- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
24 mei 2013 om 12:02
Beste 964 kenner forumgenoten,
Ik ben hier nog niet zo lang op het forum, maar heb toch al wel het een en ander bijgeleerd over de elfjes. Zo ook ben ik via hier bij het turbo-look register terechtgekomen. Very interesting!
Het vermoeden bestaat dat mijn 964 wtl net even anders is, maar dat weten we dus niet zeker. Als ik de originele advertentie bekijk uit die tijd dan valt me ten eerste op dat mijn bolide ogenschijnlijk lager staat. Heb inmiddels wel geleerd dat dat waarschijnlijk komt door de 18 inch ipv 17 inch velgen en de afstelling van de veren (of type verenset). Maar zeker weten doe ik het niet (of ie lager staat en of dat aan de velgen en afstelling ligt).
Men stelt in het turbo-look register dat de maximum snelheid 254 km/h bedraagt. Ze zullen het toch wel weten?
“Driven by the 3.6 litres of aggregate of the Carrera 2 it reaches according to work data 100 km/h of brand in 5.5 sec and a maximum speed from 254 km/h.”
Niet dat dat zo belangrijk is, maar dat klopt toch niet? ❓
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de 964 3.6 modellen een topsnelheid hebben van zo’n 280-285 km/h. Dit is geen verzoek aan mensen om het uit te gaan proberen, liever niet zelfs!! Zelf heb ik die tijd wel achter me liggen. Tegenwoordig is het meer cruisen en lekker optrekken dan racen, maar heb de eerste jaren wel gekke dingen gedaan met die wtl. Veel te gekke dingen zelfs voor een cabrio, maar tegenwoordig ben ik gelukkige een nette jongen, ik gedraag me stukken beter op de weg.
Maar toch blijf ik het me afvragen. Die digitale kilometertellers die zijn toch vrij exact, zeker als ie correspondeert met het gewone gewijzerde klokje? Daarnaast blijkt de wtl nog ietwat zwaarder te zijn qua kilo’s dan zijn smallere zusje. De achterwielen staan breder uit, misschien dat je dan meer tracktie hebt, dat dat compenseert ofzo?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.