964C2-Hoeveel betalen jullie voor een 20.000km onderhoud

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964C2-Hoeveel betalen jullie voor een 20.000km onderhoud

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik wil bij deze eens een beroep doen op de “power of the community” om een idee te krijgen van de gemiddelde prijs die jullie betalen voor een groot onderhoud (is dat 20.000km ?) en voor een klein onderhoud (5000km?) voor een 964C2 (BJ1991)

Ik heb nml sinds kort mijn bestaande ahum…collectie uitgebreid, het is te zeggen, ik had reeds een 911SC Coupé uit 1979 en heb me nu dus een 964 cabrio uit 1991 bijgekocht. De SC is een droom voor een doe-het-zelver en alle onderhoud deed ik dus zélf. Maar de 964 is toch een iets ander verhaal… nu toch nog want ik ben me er in aan het verdiepen (Adrian Streather boek en alle fora afschuimen)

Maar om met een blanke lei de nieuwe 964 aankoop te bezegelen zou ik dus een groot onderhoud willen laten uitvoeren, zodoende ben ik op mijn gemak dat alle noodzakelijke dingen in orde zijn of worden nagekeken, en kan ik op mijn gemak zelf beginnen sleutelen op een step-by-step basis.

Nu ben ik onlangs eens binnengestapt bij Carrera-Motors in Latem, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze me ook de “chi-chi” en het dure sfeertje zullen factureren die er in de showroom hangt. Temeer omdat het doorsnee klienteel misschien wat meer financiële draagkracht heeft.

Daarom twee concrete vragen:
    1. Gemiddelde prijs die jullie betalen voor onderhoud (klein en groot)
    2. Wie kunnen jullie me aanraden, en waarom (omwille van de vakkennis van de zaak of eerder omdat er een schoon madammeke achter den toog zit?)

alvast bedankt voor de reacties
    B

PS: ben zelf van Gent, dus bij voorkeur niet verder dan 60km
    PS2: wou foto toevoegen van de “Collectie” maar dat lukt me (nog) niet

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • [quote=”Boscobilly”:3s1zc003]

Zijn er garages die jullie zouden aanraden? Of ligt dat hier een beetje te gevoelig ?

Grtz
      BoscoBilly[/quote]
      Er is een forum topic “garages o+w vlaanderen” – https://porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=6104 en als je die leest zal je zien dat dit inderdaad een discutie gevoelig punt is. Iedereen heeft andere meningen en ervaringen, je krijgt soms ook de meest waanzinnige verhalen en halve waarheden te lezen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de off. Porsche garages, maar dat bepaald iedereen voor zich uiteraard.

Laat je indruk “chi-chi” zoals je deze topic begon voor de off. Porsche dealer even terzijde en aarzel zeker niet om eens een garage binnen te stappen, praat eens met de mensen van de garage en aarzel niet om vragen te stellen, bv. welke kosten je kan verwachten en op welke punten je moet letten.
      Doe eventueel ook eens hetzelfde bij een niet off. Porsche garage.

De meeste onder ons kopen een Porsche uit liefde voor het merk, dikwijls een jongensdroom die uitkomt en de wagen wordt gekoesterd met de beste zorgen. Je bent dan ook terecht veeleisend bij de keuze van een garage, bij die keuze moet je een goed gevoel hebben en alleen jij kan die maken.

Trouwens wat is goed en wat is slecht. Een tandarts die je pijn doet is daarom geen slechte tandarts, sommige mensen oordelen daar anders over. 😉

Succ6

0

@ Porsche ,

Bedankt voor je overzichtje met al die factuur prijzen en bijhorende km stand, zeer interessant om weten. Ik vermoed dat een C4 in onderhoud ook een tikje duurder was (is) dan een C2.

@ everybody,

Zijn er garages die jullie zouden aanraden? Of ligt dat hier een beetje te gevoelig ?

Grtz
        BoscoBilly

0
        Wim

Dan zitten we toch niet slecht met de prijs, als je ziet hoe de uurlonen gestegen zijn. 💡

0

Mini valt onder BMW politiek .
            Ook ik heb steeds meer voor onderhoud van mijn BMW’s betaald dan voor mijn Porsches

0

[quote=”cabrio wim”:3ck551hu]En wanneer was destijds. 🙄
              Prijzen van Porsche onderdelen zijn de laatste tijd serieus naar boven gegaan met ongeveer 20%. 💡
              En zijn vermelde prijzen in of ex BTW. 🙄 [/quote]
              Wim,

Het was een targa model 1991 en ik heb de wagen in 2006 verkocht. Er werd weinig mee gereden.
              De vermelde prijzen waren BTW inclusief en heb ze altijd redelijk gevonden. Ik heb nog een 996 met 90.000 km en als ik eerlijk moet zijn liggen die prijzen niet zo veel hoger.

Mijn laatste groot nazicht van 80.000 km was het duurste tot nog toe, 1940 euro.
              Toen werden ook de schijven vervangen, de remblokken, een fout in de navigatie in orde gebracht en het electrisch gedeelte van mijn contactslot vervangen.

Ik heb een recent model Cayenne S als familliewagen en die is juist binnen geweest op 30.000 km, de interval van een Cayenne is nl. 30.000, 60.000 enz. Prijs die ik heb betaald was 435 euro btw incl. (Mijn dochter haar Mini koste meer op 30.000 km – Garage Jorssen)

De stijging van de stukken en uurloon valt redelijk mee als ik het over de jaren heen bekijk.
              Een afgerond Porsche uurloon weliswaar excl.btw van 41 euro in 2002, 50 euro in 2004, 55 euro in 2006 en 2007, 60 euro in 2008 en 2009.

In vergelijking met vele andere merk garages hoor je mij zeker niet klagen.

0
              Wim

En wanneer was destijds. 🙄
                Prijzen van Porsche onderdelen zijn de laatste tijd serieus naar boven gegaan met ongeveer 20%. 💡
                En zijn vermelde prijzen in of ex BTW. 🙄

0

[quote=”Boscobilly”:3kwhqclx]Hallo iedereen,
                  Nu ben ik onlangs eens binnengestapt bij Carrera-Motors in Latem, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze me ook de “chi-chi” en het dure sfeertje zullen factureren die er in de showroom hangt. Temeer omdat het doorsnee klienteel misschien wat meer financiële draagkracht heeft.
                  [/quote]

Je moet je niet laten imponeren door de “chi-chi” zoals je het zelf uitdrukt want Porsche hanteert vaste prijzen.
                  Heb tevens ook eens even door mijn de facturen gebladerd van mijn 964 C4 destijds.

Uiteraard hangt alles af van het aantal kilometers en of er eventuele stukken moeten vervangen worden.
                  Hieronder een klein overzicht van hetgeen ik heb betaald, mijn intervals waren steeds om de 10.000 km.
                  Prijzen zijn van de Porsche dealer Antwerpen.

10.000 km : klein nazicht – € 450 euro
                  20.000 km : groot nazicht – € 750 euro
                  30.000 km : klein nazicht – € 565 euro
                  40.000 km : groot nazicht – € 1445 euro (remblokjes + achterbanden vervangen)
                  50.000 km : klein nazicht – € 618 euro (batterij vervangen)
                  60.000 km : groot nazicht – € 945 euro (remschijven voor vervangen)
                  62.000 km : wagen verkocht

0

Al onze machientjes krijgen klein onderhoud om de 15 000 km., groot alle 30 000 km.

Uiteraard tussenin alles in de gaten houden.

😉 😈 😉

0

Dat zijn tamelijk sterk uiteenlopende prijzen 😯 , kunnen jullie me ook aangeven wáár het onderhoud dan wordt uitgevoerd? En zijn er aanraders waarvan jullie door ervaring weten dat het volgens ‘het boekje’ verloopt?

Groeten,
                      B

0
                      Wim

Groot onderhoud ongeveer een 900 euro in btw. 💡

0

1200 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????? 😯 😯 😯 😯

klein onderhoud om de 5000 km ? de garage gaat lachen
                          dan moet ik om de 6 weken op onderhoud
                          het zal wel om de 10000 of 20000 km onderhoud zijn en het groot onderhoud om de 40000 km

0

+/- €1200 euro.

0
                          12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.