964 ligt te laag!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 ligt te laag!

  • Maker
    Discussie

  • Jan

      Sinds juli ben ik beginnen te rijden met de 964 en nu kom ik tot de vaststelling dat de voorste banden de binnenkant van het spatbord raken. De rand aan de binnenkant is ondertussen al helemaal omgeplooid en aan de banden is al wat slijtage te zien.
      Ik heb gisteren al eens naar de ophanging gekeken en er blijken H&R veren onder te zitten. Welke demper het is weet ik niet. Origineel of iets anders?
      De hoogte RV is 117mm (64cm van grond tot hoogste punt spatbord), LV 120mm (64,5cm). Volgens mij is dit veel te laag?

      Heeft er iemand een idee hoe dit kan opgelost worden liefst met de huidige dempers (veren) of dien ik andere aan te schaffen?
      mvg Jan

      Attachments:
      • 20151230_162901(Small).jpg
      • 20151230_165033(Small).jpg
      • 20151230_165205(Small).jpg
    11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
      • Op de eerste foto lijkt het of uw wiel teveel naar voor staat tov de wielkast :think: :think:
        Of staat uw wiel gedraaid op de eerste foto?

        Wim

          Ik denk eerder dat schokbrekers versleten zijn en doorslaan. 💡

            De mijne staat op iets minder dan 64 cm en niets raakt :first:
            Denk dus ook dat ‘t ergens aan je wielen ofzo ligt.

              Ik ging net het zelfde vragen (ET waarde ?) de mijne staat ook op 68 cm

                Heb je de juiste ET maat voor uw wielen vooraan?

                Jan

                  Bedankt voor de antwoorden. Ik zal eerst dan maar opzoek gaan naar dergelijke sleutel en sevens alles maar eens goed inspuiten.

                  Ollie. Tot op heden zeer tevreden van. Het is altijd afwachten als je een auto koopt van 24jaar. Er zijn altijd wel zaken aan die in orde moeten gebracht worden. Ik dacht dat ik alles ondertussen al in orde had gebracht maar nu komt er dit weer bij.

                  Ive, In normale toestand is er geen probleem. Enkel bij verkeersdrempels heb ik nu gemerkt dat de banden de carrosserie raken. Of deze goed uitgelijnd is weet ik niet. Ik zal hem eerst een beetje hoger leggen en dan laten uitlijnen en hopelijk is het dan in orde.

                  Ive

                    een schroefkit is redelijk gemakkelijk te regelen, zeker als die helemaal op zijn laagste staat, dan staat er ook de minste spanning op de veer wanneer je hem opkrikt.
                    Héél belangrijk is wel voor je er aan begint om alles héél proper te maken met ontvetter en zo of wat WD40 zodat de schroefdraad proper is.
                    Anders kan heel het spel wel eens lastig vast zitten.
                    Maar om je probleem aan te kaarten, op de foto raakt je band het binnenspatbord in normale toestand precies niet.
                    Ben je zeker dat hij goed uitgelijnd is?
                    Misschien staat het camber niet 100% recht

                      Je hoeft de veer niet op te spannen (maakt het wel makkelijker om draaien met de sleutel)

                      Maak wel eerst je schroefdraad zoveel mogelijk proper.

                      Na het stellen van de hoogte moet je wel de wagen terug laten uitlijnen !

                        Heb net even bij de mijne gemeten, ( volledig origineel) , is 68 cm vanaf de grond tot hoogste punt spatbord.

                        Verder tevreden van de auto?

                        Jan

                          Daar hoopte ik al op. Volgens mij heb je daar een speciale sleutel voor nodig? Moet men de veer dan ook opspannen?
                          Geen simpele klus denk ik.

                            Op de laatste foto zie ik precies schroefdraad op de veerpoot.
                            Denk dat je deze dus in de hoogte kan regelen, door de schroef aan te draaien :popcorn:

                          11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.