964 of 993 gezocht

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 964 of 993 gezocht

• Maker
    Discussie
  • Ondertussen heeft mijne maat zijn Jubi gevonden en gekocht maar ook bij mij kriebelt het al jaren om een 964 of een 993 bij te kopen, en/of eventueel mijn geliefde Targa nadien te verkopen. Dit ligt er aan of iets nieuws beter is of niet.

Dus, een 964 of een 993. Coupe of cabrio, handgeschakeld, liefst een C2 maar een C4 kan evt ook, met gekende historie.
    GEEN  Amerikaanse import, GEEN tiptronic

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
    • mss helpt dit… ik heb ooit een bestelwagen gekocht in fr met z platen naar huis gereden en vervolgens douane keuring en in orde
      https://www.vlaanderen.be/een-voertuig-overbrengen-van-een-eu-land-naar-belgie

Welke documenten heb ik nodig als ik een auto in Frankrijk koop? Ik weet namelijk een mooie staan maar de man zegt dat hij eerst nog naar de keuring moet met de wagen. Is dit nodig als de wagen naar België vertrekt?

Eigenlijk is het de bedoeling om de Targa (geen cab) te houden en een 964/993 bij te kopen. Op de bank brengt het ook niks op.

Ik ben naar een zeer mooie en betrouwbare 993 gaan kijken maar deze zou ik dan nog 3 jaar moeten laten staan. Dat is zoals een mooie vrouw hebben maar er niet mogen aankomen. En de BIV van 3.200 euro en de jaarlijkse wegentaks van 2.700 euro ben ik echt niet van plan om te betalen. Vraag is ook wat men in Brussel binnen dit en 3 jaar beslist over onze oldies. Ze moeten geld hebben en ze zullen het komen halen, wees maar zeker, eender op welke manier.

Dus eigenlijk valt de 993 af en zoek ik een 964, maar ik heb tijd want op dit moment is er ook geen plaats om hem te stallen maar daar wordt aan gewerkt.

De 993 zware biv en 2700 euro jaartaks vind ik persoonlijk erover , maar ik denk wel dat een 4s geweldig rijden oogt ook heel mooi .
            De 964 is wel een groot luxe rijverschil tov het spartaans rijgedrag van een g model zowel 3 liter als 3.2.
            Persoonlijk hou ik veel meer van het g model qua uitstraling dan de 964 of 993 maar is voor iedereen verschillend .Zelf hebben wij een 3.2 cabrio 14 jaar gehad en vrij veel in het zuiden ermee rond gereden op vakantie en als ik dan aan een auto terugdenk is het toch wel die 3.2 en de vele mooie momenten die wij ermee gehad hebben en mocht ik de klok kunnen terugdraaien zou ik die toch niet meer verkopen .

Ik weet niet wat je beweegreden precies is om nu te beginnen zoeken? De slechte timing wordt straks duidelijk(er).
              Wanneer ik me in jouw schoenen plaats dan zie ik weinig redenen om van je 3.2 cab te switchen naar een 964. Ik gebruik bewust het woord switchen en niet upgraden, want dat is het volgens mij absoluut niet. Ook heb je nog het risico om de miserie van een ander over te nemen en handenvol geld boven budget uit te geven.
              Als je echt naar een andere rijervaring zoekt ga dan ns proefrijden met een 993. Nog rouw genoeg en zo verschillend tov je G-model zodat het spenderen van zoveel Dinaro uit te leggen valt.
              Ook in die markt is het opletten en het kaf van het koren scheiden. Extra knoop door te hakken als je een goede gevonden hebt is de weg(en/pest)belasting voor een 993.
              Dus dan wordt het kiezen of je nu begint uit te kijken naar een goede 993 en hem bewaart tot onze roverheid je geen fiscale meppen meer geeft. Of als ze blinkend in je garage staat ze je kan verleiden om toch door de zure taksappel heen te bijten.
              Vraag blijft voor ons of je de 3.2 cab zal/zou inruilen en dan in het beste geval 2 jaar naar het Porscheweeshuis moet verhuizen.

Hey Dirk merci, maar ik had hem al zien staan. Nu is deze handelaar niet echt vertrouwelijk heb ik zelf meegemaakt.
                  Zij verkopen ook een 964 Jubi  en ik had de tip vooraf gekregen dat zij deze gingen verkopen. Toen hij dus nog niet op hun site stond heb ik ze gebeld en was de prijs 125.000 euro. Even terloops, ik was toen op zoek naar een Jubi voor een vriend die zelf de tijd niet heeft om eentje te zoeken. Men moest op dat moment de auto nog wat bijwerken en de motor er uit halen om een olielek te dichten. Het zou dus nog enkele dagen duren voor hij op de site kwam. Op zich een eerlijke uitleg. Omdat we op dat moment nog een Jubi op het oog hadden die perfect Porsche gedocumenteerd was is deze gekocht omdat ik vond dat hij deze niet mocht laten staan. Toen dan de W&O Jubi op de site kwam was het plots 119.964 euro ipv 125.000 euro een paar dagen tevoren. Ja, dan kom je bij mij niet meer geloofwaardig over.

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.