964C2 restauratie project

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964C2 restauratie project

• Maker
    Discussie
  • Precies een jaar geleden reed ik ‘s avonds laat met alleen maar regen, een paar honderd km om mijn Porsche eens grondig te laten bekijken door een kenner. Nou de rit alleen al was afzien, want na de ZOAB in NL verdween dat asfalt en zag ik op een gegeven moment eigenlijk helemaal niets meer en reed met een slakkengangetje op onbekend terrein naar mijn eindbestemming(een hotel). De volgende morgen de afspraak met de kenners. Zo stonden ze bij mij bekend en het bleek ook allemaal zo te zijn.
    De afspraak werd gemaakt om de P eens flink onder handen te gaan nemen. Door omstandigheden heeft het een jaar geduurd, maar vorige week reed ik weer diezelfde rit, maar nu overdag en heb de P afgeleverd.
    Bij aflevering was het op het oog nog een mooie auto:

Maar voor de kenner was duidelijk, zelfs voor mij, dat er genoeg te doen zou zijn.
    We zijn nu een week verder en de 964 ziet er enigzins anders uit:

Is dat schrikken, nou dat valt wel mee hoor. De keuze om dit te laten doen heb ik niet voor niets gemaakt. Maar er zijn wel wat meer plekken te voorschijn gekomen dan gedacht. Geen probleem, des te noodzakelijker dat het nu gebeurt!

Ik hou jullie op de hoogte van de stand van zaken……en die kenner, die kennen jullie wel!

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 178)
  • Wim

Vandaag eens samen gekeken met Bart (funny) wat voor neus we het beste op de de Porsche konden plaatsen, en deze met chroomaccenten vonden wij wel leuk staan. 😈 😆

Nu nog even op reactie van Sigrid wachten of ze daar ook met eens is. 😉

Ik kan alleen maar foto’s posten die me gestuurd worden. Woon niet bepaald om de hoek, dus ga niet dagelijks kijken. Ben wel een fotofanaat, dus ga wel een keer kijken tussendoor, maar dan moet ik ook echt de tijd hebben.
        Er zit een kans in dat mijn wederhelft binnenkort daar in de buurt moet zijn, dus die zal ik opdracht geven tot………al zullen het dan nog niet veel foto’s zijn denk ik 😉

post nog maar wat foto’s!
          leuk dat je het zo aanpakt!
          inzake die golfjes van 25j die er beter uit zien…..tot ze ook zoals deze uit mekaar liggen,dan komt de ware aard boven,ben al 2j met ééntje bezig dus k kan t weten 😆

bladerunner schrijft:

Ik heb al Audi’s gezien, Golfkes, zelfs Peugeotjes van 25 jaar en ouder met een massa kilometers die er beter uitzagen.

Zo van de buitenkant of ook geheel uit elkaar gehaald?

Ongelooflijk wat een roestbakken dit toch zijn. 🙁 Auto’s die in die tijd toch een klein kapitaal gekost hebben en dan zogezegd volledig verzinkt. 🙄 Amaai mijn oor.
              Ik heb al Audi’s gezien, Golfkes, zelfs Peugeotjes van 25 jaar en ouder met een massa kilometers die er beter uitzagen.

Een mens verschiet altijd als een wagen volledig uit elkaar wordt gehaald .
                Ik heb dit ook ooit laten doen (twee keer ) en telkens verschiet je je een bult .
                Maar achterna weet je weer dat je een zo goed als nieuwe hebt en er weer jaren tegen kan .

Anoniem

Geen probleem, je hoort hem wat eerder dan dat je hem ziet.

Gelukkig ,was bij mijn 964 ook het geval .En zo hoort het . 😉

Ooit eens een collega gehad ,eerst hoorde je hem ,dan rook je hem ,en dan zag je hem .
                  :evil 👿 :
                  Niet de allerbeste combinatie 🙄 🙄

Geen probleem, je hoort hem wat eerder dan dat je hem ziet.
                    Heb nog maar 2 België meeting gehad, 2x Brussel. Dus sommigen kennen hem al, maar organiseer maar wat op het moment dat ie klaar is 💡

Anoniem

Vorig jaar mijn ex 964 jubi laten herspuiten .
                      Viel iets beter mee dan bij jou .Veel roest aan de voorruit en aan de achterste zijruit .
                      Proficiat dat je het zo grondig laat uitvoeren .Dit getuigt voor liefde voor je wagen en Porsche .Op termijn kan je er alleen maar bij winnen .

We houden je aan je woord ,we willen je 964 eens zien en horen . 😉 😉

Lachen is inderdaad wat anders, maar had me op alles voorbereid…..dus dan schrik je net iets minder erg.

Anoniem

Amai dat is wel schrikken als je dat ziet . 😥

cabrio wim schrijft:

Foto is niet bewust gemaakt op de manier zoals je schrijft, maar auto’s stonden buiten voor de wekelijkse schoonmaak beurt.

haphap 😆

Zo schoon is die van mij trouwens niet geworden bij die poetsbeurt 😉

Wim

Foto is niet bewust gemaakt op de manier zoals je schrijft, maar auto’s stonden buiten voor de wekelijkse schoonmaak beurt.

En de gele velgen liggen aan de andere kant erop, maar als je die liever ziet, maak ik in het vervolg alleen maar foto’s van de linkerkant. 😉

Nou Ewout, het wordt alleen maar van kwaad tot erger 😉
                                Weer een paar foto’s waarbij dat duidelijk te zien is. Je zou je toch kapot schamen als je weet dat je in zo’n roestbak rijdt. Ik kan nu niet meer zeggen, wat niet weet wat niet deert. Maar zal er ook de komende decennia geen last meer van hebben.

Geen idee waar de deur is gebleven.

Of zo’n foto nou de juiste reclame voor je bedrijf is 😆
                                Mis wel de gele velgen 🙁

Het was even zoeken omdat ik op dit forum de weg niet zo goed ken, maar uiteindelijk heb ik toch de foto’s van je restauratieproject gevonden.
                                  Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
                                  Over een paar jaar sta ik waarschijnlijk ook voor deze keuze. Of de gehele auto onder handen laten nemen zodat hij weer jaren vooruit kan, of een 991 aanschaffen.
                                  Ik heb inmiddels begrepen dat vele op het oog netjes uitziende 964-jes onderhuids toch wel wat roest hebben en heb derhalve ook niet de illusie dat de mijne daarop een uitzondering zou zijn.

Succes ermee!

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 178)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.