964 wtl specificaties

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 wtl specificaties

  • Maker
    Discussie
  • Beste 964 kenner forumgenoten,

    Ik ben hier nog niet zo lang op het forum, maar heb toch al wel het een en ander bijgeleerd over de elfjes. Zo ook ben ik via hier bij het turbo-look register terechtgekomen. Very interesting!

    Het vermoeden bestaat dat mijn 964 wtl net even anders is, maar dat weten we dus niet zeker. Als ik de originele advertentie bekijk uit die tijd dan valt me ten eerste op dat mijn bolide ogenschijnlijk lager staat. Heb inmiddels wel geleerd dat dat waarschijnlijk komt door de 18 inch ipv 17 inch velgen en de afstelling van de veren (of type verenset). Maar zeker weten doe ik het niet (of ie lager staat en of dat aan de velgen en afstelling ligt).

    Men stelt in het turbo-look register dat de maximum snelheid 254 km/h bedraagt. Ze zullen het toch wel weten?

    “Driven by the 3.6 litres of aggregate of the Carrera 2 it reaches according to work data 100 km/h of brand in 5.5 sec and a maximum speed from 254 km/h.”

    Niet dat dat zo belangrijk is, maar dat klopt toch niet? ❓

    Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de 964 3.6 modellen een topsnelheid hebben van zo’n 280-285 km/h. Dit is geen verzoek aan mensen om het uit te gaan proberen, liever niet zelfs!! Zelf heb ik die tijd wel achter me liggen. Tegenwoordig is het meer cruisen en lekker optrekken dan racen, maar heb de eerste jaren wel gekke dingen gedaan met die wtl. Veel te gekke dingen zelfs voor een cabrio, maar tegenwoordig ben ik gelukkige een nette jongen, ik gedraag me stukken beter op de weg.

    Maar toch blijf ik het me afvragen. Die digitale kilometertellers die zijn toch vrij exact, zeker als ie correspondeert met het gewone gewijzerde klokje? Daarnaast blijkt de wtl nog ietwat zwaarder te zijn qua kilo’s dan zijn smallere zusje. De achterwielen staan breder uit, misschien dat je dan meer tracktie hebt, dat dat compenseert ofzo?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Performance Tuning

      Roock AutoSport is the industry leader in Porsche tuning. From building racecars to assisting customers with routine maintenance, Roock can transform your car into a unique and distinctive automobile. The Roock team makes very specific technical modifications including chassis, engine tuning, customized interiors, and made-to-order design. This highly-specialized team has a deep racing history spanning 20 years.

      http://www.roocksport.com/main/tuning.php

      0

        Op mijn vooruit zit een sticker van Roock Racing (nog van de eerste eigenaar), dat riekt naar… 😉

        0

          Om maar even op het onderwerp terug te komen *porsche

          De 964 met zijn topsnelheid van 260 km/h was evenveel als de 930 (de 911 Turbo 3.3). In 1989 was dat wel heel wat: een normale aspiratie 3.6 liter met maar 260 pk die evenhard liep als een 3.3 turbo met 300pk!

          Er waren motortuning opties mogelijk via de fabriek: namelijk een 3.8 liter. Maar die zijn op twee handen te tellen.

          Wat wel mogelijk is, in anno 2013, het injectiesysteem en de air-to-fuel ratio te verbeteren. De 964RS boys halen relatief makkelijk 285pk uit hun blok, en hier in Engeland zijn er enkele die net boven de 300 pk op de dynamometer halen tijdens de RS days. Een beetje onderzoek doen, en bv even kijken op het nederlandse Porsche forum ivm tunen van een 964RS en dan ben je al een heel pak daar.

          Nu, ik heb meerdere malen shotgun gereden met de 964 (en met al mijn porsches) en ook bv de 6hr van Mallory Park gereden. Zelfs met track ervaring, zijn er toch nog professionele rijders die uit een 260pk blok meer uithalen dan u en ik met 300pk- het adagium “investeer in een rijcursus op circuit om uw porsche te leren kennen en uw rondetijden te verminderen” heeft veel meer return dan, zeg maar, 25pk te winnen op de stoefingsmatch op cafe.

          Hoeveel keer ik al gehoord heb, na de re-chip van de DME, Amaiiii dienen oto hieft meteen meer bijt, ale, tis alsof er nen turbo op zit.

          Tenzij we spreken van mensen die een chip programmeren op uw motor, met uw motor op de dyno, en deze chip optimiseren, en eventueel een hot film conversion, dan ja…. maar anders…. legendes van het internet!

          MvG,

          Bert

          0

            [quote=”Gunn” post=132475]maar als ik 120 km/u rij volgens mijn Coyote dan staat er op de teller van mijn 996 127 km/uIs toch ook meer dan 3%![/quote]
            De afwijking van je Coyotte is perfect normaal omdat deze sateliet gebonden werkt en er altijd een minimale vertraging optreedt. Als jij bv. 150 rijdt zal hij dit aangeven op het moment dat jij ondertussen misschien reeds bent vertraagd of op dat moment sneller rijdt. Daarom kan je niet verwachten dat je Coyotte dezelfde indicatie als je snelheidsmeter geeft.

            0

              22 km/u afwijking vind ik ook veel maar als ik 120 km/u rij volgens mijn Coyote dan staat er op de teller van mijn 996 127 km/u
              Is toch ook meer dan 3%
              Mijn andere wagen is dan weer exact met mijn Coyote of max een afwijking van 1 km/u bij 120 !

              0

                Gisterenavond eens gekeken de officiele snelheid opgegeven door Porsche voor een 964 is 260km/u .

                0

                  fabrikanten bouwen bewust een afwijking in op de weergave van de snelheid, maar niet op de afgelegde km.
                  je kan nagaan of de afgelegde kilometers wel correct optellen mbv de dagteller. als er ook daar een afwijking op zit heb je wss niet de voorgeschreven bandenmaat onder je auto.

                  0

                    Als je de cataloguswaarde neer moet leggen, wordt je in ieder geval niet vrolijk van. Mijn jongste auto ooit, 4 jaar jong. :applaus:

                    Maar over die km-tellers, de overheid hanteert een afwijking (meetcorrectie) van 3% dacht ik, dat zou dan 9 km afwijking op 300 betreffen. Zoveel wijken die km-tellers in het algemeen en die van Porsche specifiek toch al helemaal niet af. Ik vind 22 km afwijking tussen 260 en 282 dan al heel erg veel … :think:

                    0

                      Gij weet ni wa ne Porsche nieuw kost zeker ? :mrgreen:

                      0

                        Of rijden we soms allemaal 2e hands, hahaha … :drink:

                        0

                          Mijne was occasie dus ik zou het niet weten 😉

                          0

                            Was het dan ook mogelijk om bij aankoop nieuw bij de fabriek de motor te laten tunen?

                            Dat je dus wat pittigere specificaties kon bestellen ofzo?

                            Of kon je bij specialisten aan de motor laten sleutelen om wat meer power te krijgen?

                            :wtf:

                            0

                              Heb ooit een gewone 964 C4 gehad en het max wat ik hier uit gehaald heb was 282 km/u MAAR als ik nu zie hoe de kmteller van mijn 996 4s liegt tov mijn Coyote bv dan zal dit in realiteit rond de 260 geweest zijn.
                              Digitale teller heeft er niets mee te maken.

                              0

                                Een snelheid van 280km /u a 285 km/u voor een 964 Wtl heeft Porsche niet officieel opgegeven .260 km/u komt dichter in de buurt .

                                0

                                  Ik heb een jubi gehad (nummer 542). De gewone 964 3.6 Carrera 2 of 4 had een top van 260km/h. De bredere body van de werks turbo look heeft een slechtere aerodynamiek, en dus verlies je een beetje topsnelheid. 254/255km/h is realistisch.

                                  [IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/964%20jubi/911%20and%20Porsche%20world%20photoshoot/DSC_1368.jpg[/IMG]

                                  [IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/964%20jubi/911%20and%20Porsche%20world%20photoshoot/DSC_5429.jpg[/IMG]

                                  Het boek van Paul Frere “De 911 Story” vertelt je meer.

                                  MvG uit Nottinghamshire,

                                  Bert

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.