Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 WTL Cabrio
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door
Mart WTL.
-
MakerDiscussie
-
27 maart 2013 om 23:41
Klant van mij is van plan om deze 964 WTL te kopen, kleur vind ik nie echt wauw.
5 jaar geleden ook op het punt gestaan om zo ene te kopen maar was dan net te lang aan het twijfelen, als ik zie wat ze daar nu voor vragen en hoeveel ze 5 jaar terug gingen had ik mij er beter toch één gekocht! Zou daar nog stijgings potentieel kwa prijs in zitten :think: :think: :think:http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=222006931&cd=634852872740000000&asrc=st|as
-
MakerDiscussie
-
Luc993cabrio zegt:
“Klant van mij is van plan om deze 964 WTL te kopen, kleur vind ik nie echt wauw.
5 jaar geleden ook op het punt gestaan om zo ene te kopen maar was dan net te lang aan het twijfelen, als ik zie wat ze daar nu voor vragen en hoeveel ze 5 jaar terug gingen had ik mij er beter toch één gekocht! Zou daar nog stijgings potentieel kwa prijs in zitten :think: :think: :think:”Nou, dat denk ik wel. De complete carrosserie is gegalvaniseerd bij deze modellen. Ofwel, geen roestvorming. Volgend de techneuten en kenners behoren deze types technische gezien tot het beste wat Porsche ooit gemaakt heeft, zowel qua techniek als materiaalgebruik. In totaal zijn er 1.200 van de band gekomen in de periode 92-94 (de goedkopere roadster uitvoeringen buiten beschouwing gelaten). Het was de top of the bill na 30 jaar 911 ontwikkeling. In de 993, de laatste der luchtkoelers, is al voor stukken goedkopere oplossingen gekozen. Inmiddels zijn er nauwelijks meer 2e hands onderdelen te verkrijgen, neemt de waarde van de onderdelen alsook de gehele auto alleen maar toe!
Ofwel, mijn verwachting is dat de waarde van deze modellen in topconditie gestaag zal stijgen (mits de economie meewerkt tuurlijk). Mocht ik die van mij ooit een keertje loslaten dan inmiddels vooralsnog niet onder de 65K. Heb alle nota’s er nog eens op nageslagen. Dat is het bedrag dat ik er al in heb zitten 11 jaar geleden om hem in de huidige staat te krijgen. Dan is er nog weer es een nieuwe airco-unit ingegaan in 2011, en zo blijven we bezig, hij wordt alleen maar nieuwer! :happy:
Correct me if I’m wrong, no hard feelings! 😳
Met wimbledon groen in de achteruitkijkspiegel schuiven weggebruikers vanzelf een baantje op! En je hoeft je lichten niet eens aan te zetten, ze zien je zo wel. Met de lichtjes aan, nog een beetje meer.
Maar dat de originele kleurstelling interieur/exterieur van 964 wtl altijd uniform is, dat klopt niet. Kopers konden hun eigen specifieke voorkeuren aangeven, zo ik begrepen heb. Op turbo-look.de staan er heel wat met afwijkende binnen-buitenkleuren. Het is wel zo dat de meeste wimbledon groene wagens ook een groen interieur hebben. Die van mij heeft een zwart lederen interieur. Vind ikzelf een hele fraaie combinatie. Rust van binnen, knallen van buiten.
[quote=”bladerunner” post=126415]Ik vind hem eigenlijk wel knap, vooral de buitenkleur.
En,,,’t was er ene van een Bekende Duitser :relaxman: (sorry Mush, kon het niet laten 😉 )[/quote]
Een topic “Porsches en bekende Duitsers” dringt zich op! 😈
Reed Boris Becker niet met eentje? Hitler had ne Kever als ik me niet vergis… :engeltje:[quote=”Funny” post=126382]Het kleur valt wel mee als je het ziet ,binnenbekleding is wat anders maar eigen aan die periode .[/quote]
Dat is 1 van de kenmerken van een originele WTL 964 Cabrio – exterieur kleur en interieur kleur zijn gelijk 😉
De prijs van € 45 K voor die groene WTL met 110 Dkm is zeker niet te veel … Als het een zwarte was geweest, had ik ‘m eergisteren al gekocht :coolness:
Er staat in NL een Roze te koop – met achteraf ingebouwd zwart interieur … prijs rond de 35 K euro … maar daarvoor moet je ‘m echt late staan 💡
Als je de 964 WTL netjes bijhoud en er geen mega aantal Km’s per jaar mee gaat rijden, blijft deze meer dan z’n geld waard (naar mijn mening) …
.. maar als we allemaal de toekomst konden voorpellen kwamen we met 1 euro de wereld rond :popcorn:
Ik vind hem eigenlijk wel knap, vooral de buitenkleur.
En,,,’t was er ene van een Bekende Duitser :relaxman: (sorry Mush, kon het niet laten 😉 )
Bart heeft wel gelijk hoor, mega kleur en ja spijt van ‘t interieur dat is er wat over maar dat was destijds zo.
In ieder geval, mooie keuze en ik vind een rare kleur wel toffer dan zwart of zilver of wit.
Ja de mijne is ne zilveren 😈 maar wel met een ‘Pacha’ interieur, dat hoorde zo in ’84 😀[quote=”luc993cabrio” post=126376]Klant van mij is van plan om deze 964 WTL te kopen, kleur vind ik nie echt wauw.
5 jaar geleden ook op het punt gestaan om zo ene te kopen maar was dan net te lang aan het twijfelen, als ik zie wat ze daar nu voor vragen en hoeveel ze 5 jaar terug gingen had ik mij er beter toch één gekocht! Zou daar nog stijgings potentieel kwa prijs in zitten :think: :think: :think:[/quote]
Ik vermoed dat die prijs nog “redelijk” is door het kleur. Zou het een blauwe of een zwarte zijn met “normaal” kleur van interieur zou het wel eens kunnen dat ie 10K duurder was.
Ja, moest je het allemaal voordien weten…
[quote=”Funny” post=126382]
Ik vrees dat we evolueren naar die prijs voor een 964 cabrio Wtl ,vanaf en rond de 34 d euro ( heel goed zoeken voor een originele Wtl) en tot deze prijs of hoger ![/quote]Je mag het me altijd laten weten als je een ziet voor 34K 😉
Het kleur valt wel mee als je het ziet ,binnenbekleding is wat anders maar eigen aan die periode .
Ik denk dat die prijs zo zot nog niet is ,voor mij zijn er wel enkele zaken die me storen en die een minwaarde creeren .
Ik vrees dat we evolueren naar die prijs voor een 964 cabrio Wtl ,vanaf en rond de 34 d euro ( heel goed zoeken voor een originele Wtl) en tot deze prijs of hoger !
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.