964 tov 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 964 tov 993

• Maker
    Discussie
  • Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar welke porsche ik zou willen en mijn smaak gaat naar een 964 of 993.

Welke voor en nadelen hebben beide modellen?
    Welk model geniet jullie voorkeur onafhankelijk van het feit of je het mooi vind of niet. Puur technische gezien.

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
  • Anoniem

[quote=”jokke”:3qjxxtsv]993…geen twijfel mogelijk.
      De looks van de 993 super en technisch ietske beter dan 964.[/quote]
      Ja natuurlijk aangezien recenter…maar dik 10 à 15k€ duurder in aankoop…

993…geen twijfel mogelijk.
        De looks van de 993 super en technisch ietske beter dan 964.

Mijn voorkeur zou dan gaan naar een 993
          De laatste luchtgekoelde en mooie lijnen .
          Ik vind ( en ja , dat is heelpersoonlijk) de 964 een tussenmodel tussen de 911 en de 993.
          Als ik toch wegentaks , verzekering en BIV moet betalen voor een 3.6 dan wat bijleggen en een 993 voor de deur zetten 😉

Het wordt zowiezo al maar een porsche die gebruikt wordt op zondag, ik heb een eigen zaak en die is 6/7 open , en verder heb ik totaal geen tijd meer om ermee te rijden.
            Echt een hobby auto zal het zijn.

Volg je hart en je gevoel.
              Over smaken valt nu eenmaal niet te discussiëren…

Persoonlijk ben ik voor een 964 als daily driver gegaan.
              Voor mij de perfecte compromis van de klassieke 911 lijn (met de echt rechte koplampen) en toch alle moderne uitrustingen om dagelijks mee te rijden (ABS, Airco, 4×4…)
              Verbruik van een 964 en 993 is quasi hetzelfde.
              4X4 Bij de 993 iets moderner en bij de 964 heb je dan weer manuele sper bediening.
              De 993 heeft de verder ontwikkelde 964 motor maar een goed onderhouden 964 motor die de nodige modificaties heeft gehad zal je ook niet in de steek laten.

Succes met je zoektocht!

Dat van dat onderhoud had ik ook al te horen gekregen.

Het moeilijke is, dat ik beide modellen mooi vind. Dus de keuze wordt er dan niet makkelijker op.

Ik denk dat het dan gewoon een hoop Ps gaan bekijken wordt en diegene die het beste lijkt er dan maar uit te nemen.

Zijn er punten waar ik bij beide modellen goed moet op letten?

Anoniem

[quote=”Kustom creations”:33tgqivi]Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar welke porsche ik zou willen en mijn smaak gaat naar een 964 of 993.

Welke voor en nadelen hebben beide modellen?
                  Welk model geniet jullie voorkeur onafhankelijk van het feit of je het mooi vind of niet. Puur technische gezien.[/quote]
                  Tja, als je het “mooi of niet”-aspect er zelf afhaalt, dan blijft alleen maar de techniek over. En dan is er volgens mij maar één redenering in dit specifieke geval: hoe moderner hoe beter, dus zal de 993 wel beter zijn:
                  – hij heeft meer pk’s en koppel, en nog meer uitgesproken voor de modellen vanaf 1996
                  – heeft in 4×4 een modernere aandrijving dan de 964 C4
                  – is naar het schijnt goedkoper in onderhoud (hoewel ik dat nog niet zo zeker ben)
                  – verbruikt waarschijnlijk minder
                  – de motor zou betrouwbaarder zijn, zeker tov de 964 van voor 1992
                  Maar….hij kost ook een gans stuk meer in aankoop (volgens de huidige prijzen ruim 10.000 tot 15.000 duurder dan een 964)… . En ik veronderstel (maar dat zullen de kenners hier op het forum wel kunnen bevestigen) dat een 964 iets dichter aanleunt bij wat een 911 een 911 maakt (vraag me niet wat dat is 😕 ).
                  Ik denk dat het nog altijd een heel persoonlijke keuze blijft waar de looks toch ook een grote rol spelen.
                  Voilà, mijn gedacht…amuseer u met de moeilijke keuze !

Zonder twijfel 993, liefst de S of de 4S.

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.