Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › 964 of 993 gezocht
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 9 maanden geleden door
simon.
-
MakerDiscussie
-
5 februari 2022 om 11:36
Ondertussen heeft mijne maat zijn Jubi gevonden en gekocht maar ook bij mij kriebelt het al jaren om een 964 of een 993 bij te kopen, en/of eventueel mijn geliefde Targa nadien te verkopen. Dit ligt er aan of iets nieuws beter is of niet.
Dus, een 964 of een 993. Coupe of cabrio, handgeschakeld, liefst een C2 maar een C4 kan evt ook, met gekende historie.
GEEN Amerikaanse import, GEEN tiptronic -
MakerDiscussie
-
Ik moet nog wel eens terug op hem af te halen.
Geïnformeerd bij de bank of er een mogelijkheid is om ter plaatse instant te betalen, dus als ik ter plaatse ben, dat ik dan opdracht geef om het geld “a la minute” op de verkoper zijn rekening te schrijven zodat de brave man ook ziet dat het geld op zijn rekening staat.. Ik heb niet zoveel zin om een paar dagen van tevoren het volledige bedrag over te schrijven. De bank moet nog nakijken of de Franse bank op hun lijstje staat waarmee dit mogelijk zou moeten zijn.
Ik vind dit in deze digitale Europese tijden ongelooflijk, dat dit misschien niet kan? Er moeten toch dagelijks miljoenen euro’s Europees overgeschreven worden?
Congrats Luc
Enne, had je een fototoestel mee op je trip naar la douce FranceAha wat leuk, gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!!
Betreft enkel visuele keuring zonder meetapp of volledige keuring
Volgens mij is het best dat je dit ook effectief op voorhand ( de dag ervoor bvb ) kan vragen aan de stationschef waar je wil gaan keuren.
Dan sluit je discussie ter plaatste uit als je je 964 aanbieden wil.
Ik heb al meegemaakt dat je per telefoon wel iets bevestigd wordt, maar als je dan pech heb dat er die dag een ander verantwoordelijke is, heb je de poppen aan het dansen,Veel hangt steeds af van de goodwil van een stationschef, andere ( ondergeschikten )volgen strikt de regels en niet de website.
Dit staat in de tekst.
Visuele tweedehandskeuring
Concreet betekent dit dat de keuring van de uitstoot, de ophanging, de remmen en de lichten enkel op visuele wijze gekeurd worden zonder meetapparatuur.Dat betekend toch dat de auto binnengereden gaat worden en dat zij de auto behandelen, dus ga ik er van uit dat ze hiermee ook de papieren in orde maken.
Autoveiligheid NV is verplicht om de buitenlandse keuring over te nemen. Echter de DIV levert geen nummerplaat af indien geen belgisch keuringsinstantie het inschrijvingsformulier afstempelt. En dat doet de keuring dan weer alleen als ze zelf volledig mogen keuren. Kafka = kassa kassa in Belgistan.
Dag Luc, wordt inderdaad als dusdanig vermeld op website Autoveiigheid Geel. Ik stel me de vraag of dit ook betreft voor een invoerkeuring ,alhoewel men in de tekst spreekt van een geldig keuringsbewijs uit een andere lidstaat van de Europese Unie. Vermits het mij intrigeert probeer ik
Autoveiligheid te bereiken doch lange waslijst …..(tel nr 014/578600)Hey Rollie, bedankt voor de info.
Gisteren dus dagje Frankrijk heen en terug, neen niet gaan demonstreren in Parijs, maar bezichtiging van een 964 Carrera 4 Coupe, handgeschakeld en met een perfect gedocumenteerde historie vanaf nieuw.
Na bezichtiging en testrit een mooie deal gemaakt.
De verkoper gaat er nog mee naar de technische controle want hij vond dat zijn plicht, de auto moest in orde zijn.Wat krijg ik mee:
– Carte grise
– Aankoopbewijs
– CERTIFICAT DE CESSION D’UN VÉHICULE D’OCCASION (overdrachtdocument, is een in Frankrijk verplicht document)
– 2 sleutels, ingevuld onderhoudsboekje, volledig gevulde boorddocumentenmap en een kaft met alle facturen + allerlei manuels.
– De Franse nummerplaten blijven op de wagen, dit is blijkbaar ook verplicht in Frankrijk. Ik kan de auto hier dus aanbieden op de keuring met de Franse nummerplaten, wat ook weer meegenomen is want dit mag dus.Er is geen COC document wat ook nog niet bestond, maar kan ik eventueel bij Porsche aanvragen, maar is blijkbaar niet nodig om de wagen hier in te schrijven.
Wat men ook doet in Frankrijk is de Carte grise barreren en er op vermelden bvb; “vendu, le 14/02/2022”
[color=#27ae60][i]Rollie schrijft:
Voor een verkoop heeft een keuring in Frankrijk geen zin, immers zodra je de wagen in België invoert dien je hem aan te bieden voor een invoerkeuring[/i][/color]Wat ik terugvind op de site van de Belgische autokeuring is onderstaande.
Visuele tweedehandskeuring
[color=#3498db]betrokken voertuigen[/color][color=#3498db] die minder dan 2 maanden geleden periodiek gekeurd werden, worden onderworpen aan een visuele tweedehandskeuring. Concreet betekent dit dat de keuring van de uitstoot, de ophanging, de remmen en de lichten enkel op visuele wijze gekeurd worden zonder meetapparatuur. Deze vereenvoudigde vorm van tweedehandskeuring blijft voor het overige een [/color][color=#3498db]volledige keuring[/color][color=#3498db]. [/color][color=#3498db”>De voertuigen die kunnen genieten van deze vereenvoudigde keuring moeten aan de twee volgende voorwaarden voldoen:
[list]
[*]De laatste volledige keuring moet minder dan 2 maanden geleden plaatsgehad hebben in België of in een andere lidstaat van de Europese Unie;
[*][color=#3498db]groen keuringsbewijs[/color][color=#3498db”> met normale geldigheid, uitgereikt in België of een keuringscertificaat met een normale geldigheid uit een andere lidstaat van de Europese Unie conform de geldende Europese Richtlijnen betreffende de technische controle van motorvoertuigen en aanhangwagens.
[/list]De auto wordt nu woensdag in Frankrijk technisch gekeurd, dit wil dus zeggen dat de auto hier enkel een visuele keuring moet ondergaan, of zie ik dat verkeerd?
Voor een verkoop heeft een keuring in Frankrijk geen zin, immers zodra je de wagen in België invoert dien je hem aan te bieden voor een invoerkeuring
Procedure:
Aanvraag E 705 douanedocument(via minfin)
Pre- registratie ( lukt niet altijd maar geen probleem , je kan dan enkel niet de inschrijving electronisch doen via je makelaar)
Invoerkeuring waar je je aanvraag om inschrijving krijgt.
Inschrijving wagen met plaataanvraag
Indien geprerigistreerd : makelaar doet dit ekectronisch : nummerplaat na 1 dag.
Indien geen pre registratie: originele documenten binnenbrengen bij antenne DIV
Documenten :Frans kentekenbewijs,evt gelijkvormigheidsattest(copie maken voor DIV)
Dus voor DIV: aanvraag inschrijving, origineel Frans kentekenbewijs, copie gelijkvormigheidsattest, ik voeg altijd copie
Verkoopovereenkomst bij.
Plaat + inschrijvingsbewijs na enkele dagen thuisgeleverdMijn 3,2 Targa bija 10j geleden bij Witmer & Odijk aangekocht, en heb er niet over te klagen.
Ben indertijd samen met WimCabrio de 3,2 gaan keuren en kopen.
Na 3 maand stelde ik vast dat mijn 3,2 lekte, na telfonisch contact een akkoord om de 3.2 bij CCR te laten repareren voor de lek en factuur mocht gewoon doorgestuurd worden.
Toen de 3.2 binnen was bij CCR ook maar tijd genomen om onderhoudje te doen.
Tijdens het onderhoud werden 2 gebroken kopbouten vastgesteld, weer telefoontje naar Witmer&ODijk, ok geen probleem wel wagen naar NL brengen en alles opgelost onder garantie.
Maw ik heb geen klagen over Witmer&Odijk.
En na 10j is de 3.2 nog steeds lekvrij en moet ook nooit aan de druppellader.Veel succes met de zoektocht.
Heb mijne Macan in Luxemburg gekocht.
BTW daar betaald, dus niet meer nodig in België.
Hem zelf nar België rijden, best met transitplaten, daarop zit een verzekering.
Hier geef je ‘m digital aan bij de douane voor uw E705 formulier.
Schrijf ‘m in op een Belgische plaat en dito verzekering afsluiten.
Met uw nieuwe plaat naar de keuring en dan alles bij DIV afgeven.
Je kan de DIV formaliteiten al online invullen.
Paar dagen later inschrijvingsbewijs in de bus en klaar.Gekeurd in Frankrijk, mijn part niet nodig maar kan geen kwaad.
Je moet er hier toch mee naar de keuring.Succes Luc.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.