964 Refreshtoration

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964 Refreshtoration

  • Maker
    Discussie
  • Intussen zijn we reeds 3 weken in het bezit van de 964. Daar ik de wagen pas ga inschrijven als hij 25 is ( merci Muiters & co.) heb ik de tijd om hem een beetje in orde te zetten. Was in het begin van plan om het redelijk te houden en wat kleine werkjes uit te voeren, maar nu we toch bezig zijn 😛 Gaat dus over deze van origine Duitse C2, waarvan het blok, de bak en de remmen door de vorige eigenaar volledig zijn gereviseerd. Leuke is dat hier meer dan 500 foto’s van zijn en alles nog eens mooi op factuur staat. Nieuwe cilinders en pistons, alles gebalanceerd en uitgewogen, titaan kleppen + veren, RS nokkenassen, vliegwiel en clutch. Had op de bank zonder chip 267 pk :lekker: Gelukkig heeft hij dit moeten betalen en niet ik.


    Motor, bak en remmen zijn volledig gereviseerd 13000 km geleden. Daar ben ik dus al vanaf !







    Intussen is de demontage gestart om volledig herlakt te worden in hetzelfde marine blauw.
    Door de nare ervaringen van ander 964 eigenaars ook besloten om de vleugels te demonteren en op zoek te gaan naar de roestduivel. Dik prulwerk om de schroeven aan de binnenkant in de voorspatborden los te krijgen daar alles in de fabriek vol kit gespoten is.




    Ziet er eigenlijk erger uit dan het is door die roest die in de kit plakt.
    Alles verwijderd en blank gezet tot op het metaal.


    Antiroest en grondverf opgezet, later nog nieuwe coating en lak.


    Op dit ogenblik demontage aan het afronden, dan de ruiten er uit en gaat de kas naar de carrosserie.
    Rechts achteraan is er op de bekende plaats ook wat roest te bespeuren dus dit moet uitgeslepen worden. Fotokes volgen 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 184)
    • Ik ook, in zemst 🙂 herkende de locatie vandaar

      Sent from my iPhone using Tapatalk

        :respekt:

          Ik woon op een 5 tal km van Vilvoorde ja 😉

          @ Ghost; ik heb gekozen voor een “gewone” KW Variante 1. Deze staat standaard al tamelijk hard en weet van vroeger dat ik al die regelingen van hardheid amper verzet en ze soms problemen geven met lekkage. Ik begrijp ook die mannen niet die “Ultralow” sets onder de wagen steken, ik kan met deze kit nog 6 cm zakken vooraan en zeker nog 5 achteraan. Maar dan sleept hij over de grond vrees ik
          🙄

            Knap werk Geert, :respect2:

              @ Gette
              De schroefset welk type is het?
              Ik zelf heb de K&W Clubsport onder mijn Focus RS voor de trackdays :driver: 😈
              Super vering, comfortabeler dan standaard en op 5 minuten race ready :relaxman:

              F

                Ferme foto’s Gette! Blijft toch een schoon machientje zo’n 964 maar ik krijg het (nog) niet over m’n hart om m’n G-model van de hand te doen :bounce:
                Geniet er maar van nu die zever met de keuring achter de rug is. :driver:

                  knappe dinges amai, heb net de 11 pagina’s gelezen en je mag trots zijn op de realisatie en het doorzettingsvermogen, topprestatie :respekt:
                  ben je mss van het Vilvoordse?

                    Knap!!! :respect2:

                      Getrokken onder de brug van Vilvoorde ( watersite ) letterlijk in de achtertuin van wijlen Jean-Luc Dehaene :salut:

                        Rechtstreeks uit de website “scherpenheuvel.be”, tekst is al lichtjes aangepast na ons bezoek van gisteren! Cela, Nice ne fait pas hein!

                        [i]Scherpenheuvel : the history
                        Regardless from where you come the shrine on the “sharp” hill is visible everywhere. The history of Scherpenheuvel starts centuries ago and finds its origin in an old oak tree. Most likely it had something to do with the worship of Porsches as practiced by the Druids.[/i]

                        Genoeg gezeverd… Pet af voor de kunstenaar achter deze restauratie!! :respekt: :respekt: :respekt:

                        Ik vraag me stiekem ook af waar die foto’s genomen zijn (en ik ben niet alleen denk ik)

                          Ik mag geen “Nice!!!” meer zeggen van Sensa, vandaar:

                          Scherpenheuvel!!! :hail: 8)

                            Goed gewerkt en dat betekent dubbel genieten vanaf nu :up:

                              Ik heb even de hele draad doorlopen en ik moet zeggen dat ik mijn hoed afneem voor zoveel doorzettingsvermogen en perfectionisme. Heel mooie wagen!

                              Toen ik pas echt in auto’s interesse begon te krijgen verscheen de 964 ten tonele, eerst als 4×4 herinner ik me. Zoveel jaren later ben ik eindelijk definitief gezwicht voor de lokroep van een Porsche… Er was al een tussenstap in 2002 met een SC 3,0 targa, maar daar bleek zoveel mis mee dat ik voor jaren “genezen” was van het virus. Een bijna-nieuwe is meer mijn ding. Tenzij het er één zou zijn die zo perfect was als de jouwe!

                                Ik ben (nog) geen 964-liefhebber, maar deze kan mij zeker bekoren! Prachtig resultaat en benieuwd wat de andere velgen gaan geven.

                                  Top Geert, een 964 recht uit het doosje :first:
                                  :respekt: Voor al je geduld, werk en toewijding

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 184)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.