964 naar longhood look

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 naar longhood look

  • Maker
    Discussie
  • Is iets wat eigenlijk al lang in mijn hoofd rondspookt en misschien doe ik het nog wel eens… mijn 964 uiterlijk aanpassen naar Longhood RS look.

    Wat moet er dan eigenlijk allemaal aangpast worden buiten “the obvious” zoals gardeboues, bumpers lichten, motorkap etc…
    Slijp en laswerk vereist?
    Nog plaats voor de airco etc?

    En ook niet onbelangrijk: is dit een probleem op de keuring?

    Alle tips en info welkom!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Met een beetje heen en weer klikken op die site kome je dit artikel, dit artikel en dit artikel tegen …

      ‘n hoop tekst – met toch nog wel wat info over de bouw 😉

        [quote=”911_NL” post=100514][quote=”stefx911″ post=100502] ook mooie prijzen…[/quote]

        Voor een auto die (door een prof. bedrijf) vanaf de grond is opgebouwd – vind ik de prijs nog wel mee vallen … goedkoopste die ze aanbieden in net geen £50K :respect2:[/quote]

        Das voor een okkazie en ik krijg de link naar de details niet open 🙁
        Dus weet ook niet op welke basis deze gebouwd is

          [quote=”stefx911″ post=100502] ook mooie prijzen…[/quote]

          Voor een auto die (door een prof. bedrijf) vanaf de grond is opgebouwd – vind ik de prijs nog wel mee vallen … goedkoopste die ze aanbieden in net geen £50K :respect2:

            [quote=”carrera 3.0″ post=100472]Klik
            Paul Stevens bouwt 964’s om tot 2.7 RS replica’s nl. de “PS300R” :D[/quote]

            Ja, die heeft er zeer mooie… ook mooie prijzen…

              Klik
              Paul Stevens bouwt 964’s om tot 2.7 RS replica’s nl. de “PS300R” 😀

                Curbstones zijn nog geen stoepranden – en je mag er toch wel vanuit gaan dat je een Porsche mag (en gaat) gebruiken waar deze voor gemaakt is

                  lees je maar eens in op het web

                  Kan niets vinden over gebroken harten met normaal gebruik. Wel zwaar circuit-gebruik en cerbstones. Daar kunnen een hoop velgen op die manier niet tegen.

                    [quote=”stefx911″ post=100167]Voorlopig nog niet origineel te verkrijgen hé. [/quote]

                    Mss kan je je inbeelden hoe het er uit gaat zien als het hart van je velg 32 mm verder naar buiten komt te staan – blijft er weinig over van die mooie brede glimmende rand die de fuchsvelg siert.

                    Als je toch op basis van een 964 iets wilt gaan bouwen – zou ik persoonlijk voor RSR look gaan – en hef je het Fuchs “probleem” daarmee meteen op 😉

                    [quote=”bully” post=100165]Tja je moet ook met de replica cups niet tegen een stoeprand knallen. Ook met originele niet ;)[/quote]

                    Ik zie de 😉 wel staan, maar wil benadrukken dat dat niks met tegen stoepjes aan te rijden heeft te maken … lees je maar eens in op het web 💡

                    [quote=”bully” post=100168]

                    Alle tips en info welkom!

                    MH heeft er een aantal gedaan, je zou eens kunnen mailen/bellen over wat erbij komt kijken. klikhierop[/quote]

                    Verkocht hebben ze wel eens iets – en of ze dat zelf gebouwd hadden durf ik niet te zeggen .. maar mag hopen van niet ….

                    Maar goed – TS betaalt en bepaalt :relaxman:

                      Alle tips en info welkom!

                      MH heeft er een aantal gedaan, je zou eens kunnen mailen/bellen over wat erbij komt kijken. klikhierop

                        [quote=”911_NL” post=100163][quote=”stefx911″ post=100161]Fuchs heb je in replica voor de 964. (imagewheels, Kerscher, Zuffenhaus….)[/quote]

                        Ziet er van een afstand mss leuk uit – maar van dichtbij ga je zien dat het niet klopt 😐

                        Plus dat bij de replica’s de harten nog weleens uit willen breken :shock:[/quote]

                        Voorlopig nog niet origineel te verkrijgen hé. Die va Zuffenhaus zouden kwalitatief toch wel goed zijn. Prijs is er ook naar

                          Tja je moet ook met de replica cups niet tegen een stoeprand knallen. Ook met originele niet 😉

                            [quote=”stefx911″ post=100161]Fuchs heb je in replica voor de 964. (imagewheels, Kerscher, Zuffenhaus….)[/quote]

                            Ziet er van een afstand mss leuk uit – maar van dichtbij ga je zien dat het niet klopt 😐

                            Plus dat bij de replica’s de harten nog weleens uit willen breken 😯

                              Interieur wil ik zo laten.

                              Fuchs heb je in replica voor de 964. (imagewheels, Kerscher, Zuffenhaus….)
                              bv: http://forums.rennlist.com/rennforums/parts-marketplace/683783-fs-zuffenhaus-fuch-replicas-17-a.html

                              Het is maar een idee waar ik al even mee speel. Voordeel is dat een 964 perfect als DD kan dienen. > comfort (servo, airco) en veiligheid (ABS).
                              Zou leuk zijn in longhood look als DD 😉

                              Is in ieder geval niet voor direct, als ik het al doe hé 😉

                              We zien mekaar zondag!

                                De longhoods zijn er in GFK met een sluiting die op de plaats zit zoals bij een impact bumper of 964 – dat is de makkelijkste (maar zeker niet de mooiste) oplossing. Je kan ook met die rubberen ‘race’ sluitinge werken.

                                voor de huidige schermen zijn er ook passtukken – die het stukje tussen de (nieuwe) bumper en het scherm op vullen.

                                LET OP: de bandenbak van een 964 zal ongeveer 2 INCH onder de voorbumper uit gaan steken – hier is dan ook weer een GFK lip voor te koop om dat te verbergen.

                                Met Fuchsen kom je ook niet uit – ET 23 vs ET 55 (wat je nu hebt) – je zult dan moeten gaan ‘flaren’ – RSR LOOK ❓

                                Aan de achterzijde v.w.b. de bumper – moet je een stuk uit de balk slijpen waar de reflector op zit.

                                Als je alles goed en degelijk wilt doen – zoals door andere PF’ers hierboven aangegeven – denk ik dat je alleen het ombouwen van de buitenkant met 5K Euro niet gaat redden …

                                Qua lampen en spiegels ➡ er is een hoop aftermarket zooi – dus eerst goed bekijken voordat je iets koopt 💡

                                Heb je interieur technisch nog plannen ❓

                                Persoonlijk zou ik ‘n oude zoeken – en daar een 3.6 motor in hangen … is minder werk 8)

                                Wim

                                  En vergeet de voorkant niet daar geldt het zelfde als voor de achterkant.
                                  Daar moet ook serieus aangepast worden om de kofferklep te laten sluiten en lassen, want rondingen lopen helemaal anders, dus nieuwe neusplaat en rondingen binnenscherm, en voor de spatschermen en kofferklep hetzelfde, kun je beter nieuw kopen, want passing is ook net anders en klopt de ronding weer niet bij het geheel als je het anders doet.

                                  Alles is mogelijk anders werd het niet gedaan, en bij Porsche zelfs nog makkelijk, maar voor het airco systeem denk is dat je serieus moet gaan ombouwen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.