964 Refreshtoration

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964 Refreshtoration

  • Maker
    Discussie
  • Intussen zijn we reeds 3 weken in het bezit van de 964. Daar ik de wagen pas ga inschrijven als hij 25 is ( merci Muiters & co.) heb ik de tijd om hem een beetje in orde te zetten. Was in het begin van plan om het redelijk te houden en wat kleine werkjes uit te voeren, maar nu we toch bezig zijn 😛 Gaat dus over deze van origine Duitse C2, waarvan het blok, de bak en de remmen door de vorige eigenaar volledig zijn gereviseerd. Leuke is dat hier meer dan 500 foto’s van zijn en alles nog eens mooi op factuur staat. Nieuwe cilinders en pistons, alles gebalanceerd en uitgewogen, titaan kleppen + veren, RS nokkenassen, vliegwiel en clutch. Had op de bank zonder chip 267 pk :lekker: Gelukkig heeft hij dit moeten betalen en niet ik.


    Motor, bak en remmen zijn volledig gereviseerd 13000 km geleden. Daar ben ik dus al vanaf !







    Intussen is de demontage gestart om volledig herlakt te worden in hetzelfde marine blauw.
    Door de nare ervaringen van ander 964 eigenaars ook besloten om de vleugels te demonteren en op zoek te gaan naar de roestduivel. Dik prulwerk om de schroeven aan de binnenkant in de voorspatborden los te krijgen daar alles in de fabriek vol kit gespoten is.




    Ziet er eigenlijk erger uit dan het is door die roest die in de kit plakt.
    Alles verwijderd en blank gezet tot op het metaal.


    Antiroest en grondverf opgezet, later nog nieuwe coating en lak.


    Op dit ogenblik demontage aan het afronden, dan de ruiten er uit en gaat de kas naar de carrosserie.
    Rechts achteraan is er op de bekende plaats ook wat roest te bespeuren dus dit moet uitgeslepen worden. Fotokes volgen 😉

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 184)
    • mooi bezig, maar zou die plamuur in de raamkader er terug afhalen en lood in leggen…

        :applaus: :applaus: :applaus: zo zie ik het graag.

          Dit is wat men noemt grondig [u]aanpakken[/u] met oog voor elk detail :first: En zeggen dat ie er al zo mooi uitzag op de eerste foto’s. Keep on the “refreshtoration” Geert, dit wordt een TOP expemplaar :applaus: *luv

            :popcorn: :popcorn: :popcorn:

              De 964 wordt op dit ogenblik onder handen genomen door mijn carrossier.
              Hij heeft intussen nog een paar narigheden boven gehaald. Had reeds bij de aankoop gezien dat hier mogelijk problemen te verwachten waren aangezien de deur te ver naar buiten stond en niet meer te regelen was. Bij het passen van de nieuwe deur bleek deze ook niet deftig aan te sluiten op de B stijl. De stijl bleek 8 mm naar binnen geplooid te zijn !
              Ze hebben dit toen opgelost door 8 mm tin op de plaat te smeren :bounce: Nu hebben we alles tot op de plaat afgeslepen en dan werd de stijl op zijn plaats gezet met een beetje hydraulische kracht. De deur past er nu mooi in en sluit perfect.

              Vleugels voorlopig geplaatst en aansluitingen bijgewerkt

              Bij het demonteren van de vleugels toch weer iets te wild geweest en wat geplooid, dit is uitgedeukt en bijgewerkt.

              De raamkader en binnenkanten werden gezandstraald en in de antiroest gezet.

              Daarna de raamhoeken uitgeslepen en nieuwe hoeken ingezet. De voorruit passen en het afwerken is voor morgen maar het ziet er al veel beter uit 😀

              Het rot hoekje uit de achtervleugel gehaald en een nieuw stuk ingelast.

              Uitdeuken + bijwerken van de achterste wielkasten.

              Heb mij intussen nog wat bezig gehouden met de voorbumper aan te passen voor de airscoops.

              Mijn volgende huiswerk wordt het aanpassen van de RS achterbumper 8)

                Gaat weer een juweeltje worden Gette! We hadden niet anders verwacht 😉
                Verdorie, begin ik toch wat schrik te krijgen van een 964… Maar het gevoel zonder P te zitten zint me ook niks!
                Knap dat je zoveel zelf kan Gette, want: wat je zelf doet…
                Keep up the good work! :respect2:

                  Komt zeker goed, maar was toch even schrikken want zo erg had ik het niet verwacht.
                  Wagen is jaren een buitenslaper geweest, zal er ook wel iets mee te maken hebben zeker 🙄

                    Dit gaat dus niet over Gette zijn wagen, want de man weet heel goed hoe je een fraaie voiture moet behandelen, maar over 911 of oudere bolides in het algemeen.

                    Want wel een reden dus dat er behoorlijk prijsverschil kan zitten tussen het ene en het andere exemplaar van hetzelfde model. Dan wordt er geklaagd over verkoopprijzen van knappe P’s. Des te ouder de auto, des te belangrijker hoe hij onderhouden is geweest, en of ie een keertje in zijn bestaan helemaal uit mekaar heeft gelegen en weer door vakmensen is nagelopen en in mekaar gezet.

                    Mensen kopen graag auto’s waar nog nooit wat mee gebeurd is (dus die ook nog nooit uit mekaar zijn geweest), dan denken ze dat ze een toppertje kopen … kan, maar dat is zeker geen zekerheid!

                    Komt goed Gette, is wel aan je toevertrouwd! :respect2:

                      das dus de reden waarom ik altijd schrik had om 964 te gaan,blijft nochtans mijn voorkeur,maar zal het bij sc blijven,en zal er ook nog zeker ene vast verassigne vinden als hem volledig zal gestript worden…
                      Maar dan zijn we zeker engerust voor jarennnnnnnnnnn :mrgreen:

                      964 blijft mij schrikken door al enorm meer elektronika tgn G models,Gette,tkomt goed binne paar weken als hem trg in de verf zit :drink: terug monteren zal nog spannederd worden vrees ik

                        zodra de vleugels en bumpers er af zijn kan je zeker verschieten van de 964/993 reeks, gecombineerd met de al complexe techniek gaan dat zeer dure restoraties worden naar de toekomst toe … daarom dat ik de mijne goed ga bijhouden omdat ik er tenminste van weet in welke staat hij echt is

                          Nu de voorruit toch om zeep is kan ik wat oefenen om ze er op de juist manier uit te krijgen. 10 minuten later was de ruit er uit zonder verdere schade……… althans niet aan de ruit 👿

                          Roestduvelke ook hier lelijk huis gehouden !!

                          Andere kant hetzelfde !

                          Dan maar volledig dashboard er uit en schuren.

                          Was al eens aan geknoeid geweest want zat 2mm plamuur onder, dan maar alles er af.

                          Achteraan ook nog een blaasje dat uiteindelijk dit gat bleek te zijn :wtf:

                          Toch even schrikken maar blijkbaar hebben de meeste 964 deze kwalen. Ook al was er aan de ruit niks van te zien !!
                          Een goede raad, als je op zoek gaat naar een 964 of blijkbaar ook een 993 hou nog wat centen over…
                          En als je dan toch aan het lassen bent aan uw project haal dan ineens alles er af want je komt wat tegen 😥

                            proper :up:

                              :up: leder is één van de weinige dingen die niet mag blinken ;).

                                Netjes gedaan :up:

                                  ook goed bezig :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 184)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.