964 Refreshtoration

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964 Refreshtoration

  • Maker
    Discussie
  • Intussen zijn we reeds 3 weken in het bezit van de 964. Daar ik de wagen pas ga inschrijven als hij 25 is ( merci Muiters & co.) heb ik de tijd om hem een beetje in orde te zetten. Was in het begin van plan om het redelijk te houden en wat kleine werkjes uit te voeren, maar nu we toch bezig zijn 😛 Gaat dus over deze van origine Duitse C2, waarvan het blok, de bak en de remmen door de vorige eigenaar volledig zijn gereviseerd. Leuke is dat hier meer dan 500 foto’s van zijn en alles nog eens mooi op factuur staat. Nieuwe cilinders en pistons, alles gebalanceerd en uitgewogen, titaan kleppen + veren, RS nokkenassen, vliegwiel en clutch. Had op de bank zonder chip 267 pk :lekker: Gelukkig heeft hij dit moeten betalen en niet ik.


    Motor, bak en remmen zijn volledig gereviseerd 13000 km geleden. Daar ben ik dus al vanaf !







    Intussen is de demontage gestart om volledig herlakt te worden in hetzelfde marine blauw.
    Door de nare ervaringen van ander 964 eigenaars ook besloten om de vleugels te demonteren en op zoek te gaan naar de roestduivel. Dik prulwerk om de schroeven aan de binnenkant in de voorspatborden los te krijgen daar alles in de fabriek vol kit gespoten is.




    Ziet er eigenlijk erger uit dan het is door die roest die in de kit plakt.
    Alles verwijderd en blank gezet tot op het metaal.


    Antiroest en grondverf opgezet, later nog nieuwe coating en lak.


    Op dit ogenblik demontage aan het afronden, dan de ruiten er uit en gaat de kas naar de carrosserie.
    Rechts achteraan is er op de bekende plaats ook wat roest te bespeuren dus dit moet uitgeslepen worden. Fotokes volgen 😉

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 184)
    • Niet afjagen he mannen, het is verlof voor iedereen :coolness:

      Alle onderdelen zijn intussen terug en de montage is grotendeels gedaan. Half september moet de 964 nog terug naar de carrossier om enkele stofkes uit te pollieren en alles proper af te stellen. Die raamkaders zijn herlakt en om die terug goed afgesteld te krijgen mis ik blijkbaar enige ervaring en geduld.

      Verder kruipt er VEEL tijd in het her monteren en het proper maken van al die kleine dingen. Zo ben ik een dag bezig geweest om het aftermarket alarm deftig te installeren en de sirene uit het motor compartiment te verplaatsen naar voor achter de bumper :think:
      KW ophanging wordt begin september geplaatst en de stuurassen zijn intussen ook vervangen.
      Heb ook velgjes gevonden….
      Het leder van de hoedenplank was in slechte staat en de luidsprekers waren helemaal om zeep. Gewichtsbesparing en deze dan maar verwijderd en opnieuw laten bekleden.

      Ook veel tijd gestoken in het herstellen van het interieur. Bleke kleur is mooi ( vind ik toch ) maar zo fragiel na 25 jaar ! Colourlock heeft geen geheimen meer voor mij 😉
      Enkele voorbeeldjes van veel tijdrovend werk voor en na 🙄


        Was ik onlangs ook nog aan het denken.
        Hoe zou het noch met Gette zijn nieuw project zijn :think:
        Pics Geert, hoe meer hoe beter :relaxman:

          Oktober komt snel kortbij… Olditime. :relaxman:
          Hoe zit het ondertussen met deze.

          G.

          Ive

            ferm projectje. Komt helemaal goed hier

              :respect2:

                Dat gaat in orde komen :first:

                  Ah, en gij noemt dat “opfrissen”
                  Ik noem dit in beter dan nieuwstaat brengen :respect2:
                  Prachtig werk Geert :up: :up: :up:

                    Intussen reeds wat verder met de 964. Enkele GSM fotokes van in de cabine 😀

                    En kas gelakt, gekozen voor te lakken zonder gemonteerde voorvleugels. Zo zijn we zeker dat de binnenkanten achter de portieren en de naad aan de kofferklep mooi mee in de lak staan. Wordt voorzichtig werken voor plaatsen van de voorvleugels 🙄 Alle vijzen, rubbers en aanverwanten voor montage zijn nieuw.




                    Losse onderdelen bijna klaar om te lakken, voorzien voor morgen.


                    Volgende week begin ik samen met de carrossier aan de heropbouw van wagen.
                    Intussen ook reeds de Engelsman tot Belg genaturaliseerd 😛 Is de originele teller in KMH waar ze bij export naar U.K. enkel de font hebben veranderd. Nu een nieuwe besteld bij Porschedials.com en terug in ere hersteld.


                    Verder op de planning de revisie van de voorophanging en de stuurstangen. Komt ook nog een KW schroefkit onder met ingekorte dempers en veren.

                      gette,da komt dik in de sakoch,de carrosier is een super carrosier,heeft al paar auto’s en camion stukken gedaan en tresultaat is meer dan goed gedaan…en vooral met lefde voor zijn vak.
                      Ik ken hem persoonlijk al meer dan 25 jaar ,is van zin 15 jaar aan kever begine zelf restaureren en schilderen,hij weet zeker wat hij,verschilleden auto’s van mij,golf’s ,ibiza’s …van alles gecleaned aan de auto’s en er heeft nooit iets gewerkt of gebarsten ….dus zeker in goeie handen geert (y)

                      F

                        Dat wordt een pareltje tegen de tijd dat’ie 25 jaar wordt. :first:
                        Knap werk, ik doe het je niet na :hail:

                          Goe bezig!

                            Wordt uiteindelijk weer een hele knappert!

                            Maaruh, bemoedigend ook voor de mensen die een mooi ‘ouwetje’ van plan zijn, wat je dus tegen kunt komen … :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

                            Maar zo ontzettend de moeite waard!! :first:

                              [quote=”cabrio wim” post=163908]Ik was net het draadje aan het doornemen, en wilde hetzelfde schrijven als Koen, maar dan met tin. 😉

                              Dit is een oplossing voor hooguit een jaar en begint weer onder de rubber te werken. :idea:[/quote]

                              die staven zijn altijd mengsel lood/tin , als het kind maar een naam heeft zeker 😉

                                Kzal het hem zeggen.

                                Wim

                                  Ik was net het draadje aan het doornemen, en wilde hetzelfde schrijven als Koen, maar dan met tin. 😉

                                  Dit is een oplossing voor hooguit een jaar en begint weer onder de rubber te werken. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 184)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.