965 op de testbank

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 965 op de testbank

  • Maker
    Discussie
  • Even ‘n vraagje…

    Vorige week de Porsche eens op een testbank geplaatst omdat mijn garagist het vermoeden had de wagen net dat ietsje vermogen miste…
    Ikzelf vond dat de wagen prima rijdt/draait maar inderdaad, als je de wagen volop de sporen geeft mss niet dat ‘320pk gevoel’…

    Het resultaat was als volgt… 260 pk 🙁 (maar toch een top van 296 km/h ).

    Nu gaan we volgende maand terug naar August Classics (waar ik de wagen kocht) om de ‘gemiste pk’s ‘ weer op te halen 😉 . Wagen is nog in garantie…

    Kan dat, zo’n 60pk te kort en toch nog zo’n snelheid halen ?

    Ze vermoeden dat het iets zal zijn met de carburator (verstopt?) of dat er een lek op de turbo zit…

    Helaas ben ik technisch niet voldoende onderlegd om hierover zelf te gaan denken.

    Grt,
    Frederik

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • [quote=”GHHALLY” post=171938]Een beetje verwonderlijk, daar je nog steeds 0.7 bar maakte en bij 4000 tr/min een cut off had?
      Na herstelling zeker goed opvolgen en controle op boost creep, vroegtijdig openen van waste gate en geleidelijke drain van boost.
      Zeker nadenken over een EBC, electronic boost control, die pas een doorlaat geeft naar de wastegate bij het halen van een ingestelde druk = geen boost creep.[/quote]

      Laten we hopen…
      Sowieso kom ik nog eens langs voor een vermogenstest zodat ik kan vergelijken met degene die ik momenteel heb liggen.

        Ghally kent er dan ook wel een beetje vanaf hé 😉

          Een beetje verwonderlijk, daar je nog steeds 0.7 bar maakte en bij 4000 tr/min een cut off had?
          Na herstelling zeker goed opvolgen en controle op boost creep, vroegtijdig openen van waste gate en geleidelijke drain van boost.
          Zeker nadenken over een EBC, electronic boost control, die pas een doorlaat geeft naar de wastegate bij het halen van een ingestelde druk = geen boost creep.

            Er is gisteren een gescheurd membraan gevonden in de wastegate met bijhorend drukverlies… hopelijk is mijn probleem daarmee opgelost.

            Een extra dankjewel ook voor GHHALLY voor de technische ondersteuning via dit forum.

            Grtjs,
            Frederik

              [quote=”stefx911″ post=171832]Is het een 3.3 of 3.6?

              Hoe dat ik het steeds begrepen heb:
              964 3.3 Turbo = 964 Turbo
              964 3.6 Turbo = 965[/quote]

              Ok, bedankt! (dus ik beloof plechtig nooit meer 965 te gebruiken 😉 )
              Alhoewel de site’s waar ik onderdelen bestel allemaal spreken van een 965…

                Is het een 3.3 of 3.6?

                Hoe dat ik het steeds begrepen heb:
                964 3.3 Turbo = 964 Turbo
                964 3.6 Turbo = 965

                  Kijk zeker ook een keertje of er nergens een luchtlek is.
                  Dan verlies je ook turbo druk en vermogen.

                    PDS

                      [quote=”GHHALLY” post=171710]Systematisch te werk gaan:
                      – drukken K-jetronic controleren
                      – werking wastegate controleren
                      – werking overboost cut off controleren
                      – boostcreep aanwezig?[/quote]

                      :think: Duidelijk een kenner :respect2:

                        Systematisch te werk gaan:
                        – drukken K-jetronic controleren
                        – werking wastegate controleren
                        – werking overboost cut off controleren
                        – boostcreep aanwezig?

                          Turbodruk begint idd vanaf zo’n 3000 toeren en is er helemaal op 4000 toeren.
                          De druk die ik kan aflezen is maximaal 0,7. Nu het probleem de kop opsteekt zie ik dat de
                          turbodruk ook onder de 3000 toeren soms blijft hangen op 0,1.

                            Turbo boost zou er al rond de 3000 tr/min moeten inkomen.

                              Een zwakke benzinepomp of een slechte benzinedrukregelaar (foute benzinedruk) bijvoorbeeld kunnen ook maken dat die onder boost te weinig benzine krijgt .

                                Wat is je turbodruk op dat ogenblik. Turbodruk mano in wagen?

                                  Helaas wordt het probleem erger. Deze middag lekker (pittig 😉 ) gaan cruisen en opeens als de turbo aanslaat (zo rond de 4000 toeren) lijkt het alsof de brandstof toevoer gecoupeerd wordt… 😥

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.