- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
6 september 2007 om 23:28
Hallo iedereen,
Ik ben Dominique en zou me graag binnen 1 Ã 2 jaar een Porsche 964 Turbo (3.3) aanschaffen. Dit is natuurlijke een uitzonderlijke wagen en het is een aankoop die weloverwogen moet worden. Daarom heb ik nog enkele vragen over deze auto en waarschijnlijk zullen jullie hierop wel een antwoord weten.
1. Deze wagen is heel snel (315 pK, 450 Nm, 0-100 in 4.8 sec), maar hoeveel blijft daar nog van over bij een wagen van pakweg 15 jaar oud?
2. Weet u een richtprijs van de verzekeringspremie (31 jaar, bonusmalus 0)? Dit kan ik eventueel ook mijn verzekeringsagent vragen.
3. Zijn de gebruikskosten hoog (verbruik, onderhoud,…)?
4. En het belangrijkste: hoe betrouwbaar is de wagen (oa motor, versnellingsbak, ophanging, elektronica,…)? Dit is voor mij heel belangrijk (ik rij momenteel met een Subaru Forester 2.5XT en die zijn heel betrouwbaar).Voorlopig twijfel ik nog tussen een 964 Turbo en een Lotus Esprit V8. Qua prestaties zijn deze auto’s heel gelijkend (heb het geluk gehad met een Esprit te mogen meerijden en dat was indrukwekkend). Maar de Esprit heeft vooral te lijden onder enkele gebreken (oa versnellingsbak), en ik weet niet hoe het zit bij een 964 Turbo.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Groeten,
Dominique
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.