964 Longhood conversion?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 Longhood conversion?

  • Maker
    Discussie

  • stefx911
    Deelnemer

      Het blijft toch wat in mijn hoofd spelen; de 964 longhood conversion.

      Zou het dan redelijk “simpel” willen houden: bumpers voor en achter, sideskirts, kofferklep, lichten…
      Kleur blijft Slate grey en alle trim zwart. Nog te overwegen om de OEM spoiler te houden of toch voor een ducktail te gaan.

      Waar en hoe is dan de volgende vraag. waar vind je de beste onderdelen en wat moet er nog aangepast worden….

      Ook niet onbelangrijk: wat met de technische keuring? Wil hem wel ingeschreven houden voor dagelijks gebruik en weet niet of dat een probleem kan zijn op de keuring…

      Gezien de 964 nogal in de lift zit tegenwoordig misschien best origineel houden?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • S2

        John.beton’s project

        Maar dat kon je ook zelf vinden hé 😉

        Anoniem

          [quote=”john.beton.” post=160088]ik ben momenteel een 930 aan het ombouwen naar een singer en geloof me er komt toch wel wat bij kijken en niet alleen aan werk maar ook aan euro’s.
          voor de waarde denk ik dat een gewone longhood je de kosten er niet uithaalt later.
          dan ga je best voor het extreme en bouw je een singer na want die wilt iedereen maar is te duur om te kopen.
          wat betreft een kofferklep zul je toch best het voorfront vervangen want later zullen ze op een treffen gaan zeggen dat het een kelly is.
          er staan diverse projecten op het net als je zoekt onder 911 backdate project.
          alvast ben je goed bezig om de roestduivel uit te drijven :respect2:[/quote]

          Is er ergens meer info te vinden over je project?

          Anoniem

            [quote=”stefx911″ post=160179]Van DP motorsport heb ik de prijslijst al aangekregen. Is wel allemaal kunststof…

            Die van 911 Retro Works doen het volledig in metaal, buiten de bumpers, maar verkopen de onderdelen niet apart…[/quote]

            Kan je mij eens die prijslijst doorsturen…

            Ik wil het vooral doen omdat ik de impact bumpers niet graag zie en ik persoonlijk een 964 niet moeders mooiste vind.

            Ik zou dus graag een backdate doen op een late impact (liefst met g50 natuurlijk) of een 964.
            Ik wil mij alleen een beeld vormen van de kostprijs van de conversie…

            Ik heb namelijk geen zin om op het einde van de rit na aankoop van basiswagen en alle aanpassingen 50K of meer kwijt te zijn.

              Van DP motorsport heb ik de prijslijst al aangekregen. Is wel allemaal kunststof…

              Die van 911 Retro Works doen het volledig in metaal, buiten de bumpers, maar verkopen de onderdelen niet apart…

                  Idd leuk om lezen Stef :popcorn:

                  Maar NIET doen dus 😉

                    Een ombouw op basis va een SC of 3.2 is dan weer iets heel anders.

                    Een longhood 964 is gewoon super omdat je dan eigenlijk een “moderne” wagen in een vintage jasje hebt. Perfect te gebruiken als Daily driver 😉

                    Maar de kans is wel groot dat hij origineel blijft hoor. De roestduivel verdrijven nu en dan de motor in de zomer verder aanpakken en voorzien van de 993 onderdelen die klaarliggen.

                    Mettertijd misschien nog andere ophanging eronder en nieuwe fuchsen…

                    Heb nog genoeg andere projectjes om me mee bezig te houden 😉

                    Tja, van tijd tot tijd steekt het idee de kop weer op en dan is het leuk dit te delen op een forum onder medeporschisten hé

                      +1 Gette :up: :up: :up:

                        Volledig akkoord! Nu :applaus: :applaus: :applaus: nog een vinden…

                          Dat is ook mijn gedacht +1

                            Voor mij is de 964 de mooiste ” oude Porsche ” na de 993 4S. Persoonlijk vind ik een ombouw van deze wagens goed zottekes 🙄

                            Die Singers maken iedereen zot, maar het origineel zal je met alle knip en plak werk nooit kunnen benaderen.
                            Denk ook dat dit het zoveelste modeverschijnsel is, zoals de witte pinkers op de 964, de Cup velgen op de type G etc.
                            Als je dan toch zo een ombouw wil doen zou ik een opmaak SCke zoeken en mij daar mee bezig houden.

                            Wanneer ik de fotokes zie van die dikke 964’s die passeren uit Duitsland en the U.K. gaat er niks boven een blinkende 964 op dikke wielen *luv

                              ik ben momenteel een 930 aan het ombouwen naar een singer en geloof me er komt toch wel wat bij kijken en niet alleen aan werk maar ook aan euro’s.
                              voor de waarde denk ik dat een gewone longhood je de kosten er niet uithaalt later.
                              dan ga je best voor het extreme en bouw je een singer na want die wilt iedereen maar is te duur om te kopen.
                              wat betreft een kofferklep zul je toch best het voorfront vervangen want later zullen ze op een treffen gaan zeggen dat het een kelly is.
                              er staan diverse projecten op het net als je zoekt onder 911 backdate project.
                              alvast ben je goed bezig om de roestduivel uit te drijven :respect2:

                              XXX

                                @stef, nope, ‘t was die van mijn madam die binnen was … :relaxman:

                                Wim

                                  [quote=”stefx911″ post=160055]Voorzijde zal nog wel meevallen, zijn al speciale kofferkleppen die de sluiting hoger hebben zodat je daar niet moet gaan slijpen en lassen
                                  Waarschijnlijk moet wel airco unit en koeling wat verplaatst worden…

                                  Achteraan denk ik dat er wel slijp & laswerk aan te pas komt wat me dan weer tegenhoudt om het te doen…[/quote]

                                  Wim

                                    stefx911 schreef :

                                    Voorzijde zal nog wel meevallen, zijn al speciale kofferkleppen die de sluiting hoger hebben zodat je daar niet moet gaan slijpen en lassen

                                    Vooraan zit ook slijp en laswerk. 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.