964 met 200.000 km

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 964 met 200.000 km

  • Maker
    Discussie

  • Lode Nulens
    Deelnemer

      Beste forumleden

      Graag jullie mening over de motor van een 964: ik heb een wagen zien staan met meer dan 200.000km die een revisie onderging bij een onafhankelijke porsche specialist. Het betreft oa nieuwe kleppen en -geleiders, laten vlakken en ik dacht ook cilinderkoppen. Volstaat dit om terug 100.000 km af te malen? Zijn er nog aandachtspunten voor een wagen met zoveel km? Voor aankoop zou ik uiteraard een akk laten uitvoeren.

      Een 964 met heel wat minder km is nogal zeldzaam of onzeker dat het klopt of zeer prijzig.

      Alvast bedankt!

      Lowie9xx

    14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • heb er gister al naar zitten zoeken maar k vind hem ook niet meer :censored:

        tiptronic en cabrio filter k ook weg

        en dan blijft er naar mijn mening bitter weinig over dat in mijn ogen ”correct” is

          [quote=”Ibiz@ke” post=114860]het ontbreken van het logo zegt niet echt veel over de wagen he
          Dat was het eerste wat er af ging toen ik mijn 964 kocht

          Ik heb het sinds mijn aankoop niet echt meer bijgehouden,maar afgelopen week door men wat vrienden te praten eens even op het net gekeken
          Uit pure info en afgaand op eigenschappen,foto’s historiek en prijs was er op kapaza en 2dehands.be maar 1 wagen die me zou kunnen bekoren

          Was een 92′ grijze 964 met rond de 175.000km
          vraagprijs was een 22-23.000€ wat zeker correct is
          Al zijn de vraagprijzen op een goed 1.5j wel gestegen lijkt me[/quote]

          Zou je me de link daarvan willen bezorgen want die P heb ik dan blijkbaar gemist in mijn zoektocht…
          (tenzij het een tiptronic is, want die filter ik weg)

            en het ergste is dat het naar de toekomst 2 kanten op kan

            Ofwel stijgen ze
            ofwel is elke slurper geen zak meer waard binnen zoveel jaar als de benzine op is ofzo :happy:
            maar dat lijkt me wel erg voorbarig :first:

            Daarom…ELKE kilometer genieten…

              [quote=”Ibiz@ke” post=114860]
              Al zijn de vraagprijzen op een goed 1.5j wel gestegen lijkt me[/quote]

              En nog meer als je over de afgelopen 5 jaar kijkt :sarcastisch

                het ontbreken van het logo zegt niet echt veel over de wagen he
                Dat was het eerste wat er af ging toen ik mijn 964 kocht

                Ik heb het sinds mijn aankoop niet echt meer bijgehouden,maar afgelopen week door men wat vrienden te praten eens even op het net gekeken
                Uit pure info en afgaand op eigenschappen,foto’s historiek en prijs was er op kapaza en 2dehands.be maar 1 wagen die me zou kunnen bekoren

                Was een 92′ grijze 964 met rond de 175.000km
                vraagprijs was een 22-23.000€ wat zeker correct is
                Al zijn de vraagprijzen op een goed 1.5j wel gestegen lijkt me

                  Ik denk dat er voornamelijk gespaard werd op onderhoud gezien de wagen niet veel km per jaar reed. Ik heb aan de eigenaar gevraagd of ik eens contact mag opnemen met Rescue 911.

                  Uit de Carpass leid ik af dat de wagen pas na 3 jaar ingeschreven werd in België (dus vermoedelijk ingevoerd). De voorste zetels zien er op foto iets “gebruikter” uit dan 125.000 vandaar mijn reserves voor de wagen. Ook het “Carrera” logo op de achterklep ontbreekt. Dus als ik zou langsgaan zal ik vermoedelijk beroep doen op iemand die er iets meer van kent dan mij 😉

                    Heb zelf een 964 met 235 DKm op de klok. Bij 207 Dkm is ook een koprevisie uitgevoerd. Met wat ik nu weet over een 964 motorblok ben ik ook niet bang voor hogere Km standen, mits het onderhoud maar uitgevoerd is.

                    Let er dan ook even op WAT gedaan is, soms wordt er nog al eens bespaard op het onderhoud door bepaalde zaken achterwege te laten omdat men maar weinig Km’s draait in het jaar ❗ Bijvoorbeeld het stellen van de kleppen achterwege te laten :puke:

                    Een 964 met 125 DKm “doet” mijn inziens ook zeker meer richting de 30K zoniet erover ❗

                    Tot slot nog het advies om ook de carrosserie goed te inspecteren. Sommige 964 hebben behoorlijk last van de roestduivel, en (geloof me) ik spreek uit ervaring 🙁

                      @911-NL , ik stel me ook vragen bij de prijs !!!
                      Rescue911 heeft een goede reputatie ,daar kan je toch evt verdere info over de wagen bekomen Lowie .

                        [quote=”Lowie9xx” post=114798]
                        Voor beide is de vraagprijs rond de 22k-23k[/quote]

                        Voor ‘n 964 met nog geen 125 Dkm op de teller is dat bijzonder laag 💡

                          Bedankt voor de adviezen!

                          Ik heb een aantal 964’s waar ik bijkomende info gevraagd heb:
                          – de ene heeft nog geen 125.000km, maar in de laatste 12 jaar werd er 500 tot 1000km per jaar mee gereden en er zit een gast in de historiek tussen 80.000 en 118.000. Er werd nog niets gereviseerd aan de motor noch koppeling/vliegwiel vervangen. Ik heb nog geen zicht op eventuele olielekken (groter risico wegens veel stilstaan. Hij werd de laatste 3 jaar onderhouden bij Rescue911.
                          – een andere werd (zoals in mijn eerste post gesteld) gedeeltelijk gereviseerd, maar dat is natuurlijk moeilijk te beoordelen en heeft al meer dan 200.000km op te teller. Het werd uitgevoerd door De Baard in Tongeren

                          Voor beide is de vraagprijs rond de 22k-23k

                          Ik ben ook aan het polsen naar de historiek van een wagen bij Hermens (geen idee over de service/kwaliteit van de verkoper), zit er op foto proper uit, maar die vind ik op het eerste zich nogal aan de dure kant (tenzij ik me hierin vergis).

                            Hier in Belgiè rijd er ook 1 tje rond met + 400000 km ,en volgens zijn zeggen is de motor ook nog niet open geweest .Die man rijd er dagelijks mee .Heb deze ooit tegen gekomen bij Willems voor onderhoud aan zijn wagen .

                              op mijn 964 cabrio staan 224OOO KM.GR JB :applaus:

                                Algehele staat van onderhoud en hoe de 964 is bereden zegt veel meer dan de kilometerstand 😉

                                Eerlijk gezegd heb ik liever een 964 met (meer dan) 200.000 Km op de klok dan eentje met een onwaarschijnlijk lage stand 💡

                                Als de motor terdege onder handen is genomen en de eigenaar is geen cowboy, dan kan (zoals Funny al aangeeft) de motor nog zeker 200 Dkm mee :respect2:

                                In Duitsland rijdt er eentje die op weg is naar de 600 Dkm :first:

                                  Een motor van een 964 is heel sterk mits op tijd en stond het nodige onderhoud .
                                  Als er een grondige en correcte revisie is uitgevoerd kan de motor gerust nog 200000 km lopen .
                                  De kilometerstand zou me zeker niet afschrikken .Mijn 964 had iets over de 200000 km en had bijlange nog geen revisie nodig .

                                14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.