964 turbo 1992

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 turbo 1992

  • Maker
    Discussie
  • is er iemand die ervaring heeft enof weet welke problemen zich kunnen voordoen met een 964 turbo bwj 91/92 320pk, zijn er gekende ziektes aan deze wagens, verbruik, gaat de turbo wel eens stuk ?

    bedankt 💡

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • ken

      da is zeker een schoon machine 😈 😈

      De prijs: 295.000 DM (nieuwprijs in 1992) tja beetje veel maar toch mooi om te posten hé 😉

        Vrees dat de prijs van de turbo S duizelig maakt… 😕

        Anoniem

          ja lap, mijnen bureau weeral vol kwijl 😉 )

          beestig machien….
          mss een prijs?

          ken

            ik heb nog iets gevonden een turbo, bouwjaar 1992 😈

            een 964 turbo S van 1992 slechts 90 stuks van gemaakt, met een 3,3 motor erin, 381 pk

            Anoniem

              P-turbo’s gaan normaal heel lang mee maar er zijn wel dingen waarmee rekening moet worden gehouden en waar geen enkele turbo van houdt :

              – defecte turbo-smering
              – turbo gebruiken als de motor nog koud staat
              – de motor afzetten terwijl net ervoor nog ff gas werd gegeven
              – langdurig rijden met een lek in de (lucht-)leidingen tussen de turbo en de intercooler (krijg je nooit of maar weinig turbo-druk)

              Ik heb niet zo lang geleden mijn originele turbo vervangen door een K27 die meer vermogen geeft (ook andere intercooler gestoken vanwege het debiet maar dat is bijzaak). De oude turbo is nochtans nog altijd in goede staat want er zit na 90.000 km nog helemaal geen speling op. Ik heb al turbo’s gezien (van andere merken) die heel wat speling hadden. P-turbo’s zijn dus echt van zeer hoge kwaliteit.

                Als je gaat voor een turbo hou dan rekening met de hogere kosten bij een onderhoud, bereikbaarheid van de onderdelen waardoor meer werktijd. 😕
                Factoren die de kwaliteit van elke Porsche bepalen: geschiedenis auto, tijdig onderhoud, tijdig vervangen van slijtbare onderdelen, originele stukken enz…
                Turbo’s vragen specifieke aandacht: turbo laten uitlopen na een “snelle” rit, opwarmen van de motor, gebruik van zeer kwalitatieve olie (geldt eigenlijk voor elke Porsche).

                En het verbruik: ik vindt niet dat dit ter sprake komt bij het rijden van een echte sportwagen. Voordeel van Porsches: rendement van de motor…
                (alhoewel turbo’s durven drinken 😉 )

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.