964C2 restauratie project

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964C2 restauratie project

• Maker
    Discussie

• S—-d
    Deelnemer

Precies een jaar geleden reed ik ‘s avonds laat met alleen maar regen, een paar honderd km om mijn Porsche eens grondig te laten bekijken door een kenner. Nou de rit alleen al was afzien, want na de ZOAB in NL verdween dat asfalt en zag ik op een gegeven moment eigenlijk helemaal niets meer en reed met een slakkengangetje op onbekend terrein naar mijn eindbestemming(een hotel). De volgende morgen de afspraak met de kenners. Zo stonden ze bij mij bekend en het bleek ook allemaal zo te zijn.
      De afspraak werd gemaakt om de P eens flink onder handen te gaan nemen. Door omstandigheden heeft het een jaar geduurd, maar vorige week reed ik weer diezelfde rit, maar nu overdag en heb de P afgeleverd.
      Bij aflevering was het op het oog nog een mooie auto:

Maar voor de kenner was duidelijk, zelfs voor mij, dat er genoeg te doen zou zijn.
      We zijn nu een week verder en de 964 ziet er enigzins anders uit:

Is dat schrikken, nou dat valt wel mee hoor. De keuze om dit te laten doen heb ik niet voor niets gemaakt. Maar er zijn wel wat meer plekken te voorschijn gekomen dan gedacht. Geen probleem, des te noodzakelijker dat het nu gebeurt!

Ik hou jullie op de hoogte van de stand van zaken……en die kenner, die kennen jullie wel!

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 178)
      • [quote=”Sigrid” post=85673]Als je goed leest, weet je daar het antwoord op.
        Ben ik blij dat ik zelfs nog van vóór ’68 ben :lol:[/quote]

dito hier 8)

Anoniem

Van voor 1975 😉 😉 😉 😉

Sigrid je kan HEEL goed lezen . :applaus:

Als je goed leest, weet je daar het antwoord op.
            Ben ik blij dat ik zelfs nog van vóór ’68 ben 😆

en die van 1968 dan … 😈

Anoniem

Is met alles zo ,van voor het geboortejaar 75 veel sterker 😉 😉

hmmm, interessante opmerking, wist ik ook weer niet. :wtf:

Wim

[quote=”mark986″ post=85588]zal eerder naar iets jonger gaan. Hebben de 996 varianten ook last van roest of zijn die bewerkt? (mss domme vraag)[/quote]

Geen domme vraag, maar alle Porsches vanaf 1975 zijn bewerkt, maar grote probleem was dat ze daardoor dachten goedkoper metaal (lees slechtere kwaliteit) konden gaan gebruiken.
                    Maar mocht niet baten zoals je al gemerkt hebt.
                    Veelal zijn de Porsches van voor ’75 in veel betere staat qua roest.

Bij de 996’s zal dat best nog wel meevallen, ook al door de jongere leeftijd. Zag gisteren op de site van Van Kessel dat 996’s cabrio’s nu al voor 20.000 euro gaan… :wtf:

zal eerder naar iets jonger gaan. Hebben de 996 varianten ook last van roest of zijn die bewerkt? (mss domme vraag)

Wim

[quote=”mark986″ post=85554]ik waag mij in ieder geval niet meer aan een 964….[/quote]

Welke dan ????

Want voor een 993 (en die beginnen ook al) hebben ze er ook last van hoor, en erger als de de 964.

Jammer dat ik het moet schrijven, maar is niet anders. 🙁

Auto’s geproduceerd vanaf 1997 worden op den duur ook oud. Maar je kan natuurlijk ook steeds een “jongere” kopen 😉
                            Alles wat ouder wordt kan gebreken krijgen. Mijn voorkeur gaat nu eenmaal uit naar de 964 en die worden alleen maar ouder.
                            Ik blijf er lekker in rijden. Je moet er wat voor over hebben.
                            Heb ook in één ruk in een Boxster naar Italië gereden, reed perfect, soepeltjes en ontspannen. Maar “werken” ontbreekt en dat vind ik toch leuker.

ik waag mij in ieder geval niet meer aan een 964….

Wim

[quote=”vawilliam2003″ post=85518]Het is inderdaad opmerkelijk hoe rot uw auto wel is/was [/quote]

Dit is niet rot hoor William, want was juist de beplating, de verstevigingen waren juist bedekt met wat oppervlakte roest. 💡

Wij wisten van veel plekken dat het niet goed was, maar het is inderdaad bedrieglijk. Als je gewoon naar de auto kijkt, dan zag ie er best goed uit. Maar ja, als een expert er naar kijkt en je man dat al daarvoor heeft gedaan, dan weet je al veel van de ellende.
                                  Ben zelf wel benieuwd hoe het met andere P’s zou zijn als je eens heel goed zou gaan kijken(met het oog van de kenner). Denk dat het dan toch schrikken is bij sommigen. Ben nu alleen maar blij dat we niet langer hebben gewacht, zou echt een drama zijn geweest.

Anoniem

Het is inderdaad opmerkelijk hoe rot uw auto wel is/was :nieteerlijk (even de nieuwe smiley’s testen :proficiat: mc klusky) 😀
                                    Ik heb uw P bekeken in Brussel deze zomer en toen was er weinig van die roest te zien.
                                    Maar nog even geduld en hij is weer helemaal :perfect: :bravo:

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 178)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.