- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 12 maanden geleden door .
-
Discussie
-
29 november 2006 om 13:05
Hoi forummers,
zoals een aantal van jullie wel weten, ben ik binnenkort in het bezit van een 964RS.
De magnesium velgen en de carrosserie van de wagen, had ik ten gepasten tijde graag wat opgefrist…eventueel volgend jaar deze periode zou ik een nieuwe lak en velg-opmaak overwegen… De lak op de wagen is de originele van 15 jaar terug en heeft hier en daar wat gebruikssporen. Eveneens is er een corrosieplekje aan het rubber van de voorruit (welbekend bij 964).
Toen ik de huidige eigenaar langs m’n neus weg over deze plannen vertelde, haakte hij hierop in en zei: “ik zou die nieuwe lak niet doen…ze zijn meer waard in authentieke staat en nieuwe lak gaat dat enkel negatief beïnvloeden…” Op het moment zelf drong het niet direct tot me door, maar het blijft toch wel in m’n kopje rondhangen…is zijn bewering juist?? OK dat een respray in Ferrar-geel afbreuk doet aan de wagen, maar een opfrisbeurt in origineel Maritime kan toch enkel het geheel tengoede komen??…of ben ik mis?
Dezelfde vraag heb ik dan over de velgen? Een opfrisbeurt van de magnesiums kan toch ook geen kwaad, of wel?Is er trouwens iemand die een adresje weet waar magnesium velgen kunnen bijgewerkt worden? Ik had namelijk begrepen dat de 964RS magnesiums niet meer nieuw kunnen verkregen worden…
Alle info welkom 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.