964 (turbo) velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 (turbo) velgen

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben verloren gelopen in het bos van velgen en ET-waardes.

    Ik ben dus wat aan het rondsnuffelen op het net wat de mogelijkheden zijn voor mijn 964 3.3.

    Mijn eerste idee was om de huidige velgen (17”cup) te laten herspuiten en alles origineel te houden.
    Maar als ik daarover wat opzoek zijn de originele maten 17×7,5 (ET52) en 17×9 (ET47) en wat staat
    daar naast het ventiel op mijn velgen… 7/55 en 9/55… zijn dit wel originele porsche velgen ?

    IMG_8035.jpg

    IMG_8036.jpg

    Een tweede optie zijn dus Speedline replica’s (originele vind ik écht te duur).
    Zijn de volgende een goed idee ?

    http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/velgen/mpo-porsche-alurad-rh-p-201191456.html

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • bandenmaten zijn correct:
      Michelin Pilot Sport en Pirelli Pzero assimetrico zijn van zachtere compound dus veel grip en hogere slijtage
      Continental Sportcontact en Bridgestone Potenza is ietsje harder en gaan wat langer mee

      velgmaten heb je AR standaard iets hogere ET, maar 54 zal de wielkast mss beter opvullen, maar passen = weten of het ergens raakt:

      VelgenBanden964turbo.png

        Qua bandenmaat… is dat 225/40/18 en 265/35/18 voor een 8.0J ET52 en 10J ET54 ?

        We raken stilletjes vooruit in onze zoektocht 😀

        PS: Welke band moet ik kiezen ? Michelin, Continental, Pirelli ?
        (moet een goede band zijn, vooral op het droge…, prijs is van minder belang (als het op banden aankomt 😉 )

          “bovendien ga je de bredere banden+spoorbreedte vooraan wel duidelijk voelen bij het sturen. de auto stuurt wat zenuwachtiger en is meer spoorgevoelig.”

          Mooi man, handjes aan het stuur, elke meter is een uitdaging, dat is Sport!! :respect2:

          Maar 3-delig ogende velgen die eendelig zijn, tsja, leuk voor de Kelly Boys … ik moet er altijd beschamend van lachen. Dan zou ik eerder voor knappe originele eendelige velgen gaan van een of ander merk (die fraaie BBSén bijvoorbeeld). Die keskins zijn een aanfluiting voor de puristen, ze lijken niet eens op de orginele!! :censored:

            ik heb een setje RUF speedlines onder m’n 993 met 8,5J x 18 ET 61 en 10J x 18 ET 61 en heb daarbij een TÜV gutachten meegeleverd gekregen voor de 964 WTL en turbo.
            achteraan zeker geen probleem, vooraan ga je heel weinig ruimte over hebben en mss zelfs de maximale uitslag van het stuurhuis moeten inperken (draaicirkel verkleint). bovendien ga je de bredere banden+spoorbreedte vooraan wel duidelijk voelen bij het sturen. de auto stuurt wat zenuwachtiger en is meer spoorgevoelig.

            8.5Jx18_ET52.png

              ok, maar ik rij nooit in de regen (99%) en als ik hem was, droog ik de velgen af…

              Zit ik goed met 8,5/18 9,5 ET52 ? (nu originele Cup van 7/ET55 en 9/ET55)
              (op de achterste wielen zit er een OEM spacer van 17mm…)

                Beiden zijn Duits, je hoort over geen van beiden klagen en ze zien er hetzelfde uit.
                RH wordt beschouwd als “the real deal”, Keskin als “namaak”.
                RH is 3-delig met bijbehorend kostenplaatje, Keskin niet.
                Nu vraag ik me af hoe het zit met de gepolierde buitenring van beiden? RVS? Verdicht? Of gewoon een laklaag waar water onder kan zodat ze “infretten”. Denk dat daar ook het verschil in prijs zit 💡

                  Dus als ik goed versta is er ook bijna geen verschil tussen RH en Keskins ?

                    ‘t Verschil is het aantal vijsjes. De ene hebben er 38 (RH denk ik), de andere 40 (of zoiets).
                    RH’s zijn ECHTE 3-delige, de Keskins zijn maar ééndelig.
                    Na zelf met verschillende 3-delige gereden te hebben gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar 1-delige. Minder kans op lekken met platte, kapotgereden banden (en velgen) tot gevolg. Voor de prijs van één buitenring van een 3-delige heb je een volledig nieuwe 1-delige :up:

                    RH -tot slot- is een ECHT merk, Keskins is namaak, maar ik zou ze er zeker niet laten voor liggen 😉

                      [quote=”deepee” post=176567]als de velgbreedte en ET waarde naast het ventiel in de velg gegoten is, dan heb je 95 % kans dat het originele zijn.
                      echt zeker ben je als je aan de binnenkant ook nog de onderdeelnummers en porsche stempel (driehoekje met “VD”) erin vindt:

                      7Jx17 ET55 = 965.362.124.00 of 01 en
                      9Jx17 ET55 = 965.362.128.00 of 01

                      [/quote]

                      Net even gekeken… alle 4 met onderdeelnummer en porschestempel :relaxman:
                      Die gaan we dus sowieso laten in orde zetten deze winter.
                      Maar mss toch maar verder zoeken naar een mooi setje speedlinereplica’s. Is toch altijd beter om een
                      reserve setje velgen te hebben hé :coolness:

                      Ik heb ook eens die foto’s van de RH’s naast de originele gelegd maar ik zie precies geen verschil… 😕

                        De velgrandschades enzo zijn afgelopen winter weer helemaal netjes weggewerkt!

                        ps. Dat jullie niet denken dat ik met die rommel rond rij, hahaha… :think:

                        Originele ET-waarden RS:

                        Set of 4 Genuine Porsche alloy wheels
                        We DO NOT sell any replica alloy wheels

                        Front alloy wheels: 18×8″ ET52
                        Wheel part number: POR 96536213601

                        Rear alloy wheels: 18×10″ ET61
                        Wheel part number: POR 96536214001

                          Originele RS’en achter zien er zo uit: Made in Italy

                          velg01_2014-08-16.jpg

                          velg02.jpg

                          velg03.jpg

                          RH velgen 38 bold voor zien er zo uit: Made in germany

                          velg17_2014-08-16.jpg

                          velg19.jpg

                              als de velgbreedte en ET waarde naast het ventiel in de velg gegoten is, dan heb je 95 % kans dat het originele zijn.
                              echt zeker ben je als je aan de binnenkant ook nog de onderdeelnummers en porsche stempel (driehoekje met “VD”) erin vindt:

                              7Jx17 ET55 = 965.362.124.00 of 01 en
                              9Jx17 ET55 = 965.362.128.00 of 01

                              velgenerkennenOEM.jpg

                            13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.