S = Stuttgart.
          De dertiende cijfer vanaf de productie nummer.
          NOTE; Noord-Amerikaanse Porsche lijkt een beetje ‘achter’ Europa. Zo werd de eerste 964 Carrera 4 gezien in Duitsland eind 1988, maar pas eind 1989 voor het Verenigd Koninkrijk en 1989 voor de VS””

Nee, ik bedoel het type plaatje rechtsvoor, aan de zijkant in de kofferruimte.

Je hoort mensen zeggen over hun wtl, dat ze bijvoorbeeld de 324 ste hebben en dat je dat dus ergens in de nummering kan zien. Het zou me op zich niet verbazen als het het registratienummer is waarbinnen je dit af kunt leiden.

bedoel je gewoon het chassisnummer op de dwarsbalk onderaan je benzinetank?
              vanaf cijfer 13 tem 17 is het volgnummer

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.