964 turbo kopen of 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 964 turbo kopen of 993

• Maker
    Discussie
  • ik weet een 964 turbo te koop staan van 1992, weet er iemand iets meer over deze motor enof andere gebreken aan deze wagens waar ik extra aandacht moet aan besteden bij het keuren.of zou ik beter af zijn met een gewone 993? 🙄

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik denk dat als je echt kilometers maakt (vanaf 15000 per jaar) dat je beter voor de atmosferische (993) kunt gaan dan voor de Turbo (965) .
      Alleen al voor het verbruik en de leuke benzineprijzen van tegenwoordig.
      Dan wordt het rijden een financiele strop , tenzij je er echt goed voorstaat

Anoniem

965 of 993… t.t.z. keuze maken tussen een turbo en een atmo…

Zien wat je in een P zoekt zou ik zeggen. Is het alleen omdat je graag met een (knappe) P wil rijden, ga dan voor de atmo. Maar zoek je meer en wil je “boosten” en het wegdek in stukken rijten, tja dan is die “fwiiiiiiiiiieter” dik aan te raden + dat de 965 natuurlijk ook heel mooi oogt.

Mijn keuze was 2 jaar terug rap gemaakt 😀

En dan heb je nog verschillende modellen in de turbo. Ik dacht dat er keuze was tussen de 3.3 turbo en de zeldzame 3.6 turbo.

In mijn ogen de oer-porsche die nog steeds de meeste emoties teweeg brengt, ook bij porsche-leken.
          Naast deze turbo is er dan natuurlijk de 993 TT die dat gevoel wel kan evenaren.

welke onderhoud moet er meer gedaan worden aan een turbo, verbruik denk ik 20l zou dat kunnen kloppen

Een 964 Turbo is natuurlijk SUPER, maar hou ook rekening met het kostenplaatje (onderhoud, verbruik!). Volgens mij kan je best eens met beide wagens een ritje maken. De 993 biedt meer comfort zonder afbreuk te doen aan het pure spartaanse karakter (dat de 996 niet meer heeft) … De 964 Turbo is pure fun & power 😈

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.