965 op de testbank

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 965 op de testbank

  • Maker
    Discussie
  • Even ‘n vraagje…

    Vorige week de Porsche eens op een testbank geplaatst omdat mijn garagist het vermoeden had de wagen net dat ietsje vermogen miste…
    Ikzelf vond dat de wagen prima rijdt/draait maar inderdaad, als je de wagen volop de sporen geeft mss niet dat ‘320pk gevoel’…

    Het resultaat was als volgt… 260 pk 🙁 (maar toch een top van 296 km/h ).

    Nu gaan we volgende maand terug naar August Classics (waar ik de wagen kocht) om de ‘gemiste pk’s ‘ weer op te halen 😉 . Wagen is nog in garantie…

    Kan dat, zo’n 60pk te kort en toch nog zo’n snelheid halen ?

    Ze vermoeden dat het iets zal zijn met de carburator (verstopt?) of dat er een lek op de turbo zit…

    Helaas ben ik technisch niet voldoende onderlegd om hierover zelf te gaan denken.

    Grt,
    Frederik

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • Je hebt een pm.

        Ok, bedankt alvast voor de reacties. Kan iemand mij een goede testbank aanbevelen in West of Oost-Vlaanderen? Mss beter nog een 2de test laten uitvoeren voor ik weer naar August Classics trek…

        Grt,
        F.

          Dat zou kunnen maar een air/fuel meting had dit laten zien .
          Als hij dan toch op de bank gestaan heeft had dat beter in een maal gebeurd geweest samen met turbo druk meting enz.
          Dan had je gelijk geweten wat er fout zou kunnen zijn .

            Neen, werd idd over gesproken. Zou het kunnen dat de verbranding / het mengsel ok is tot 5500 toeren en dat het dan verkeerd loopt ?

              Lambda waarde opgemeten tijdens dyno run en uitgezet vs. vermogencurve?

                Is dat niet de eeuwige discussie ? 965 = 964 turbo ?
                Is alleszins aan mij verkocht als 965 😉

                IMG_7429.jpg

                  proficiat met de exclusieve Porsche 965 (dacht dat er maar enkele meer van bestaan, wist niet dat er 1 in Belgie was)

                  🙂 :music: 😈

                    Topsnelheid op een testbank zegt volgens mij niets wegens geen luchtweerstand. Met 260PK haal je nooit 296 km/u op de baan…
                    Zo een groot vermogensverlies zal waarschijnlijk in de buurt van de turbo te zoeken zijn…

                      268 km/u met de fiets is mogelijk….. dus met 60 PK minder is jouw top niet abnormaal.

                        Als de auto mooi loopt zal er niets verstopt zitten. Ik denk aan je turbo, die doet wrslk niet lekker mee.

                      10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.