Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › 964 WTL fotoshoot
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door
Mart WTL.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Die stukken moesten bij de invoer bij de douane in NL worden ingeleverd voor hun archief ofzo (keuring + aftikken bpm). Ik heb er toen eerst copietjes van gemaakt, is toch leuk, ook wanneer ie uit de fabriek kwam stempeltjes. Ik zal m’n beurtjes er binnenkort ook es bij zetten, t’wordt steeds completer!
[quote=”Mart” post=133665]Nee, Roock heb je ook in Duitsland toch.
Wikipedia zegt:
“Roock Racing is an auto racing team based in Leverkusen, Germany that was highly successful in numerous sports car and endurance racing series during the 1990s.[1] The team was founded in 1984 by brothers Fabian and Michael Roock.”
Ik ga ze een keertje bellen/mailen om na te vragen of zij in de archieven hebben staan wat ze qua tuning motorisch aan de auto gedaan hebben. Deze wagen klinkt anders dan de gemiddelde 964, hij gromt en brult als ie er zin in heeft. Deze wagen is qua rijden ook niet te vergelijken met de standaard wtl’s, daar zit gevoelsmatig minder power in, ze zijn zachter ook. Bij mij wordt je met accelereren ook in z’n 5 nog steeds in je stoel gedrukt. De auto blijft ernstig versnellen als je het pedaal in drukt. En dat achter in je stoel gedrukt worden, vind ik helemaal geweldig. Ik dacht altijd dat alle 964’s dit hadden, maar dat schijnt dus tegen te vallen!
De auto is in 2000/2001 vanuit Duitsland naar Nederland gekomen. Ik heb hem eind 2001 gekocht, we hebben hem als nieuw herbouwd, waaronder een repaint, en officieel in september 2002 op Nederlands kenteken gezet (ingevoerd). Hij heeft het Europees continent voor zover ik weet nooit verlaten. De vorige particuliere rijder/eigenaar kwam van Dusseldorf. Ik heb um zelf in 2002 op 18 inch laten zetten, met spacers ertussen, door P-race specialisten afgesteld. Daarvoor stond hij afgesteld op 17 inch velgen die ik heb ingeruild (+++) voor de 18 inch speedline cup velgen. Toen ik um kocht stond er circa 80.000 km op de teller, ik heb er dus inmiddels zelf zo’n 35.000 km mee gestuurd, gemiddeld circa 3.000 km per jaar. Het eerste jaar heb ik er meer dan 10.0000 km meegereden (waaronder 2x Italie). Rond de 90.000 km in 2003 is de bak vervangen door een gereviseerde met 45.000 km erop. Toen ook gelijk maar de koppelingsplaten vervangen door nieuwe omdat ie toch open lag.
De auto is 7 juli 1993 uit de fabriek in Stuttgart gekomen. Is voor het eerst op kenteken gezet op 26-7-1993 door P.Z. Sportwagen GmbH in Marl, kreis Recklinghausen. Waarschijnlijk is dit het garagebedrijf dat de auto voor een klant heeft gereserveerd (of in de showroom gezet)?
Op 2-8-1993 is de auto voor de 2x op kenteken gezet door Sacom Futures Trading, in Kleve, kreis Kleve. Ik denk dat dit officieel de eerste rijder/eigenaar was, dat de auto dus als iemands bedrijfswagen heeft gefunctioneerd in de diamant/goudhandel.
Op 9-8-1995 is de auto voor de 3x op kenteken gezet, op naam van een particulier deze keer in Dusseldorf.
Vervolgens is de auto op 26-2-1997 voor de 4x op kenteken gezet, deze keer door de gebroeders Stamm-Heupel van het bedrijf Joyce-Fashion, dat handelt in sieraden, ook in Dusseldorf.
Uiteindelijk is de auto afgemeld in Duitsland op 22-03-2000 in Leverkusen.[/quote]
Hey Mart,
Nice die historie die je kunnen traceren hebt !
Hoe heb je de Duitse eigenaars kunnen vinden? Ik zou dit met mn SC van 1982 ook willen doen. Via Duitse DIV of dergelijke?
Thx
Den JamesZo was m’n meisje van de week wat kastjes aan het opruimen, heeft ze m’n officiele originele garantie/beurtjes boekje gevonden.
Het was me ontschoten dat ik die (nog) had, ben ik dus extreem blij mee, dan is het autootje weer compleet, dan is zo’n beetje de gehele onderhoudshistorie me bekend!! :relaxman:
Zat oorspronkelijk 10 jaar garantie op, …, net te laat.
Zeer mooie Cabrio Mart, en leuk dat je steeds meer te weten komt over de history van de auto. :coolness:
Ben weer iets wijzer geworden over de verrichte werkzaamheden in de periode 1997-2000 die door Roock Racing aan het groene monster zijn verricht. Onder de stoel bevindt zich extra electronica (voor chiptuning), waarmee het vermogen is toegenomen. Dan zijn er nog kleine aanpassingen in het motorisch deel aangetroffen, maar daar weet ik het fijne nog niet van. En het geheel staat op een andere (lagere, strakkere, sportievere) verenset. Sowieso pure beleving, maar hij doet het nog echt ook! :geek: *luv
We doen er nog een paar voor de liefhebbers! :drink:
Attachments:Nee, Roock heb je ook in Duitsland toch.
Wikipedia zegt:
“Roock Racing is an auto racing team based in Leverkusen, Germany that was highly successful in numerous sports car and endurance racing series during the 1990s.[1] The team was founded in 1984 by brothers Fabian and Michael Roock.”
Ik ga ze een keertje bellen/mailen om na te vragen of zij in de archieven hebben staan wat ze qua tuning motorisch aan de auto gedaan hebben. Deze wagen klinkt anders dan de gemiddelde 964, hij gromt en brult als ie er zin in heeft. Deze wagen is qua rijden ook niet te vergelijken met de standaard wtl’s, daar zit gevoelsmatig minder power in, ze zijn zachter ook. Bij mij wordt je met accelereren ook in z’n 5 nog steeds in je stoel gedrukt. De auto blijft ernstig versnellen als je het pedaal in drukt. En dat achter in je stoel gedrukt worden, vind ik helemaal geweldig. Ik dacht altijd dat alle 964’s dit hadden, maar dat schijnt dus tegen te vallen!
De auto is in 2000/2001 vanuit Duitsland naar Nederland gekomen. Ik heb hem eind 2001 gekocht, we hebben hem als nieuw herbouwd, waaronder een repaint, en officieel in september 2002 op Nederlands kenteken gezet (ingevoerd). Hij heeft het Europees continent voor zover ik weet nooit verlaten. De vorige particuliere rijder/eigenaar kwam van Dusseldorf. Ik heb um zelf in 2002 op 18 inch laten zetten, met spacers ertussen, door P-race specialisten afgesteld. Daarvoor stond hij afgesteld op 17 inch velgen die ik heb ingeruild (+++) voor de 18 inch speedline cup velgen. Toen ik um kocht stond er circa 80.000 km op de teller, ik heb er dus inmiddels zelf zo’n 35.000 km mee gestuurd, gemiddeld circa 3.000 km per jaar. Het eerste jaar heb ik er meer dan 10.0000 km meegereden (waaronder 2x Italie). Rond de 90.000 km in 2003 is de bak vervangen door een gereviseerde met 45.000 km erop. Toen ook gelijk maar de koppelingsplaten vervangen door nieuwe omdat ie toch open lag.
De auto is 7 juli 1993 uit de fabriek in Stuttgart gekomen. Is voor het eerst op kenteken gezet op 26-7-1993 door P.Z. Sportwagen GmbH in Marl, kreis Recklinghausen. Waarschijnlijk is dit het garagebedrijf dat de auto voor een klant heeft gereserveerd (of in de showroom gezet)?
Op 2-8-1993 is de auto voor de 2x op kenteken gezet door Sacom Futures Trading, in Kleve, kreis Kleve. Ik denk dat dit officieel de eerste rijder/eigenaar was, dat de auto dus als iemands bedrijfswagen heeft gefunctioneerd in de diamant/goudhandel.
Op 9-8-1995 is de auto voor de 3x op kenteken gezet, op naam van een particulier deze keer in Dusseldorf.
Vervolgens is de auto op 26-2-1997 voor de 4x op kenteken gezet, deze keer door de gebroeders Stamm-Heupel van het bedrijf Joyce-Fashion, dat handelt in sieraden, ook in Dusseldorf.
Uiteindelijk is de auto afgemeld in Duitsland op 22-03-2000 in Leverkusen.
Zag een stickertje van Roock Racing, ben er vorig jaar nog een kijkje gaan nemen toen ik in de US was, zitten met een afdeling in Beverly Hills. Is de wagen daar gekitteld of standaard uitvoering ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.