Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 RS Replica
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 7 maanden geleden door SimonSays.
-
MakerDiscussie
-
29 juni 2006 om 19:27
De originele 964 RS was gebaseerd op een 964 C4 chassis, wat door de middentunnel een betere stijfheid zou hebben.
Als ik nu een replica zou willen laten maken, koop ik dan best een C4 of een C2 als basis? En hoe “werkt” dat dan om de 4×4 eruit te smijten?
Andere tips voor ‘n RS verder te bouwen?
-
MakerDiscussie
-
[quote=”SimonSays”:17201jvx]Ik wil zeker wel ‘n echte RS, maar da’s zo eeuwig zonde als je daarmee ‘n vangrail raakt…
En ‘n echte RS kost toch nog makkelijk 10 tot 15K meer…[/quote]Een echte RS zal later ook minstens 20k meer waard zijn dan jouw replica 🙄
gouden regel bij replica’s : als het niet voor minder dan de helft van een echte kan = niet doen 💡Ik ben momenteel naar twee 964 RS replica’s aan’t kijken. Bij de ene staat ‘n vrij uitgebreide lijst van aanpassingen, bij de andere minder.
Hoe kan ik zien dat de bak een sper heeft van de RS? is dit ergens zichtbaar? En wat met ‘t stuurhuis?
En hoe herken je de magnesium velgen?
Knappe kerel die dat verschil ziet, als alles gemonteerd en gespoten is…
Zolang alles er natuurlijk uitziet kijkt daar toch niemand naar?Originele koetswerkdelen van een RS’73, dat zal centen kosten als ik er al kan vinden. Het is dus de bedoeling om z’on kunststof kit te gebruiken, maar als ik het goed begrijp moeten daar de nodige attesten bijzitten.
[quote=”951 S”:3jw1skk4]Ik ga meestal in Hechtel naar de keuring (944 turbo S). Er komt dan altijd ne gast af om een “klapke” te doen, die zo te horen wel op de hoogte is van Porsches. Dus stel ik mij de vraag, stel dat je een 3.2 ombouwt tot RS’73 dan gaat die gast toch direkt door hebben dat het geen orginele is, met alle problemen van dien.[/quote]
De verschillen zijn daar toch enkel uiterlijk? Als je gewoon de koetswerkdelen door andere originele vervangt, zie ik geen probleem eigenlijk…
Ik ga meestal in Hechtel naar de keuring (944 turbo S). Er komt dan altijd ne gast af om een “klapke” te doen, die zo te horen wel op de hoogte is van Porsches. Dus stel ik mij de vraag, stel dat je een 3.2 ombouwt tot RS’73 dan gaat die gast toch direkt door hebben dat het geen orginele is, met alle problemen van dien.
Je ziet ze nu en dan toch op de markt komen, dus dat komt wel goed… Alles is doorgaans origineel porsche, dus denk dat je enkel voor de ophanging misschien problemen kan hebben? Maar als die ook van Porsche is (M030 of hoe heet ze), zullen ze’t daar ook niet zien…
Geraak je met een RS replica eigenlijk door de keuring ?
Iemand ervaring mee ?Ik wil zeker wel ‘n echte RS, maar da’s zo eeuwig zonde als je daarmee ‘n vangrail raakt…
En ‘n echte RS kost toch nog makkelijk 10 tot 15K meer…[quote=”stefx911″:3taxeilr]
Ook nog andere achterbumper met de nummerplaatverlichting opzij ipv bovenaan…Het zijn de kleine details ie het em doen hé 😉
en het lijstje zal ongetwijfeld nog wel blijven groeien…
@SimonSays: Weet wel dat je al dat geld dan wel “kwijt” bent vermits je zo nooit een “echte” of “officiele” RS hebt en die in verhouding dus weinig waarde zal hebben.Misschien beter doorsparen voor een echtee RS of een CUP versie ?[/quote]
Als je eentje bouwt dient de basis zo goedkoop mogelijk aangekocht te worden, anders gaat de totaalsom van aankoop en verbouwen richting de prijs van een echte… 🙄
Waarom niet een andere manier aanpakken: 3,2 carrera zoeken (liefst zonder schuifdak), auto strippen, de volgende onderdelen verkopen:
– voorste spatborden, bumpers kofferklep en motorkap
– interieur (alles, ook de isolatie)Dan een RS 2,7 kit kopen (stuur me een pm 😉 ) en deze monteren, auto spuiten, rolkooitje erin (opletten, enkel een “halve”, anders doet de keuring lastig), grote remklauwen vooraan (944 S2 klauwen), kuipstoeltjes erin, en gaan met de banaan…. 😈
Dat is puur en zuiver, en kost minder dan een 964 RS nabouwen plus je recupereert een deel van de kosten (1 goed spatbord= ongeveer 350 euro waard).
[quote=”924carreragt”:2zldrt2x]zoek op internet naar onderdelen voor een race 964. Sommige teams doen deze weg en je kunt zo wel goedkoop onderdelen vinden.
Dacht je soms dat een RS nabouwen goedkoop was? laten we even opsommen:
– specifieke ophangingsarmen en dempers
– alu kofferklep vooraan (nieuwprijs 2000 euro??)
– magnesium wielen (duur…)
– remmen van de turbo rondom
– 2 lichtgewicht recaro’s
– een 3,8 motortje bouwen is niet het enige, ook het prepareren van de motor
– dunnere ramen
– deurpaneeltjes en mechanische ruiten
Veel plezier…[/quote]Ook nog andere achterbumper met de nummerplaatverlichting opzij ipv bovenaan…
Het zijn de kleine details ie het em doen hé 😉
en het lijstje zal ongetwijfeld nog wel blijven groeien…
@SimonSays: Weet wel dat je al dat geld dan wel “kwijt” bent vermits je zo nooit een “echte” of “officiele” RS hebt en die in verhouding dus weinig waarde zal hebben.Misschien beter doorsparen voor een echtee RS of een CUP versie ?
I know, telt wel door 🙂 Maar zou meer Carbon of Fiberglass gebruiken dan originele onderdelen, die kunstmatig duur zijn
Ook qua remmen zou ik niet origineel Porsche gaan, ophanging ook niet. RS motor bouwen en prepareren, daar heb ik de prijs van (ook niet goedkoop 🙁 )
Denk dat de bak met sperdiff, en de directere stuurinrichting het moeilijkste is om te krijgenzoek op internet naar onderdelen voor een race 964. Sommige teams doen deze weg en je kunt zo wel goedkoop onderdelen vinden.
Dacht je soms dat een RS nabouwen goedkoop was? laten we even opsommen:
– specifieke ophangingsarmen en dempers
– alu kofferklep vooraan (nieuwprijs 2000 euro??)
– magnesium wielen (duur…)
– remmen van de turbo rondom
– 2 lichtgewicht recaro’s
– een 3,8 motortje bouwen is niet het enige, ook het prepareren van de motor
– dunnere ramen
– deurpaneeltjes en mechanische ruitenVeel plezier…
Ik denk dat ik dan duurder uitkom…
Trouwens, waar vind je ‘n 964 CUP ?Ga op zoek naar een afgedankte 964 cup racewagen of tenminste de onderdelen ervan en bouw deze in een C-2 body.
Dan heb je het echte racemateriaal, wel niet vergeten de onderdelen eventueel te reviseren.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.