- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
14 november 2009 om 20:16
Aan alle startgoeroes van ons forum, graag jullie advies.
PROBLEEM:
Mijn 964C2 bJ1991 wil plots niet meer starten.
Wat heb ik reeds gedaan:
Ik heb de batterij reeds vernieuwd door een VARTA Silver Dynamic 77Ah omdat de vorige niet zo krachtig meer was, en deze ochtend heb ik het DME relais vervangen door een nieuw exemplaar…maar geen succes. 😕Wat is het fenomeen?:wanneer ik de motor start, dan slaat deze éénmalig aan na zeker 15-20 sec de startmotor gebruikt te hebben.. het is te zeggen, op het moment dat ik de sleutel opnieuw naar de nulpositie breng, dan pas pakt de motor aarzelend aan en blijkt de benzine te ontsteken. als ik dan wat gas bijgeef dan draait hij….voor een 60-tal seconden, en dan is het precies of de benzine op is, en valt de motor terug stil. 🙁
Als ik daarna nogmaals probeer te starten, dan lukt dit niet meer..
Als ik tijdens de tweede en derde poging wat speel met het gaspedaal, dan is er wel opnieuw die aarzeling, de motor pakt even aan, maar dat is slechts 1 seconde of zo…
Maar in elk geval, spontaan ontsteken lukt dan niet meer….and that’s it.
Het laat me een beetje denken aan een vlotterkamer van een carburator die traag gevuld wordt met benzine, en eens die leeggetrokken is stopt de motor… het is belachelijk, ik weet het want we spreken hier van elektronische ontsteking en injectie… maar daarmee kan ik het bést vergelijken.
Och ja… ik kan niet zeggen dat er na dat starten een benzine geurtje hangt in de motor ruimte.Het lijkt me te wijzen in de richting van een vuile (verstopte) benzine filter, of een bezinepomp die niet genoeg debiet meer geeft.
Heeft iemand soortgelijk fenomeen al eens voorgehad? want euh…..HEEEELLPPP !!!
grtz