964C2 restauratie project

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964C2 restauratie project

• Maker
    Discussie

• S—-d
    Deelnemer

Precies een jaar geleden reed ik ‘s avonds laat met alleen maar regen, een paar honderd km om mijn Porsche eens grondig te laten bekijken door een kenner. Nou de rit alleen al was afzien, want na de ZOAB in NL verdween dat asfalt en zag ik op een gegeven moment eigenlijk helemaal niets meer en reed met een slakkengangetje op onbekend terrein naar mijn eindbestemming(een hotel). De volgende morgen de afspraak met de kenners. Zo stonden ze bij mij bekend en het bleek ook allemaal zo te zijn.
      De afspraak werd gemaakt om de P eens flink onder handen te gaan nemen. Door omstandigheden heeft het een jaar geduurd, maar vorige week reed ik weer diezelfde rit, maar nu overdag en heb de P afgeleverd.
      Bij aflevering was het op het oog nog een mooie auto:

Maar voor de kenner was duidelijk, zelfs voor mij, dat er genoeg te doen zou zijn.
      We zijn nu een week verder en de 964 ziet er enigzins anders uit:

Is dat schrikken, nou dat valt wel mee hoor. De keuze om dit te laten doen heb ik niet voor niets gemaakt. Maar er zijn wel wat meer plekken te voorschijn gekomen dan gedacht. Geen probleem, des te noodzakelijker dat het nu gebeurt!

Ik hou jullie op de hoogte van de stand van zaken……en die kenner, die kennen jullie wel!

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 178)
      • JB, het is de bedoeling dat de P voorlopig(en dat is heel lang als het aan mij ligt), niet in de verkoop gaat. Anders had ik de moeite niet genomen. Als ik oud en kromgetrokken ben, moet ik die keus wellicht gaan overwegen. 😉
        Maar de kosten zijn inderdaad hoog.

Beste Sigrid,ik volg aandachtig de restauratiewerken aan uw 964; Ikzelf heb een 2tal jaren een goedogende TRIUMPH TR4 van 1963 gekocht en dacht dat ik en mooie had,toen ik op het gedacht kwam om een kleine restauratie aan de wagen uit te voeren,jonge wat ik allemaal tegen gekomen ben grenst aan het ongelooflijke! roestgaten waar je uw vuist kon doorsteken balken weg gerot enz.. het is dan maar een totaalrestauratie geworden die dik in de duizenden euros is opgelopen bij verkoop van deze wagen zal ik een groot financieel verlies hebben maar ja daar zal dan later de nieuwe eigenaar weer blij met zijn.wagen staat op forum)in ieder geval wens ik u sucses met uw wagen het zal een mooie worden gr jb

Ze zitten niet stil, daar in Hulst:

Anoniem

Sigrid, moet plezant zijn om die vooruitgang te zien.

@ Wim, een koffie…is dat alles wat er na zo’n redding klaar staat Wim?

Ik zou’m op z’n knieën in de hoek zetten met z’n handen op z’n hoofd 😉

Mooi werk trouwens!
                Proficiat Wim met het gedane werk, en proficiat Sigrid om ‘t te laten uitvoeren.

[quote=”RubenB” post=85256]Zo rot!!! Zou echt niet mogen!
                  [/quote]

Hij heeft geen toestemming gevraagd, is gewoon spontaan gaan rotten.

Zo rot!!! Zou echt niet mogen!
                    Denk dat mijn 901’tje in gelijkaardige conditie vertoefde toen ik de restauratiewerken begon. Is dan ook wel een 25-tal jaar ouder. Nog enige jaren en dit exemplaar moest in een spit! 🙂

Wel super dat je de werken laat uitvoeren! Weer een exemplaar gered! 🙂

Wim

Laswerk was klaar, maar na een kleine inspectie van alles aan de andere kant dorpel precies van het zelfde.
                      Boosdoener is daar de dikke witte kit van die Porsche gebruikt, en daardoor komt de afwatering afvoer verstopt van de dorpel.
                      Heb daar ook nog een paar foto’s van gemaakt, maar zal ik morgen door sturen Sigrid, want ben nu al thuis, en aan de koffie.
                      Maar staat weer hard in zijn carrosserie metaal nu.

En ze zijn weer een stuk verder:

Er komt weer een normale vorm in, zonder roest.

Wist niet dat Porsches ook konden vervellen.

Voor mij een raadsel.

Normaal gesproken zou je toch geen hamer in de buurt van je Porsche willen zien.

Bling bling…..ping ping.

Het echte opbouwen is begonnen. Gelukkig maar Een paar maanden zonder Porsche valt echt niet mee.

Oesje da s wel even verschieten zeg … hoe ook de jongere (maar ouder wordende) generatie opgegeten door de roest…tplezier achteraf wordt des te groter !!

Ja, het is vloeken in de kerk………….

Anoniem

Hallo Sigrid ,we wouden er eerst een lada-logo op plaatsen . 😳

Maar we vonden dat bij een STER als jij beter een Ster paste . 😉
                              Trouwens je hebt een leuk sportief stuur .
                              Geloof me je wagen gaat een juweeltje worden .
                              Funny

😆 😆 😆 😆 😆

Het is toch wat, ziet Bart mijn Porsche nog eerder dan ik zelf 👿
                                  Maar die neus van Bart lijkt me wat te klein voor op de P 😆 en die andere neus wat te groot. Hoewel je daar natuurlijk wel sterallures van kan krijgen 💡

Wim, voor deze ster betaal ik niet, voor dat kleine P embleem wel 8)

Dat jullie lol hebben is in ieder geval duidelijk en het belangrijkste.
                                  En de P wordt nog warm gehouden met een dekentje.

Nog meer foto’s?????

jakkes, niemand wil zo’n ster in z’n voorruit en slechts enkelen gedogen ze op hun motorkap 😀

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 178)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.