964C2 restauratie project

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964C2 restauratie project

• Maker
    Discussie

• S—-d
    Deelnemer

Precies een jaar geleden reed ik ‘s avonds laat met alleen maar regen, een paar honderd km om mijn Porsche eens grondig te laten bekijken door een kenner. Nou de rit alleen al was afzien, want na de ZOAB in NL verdween dat asfalt en zag ik op een gegeven moment eigenlijk helemaal niets meer en reed met een slakkengangetje op onbekend terrein naar mijn eindbestemming(een hotel). De volgende morgen de afspraak met de kenners. Zo stonden ze bij mij bekend en het bleek ook allemaal zo te zijn.
      De afspraak werd gemaakt om de P eens flink onder handen te gaan nemen. Door omstandigheden heeft het een jaar geduurd, maar vorige week reed ik weer diezelfde rit, maar nu overdag en heb de P afgeleverd.
      Bij aflevering was het op het oog nog een mooie auto:

Maar voor de kenner was duidelijk, zelfs voor mij, dat er genoeg te doen zou zijn.
      We zijn nu een week verder en de 964 ziet er enigzins anders uit:

Is dat schrikken, nou dat valt wel mee hoor. De keuze om dit te laten doen heb ik niet voor niets gemaakt. Maar er zijn wel wat meer plekken te voorschijn gekomen dan gedacht. Geen probleem, des te noodzakelijker dat het nu gebeurt!

Ik hou jullie op de hoogte van de stand van zaken……en die kenner, die kennen jullie wel!

13 reacties aan het bekijken - 166 tot 178 (van in totaal 178)
      • funny schrijft:

Ben al benieuwd om hem in het echt te zien .

Nog even geduld, maar dat gaat zeker een keer gebeuren!

Denk dat ik die wielen ook maar gewoon er onder laat zitten, zorgt voor wat kleur 😆

Wim

911_NL schrijft:

Helemaal goed, die wielen 8)

Originele Wolfrace velgen Olaf, met mooie -ET waarde komen ze lekker naar buiten. 😆

Anoniem

Je wagen zal tip top zijn ,nog beter dan hij werd afgeleverd door de fabriek .
              😉
              Ben al benieuwd om hem in het echt te zien .

Sigrid schrijft:We zijn nu een week verder en de 964 ziet er enigzins anders uit:

Helemaal goed, die wielen 8)

Ik heb wel slechter ogende 964’tjes gezien .. gelukkig laat je dit onder eigen beheer (goed) herstellen en gaat ‘ie niet via de stucadoor van ‘n handelaar door naar een nietsvermoedende nieuwe eigenaar ❗

ben alvast benieuwd om het resultaat te zien

tja, we vergeten het soms, maar de 964-generatie begint ook stilletjes aan richting oldtimerleeftijd te kruipen, ergo de bijbehorende probleempjes! Ik denk dat we de komende jaren steeds vaker 964-restauratieprojectjes zullen beginnen zien…

Jep, je P is in goede handen!

Je zal een pareltje terug krijgen…

Anoniem

Daarmee drink ik ook geen water meer maar af en toe een goede trappist .Ik heb schrik dat ik ook ga beginnen roesten van binnen . 😉 😉 😉 😉

Ach, na 20 jaar onder alle weersomstandigheden gewoon buiten staan, zou ik ook gebreken gaan vertonen 😆
                          De grootste plek was al wat langer zichtbaar aan de buitenkant en reden om eens beter te gaan kijken. Toen zelf al andere plekken ontdekt. Nu nog meer.
                          Wat zou er te zien zijn als ik zelf door een scan ga?

Porsche en zijn zwakke plekken!
                            Heb al meermaals 901’tjes gerestaureerd en het is me dan ook niet onbekend dat Porsche’s behoorlijke roestbakken zijn. Dat het 30j na de 901 nog steeds zo was/is, was me nog niet bekend. Véél succes met de restauratie!

Anoniem

Sh.t 😯
                              Gelukkig in goede handen 😉

Is idd effe schrikken , om onder een optisch toch wel mooie wagen zovele mindere plekken te vinden .
                                Ik zou zeggen succes met de restauratie en het resultaat zal weer verbluffend worden .

13 reacties aan het bekijken - 166 tot 178 (van in totaal 178)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.