964 RS Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 RS Replica

• Maker
    Discussie
  • De originele 964 RS was gebaseerd op een 964 C4 chassis, wat door de middentunnel een betere stijfheid zou hebben.

Als ik nu een replica zou willen laten maken, koop ik dan best een C4 of een C2 als basis? En hoe “werkt” dat dan om de 4×4 eruit te smijten?

Andere tips voor ‘n RS verder te bouwen?

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
    • Klinkt interessant… En die spullen kan je dus evengoed los bestellen?
      Dan een stel MOTON’s eronder, standaard 3.6 ombouwen naar RS3.8 en bak met sper, en een RS steering rack… Nog iets? 😀

Al eens nagevraagd wat het verschil is tussen een middentunnel van een C2 en een C4?

Bij mijn weten is de bodemplaat met middentunnel van een 964 voor alle types hetzelfde… zelfs die van een 993 is dezelfde…
        Als je een bodemplaat met middentunnel gaat bestellen voor een 964 vragen ze niet of je een C2 of een C4 hebt… ik kan het weten want ik heb een tijd geleden eentje moeten bestellen voor ombouw van een SC tot in detail naar 964…

Als je in een 964 C2 stapt heb je dezelfde hoge middentunnel als in een C4… De vorige modellen hadden een hele lage middentunnel maar vanaf de 964 heeft Porsche de carrosserie aangepast zowel voor C2 als C4.

Enige verschil voor een RS is dat er extra verstevigingen zijn aangebracht op het chassis, o.a. voor bevestiging van stabilisatorstang.

dan kan je idd beter een leeg C4 chassis kopen en bvb een schade C2 en alles beginnen overbouwen…

Ik denk wel dat het mogelijk is maar dan moet echt alles worden vervangen.

Ik denk niet dat het mogelijk is om van een C4 een C2 te maken , persoonlijk zou ik daar nooit aan beginnen .

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.