968 amethyst

• Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangehaald in mijn voorstelling heb ik onlangs een 968 van ’93 gekocht in de kleur amethyst. Na zeer lang wachten (toch minstens een week of 2) staat zij sinds vandaag bij mij in de garage! Spijtig genoeg is ze wel met de aanhangwagen geleverd, aangezien ze nog niet ingeschreven staat en dus beter niet de baan op gaat, maar daar zoek ik zo snel mogelijk verandering in te brengen! Dit kan echter nog wel even duren, gezien het oorspronkelijk een Japanse is en de dame hiervoor in Nederland vertoeft heeft.

Foto’s heb ik nog niet kunnen nemen, maar deze volgen hopelijk zo snel mogelijk. Ik kijk er momenteel nog liever naar dan dat ik er foto’s van neem :coolness:
    In dit topic zal ik ook proberen regelmatig updates te plaatsen van zodra ik meer over mijn 968 te weten kom en van zodra er schot in de zaak van de inschrijving komt …

Met een beetje geluk morgen al een update, alleszins nog een prettige avond voor iedereen! Dit van mij kan alleszins niet direct meer stuk :sleep:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 143)
    • En het verhaal gaat verder …

Nadat ik dus vrij probleemloos een gelijkvormigheidsattest meekreeg bij D’Ieteren, “moest” de wagen deze week naar de keuring:

1e probleem: blijkbaar lagen er vanachter 2 verschillende banden op, zelf nooit gemerkt, de verkoper waarschijnlijk ook niet. Alleszins het zekere voor het onzekere genomen en er een nieuw setje op laten leggen (de oude krijg ik in principe mee, van zodra ze thuis liggen post ik wel iets voor de eventueel geïnteresseerden). Voor alle duidelijkheid, dit werd reeds aangepast voor de wagen naar de keuring ging.

2e probleem: de wagen is op garageplaten (en zonder mij, had geen tijd) naar de keuring gegaan. Ineens krijg ik telefoon van de garage en meldden ze mij dat de 968 afgekeurd was… Blijkbaar zou de wagen verlaagd zijn en aangezien er hier geen attest voor was (ik wist het zelfs niet, er zitten wel gele koni’s onder, en bij D’Ieteren hebben ze het dan blijkbaar ook niet gemerkt ❓ ), is de wagen dus afgekeurd.

Ik dan vervolgens contact opgenomen met PC Brussels en daar konden ze mij niet verder helpen, gezien ze geen centrale databank hebben en dus niet konden zien of de wagen ooit een verlagingskit gemonteerd gekregen heeft. Maandag of dinsdag neemt de garagist waar de Japanse voorlopig staat contact met mij op om te zeggen wat de opties zijn…

Van een beetje geluk naar een beetje pech, hopelijk geraakt de wagen nog op de baan voor eindejaar…

Nuja, alles in perspectief, zijn er wel ergere dingen in de wereld 😀

0

En het verhaal gaat verder …

Nadat ik dus vrij probleemloos een gelijkvormigheidsattest meekreeg bij D’Ieteren, “moest” de wagen deze week naar de keuring:

1e probleem: blijkbaar lagen er vanachter 2 verschillende banden op, zelf nooit gemerkt, de verkoper waarschijnlijk ook niet. Alleszins het zekere voor het onzekere genomen en er een nieuw setje op laten leggen (de oude krijg ik in principe mee, van zodra ze thuis liggen post ik wel iets voor de eventueel geïnteresseerden). Voor alle duidelijkheid, dit werd reeds aangepast voor de wagen naar de keuring ging.

2e probleem: de wagen is op garageplaten (en zonder mij, had geen tijd) naar de keuring gegaan. Ineens krijg ik telefoon van de garage en meldden ze mij dat de 968 afgekeurd was… Blijkbaar zou de wagen verlaagd zijn en aangezien er hier geen attest voor was (ik wist het zelfs niet, er zitten wel gele koni’s onder, en bij D’Ieteren hebben ze het dan blijkbaar ook niet gemerkt ❓ ), is de wagen dus afgekeurd.

Ik dan vervolgens contact opgenomen met PC Brussels en daar konden ze mij niet verder helpen, gezien ze geen centrale databank hebben en dus niet konden zien of de wagen ooit een verlagingskit gemonteerd gekregen heeft. Maandag of dinsdag neemt de garagist waar de Japanse voorlopig staat contact met mij op om te zeggen wat de opties zijn…

Van een beetje geluk naar een beetje pech, hopelijk geraakt de wagen nog op de baan voor eindejaar…

Nuja, alles in perspectief, zijn er wel ergere dingen in de wereld 😀

0

Hoi, sorry voor late reactie, druk in de zaak.

Deze dienen correct te worden afgesteld met de micrometer, lift intake valve nr 1, bij bdp cylinder 4.
          Heeft niets te maken met slijtage, want idd de tandwielen zijn eerder versleten dan de nokken, is wel belangrijk voor correct funtioneren van de variocam.

Dit wordt “normaliter” altijd gedaan bij wissel nokkenasketting en/of distributie. De nokkenaspoelie is een aantal graden verstelbaar.

0

Als ze het geld nodig hebben, hadden ze mij voor 500 euro een technische fiche aan mijn been kunnen lappen 😉

0

[quote=”deepee” post=221220]:shock: zou het kunnen dat de VAGroup momenteel in moeilijke papieren zit en elke penny kan gebruiken[/quote]

Volgens mij weten ze ondertussen dat ze aan onderdelen meer verdienen dan aan de verkoop van een wagen.

0
              Anoniem

Top!
                Voor jou geen ‘lijdensweg’ uiteindelijk. Dit is fantasttisch!
                Gezond verstand zegeviert hier uiteindelijk boven de bureaucratie.

0

😯 zou het kunnen dat de VAGroup momenteel in moeilijke papieren zit en elke penny kan gebruiken

0

Vriend van me koopt zich een T5, type personenbus met vensters rondom, smijt er alle banken uit, rijdt ermee naar de dichtsbijzijndste VW-garage en vraagt of ze hem geen gelijkvormigheidsattest kunnen geven voor een T5 lichte vracht… :mrgreen: :happy:

Hun antwoord: Wacht meneer, ik bel effe naar D’ieteren… OK meneer, ‘t is in orde, je mag het binnen 2 weken komen ophalen :wtf: :wtf: :wtf:

Ik had ‘m natuurlijk al verwittigd van welk een lijdensweg ‘m te wachten stond en dan ineens dit. 😕
                    Nu ja, goed voor hem, maar ik heb ‘t anders meegemaakt ooit.

0

Goed nieuws voor je! Had ik dat geweten…. :lekker:

0

:respect2: :applaus: :respect2: :applaus: :respect2: :applaus:

Had twee weken geleden een gelijkaardige ervaring bij Dieteren met mijn SA

Den Danny zal nu wel rap rijden met zenne amerikaan denk ik :mrgreen:

0
                        Wim

Ik ben voor Belgische klanten van ons al 3 x in D’Iteren geweest, en geen enkele keer onprettige ervaringen waar genomen.

Kan mij voorstellen als je er met iets komt wat niet origineel of niet klopt zij gewoon hun werk doen en dit zeggen tegen de klant, maar kan het voor de klant niet als prettig ervaren worden. 😉

Dus straks genieten van je Porsche. :up:

0

Vandaag bij D’Ieteren langsgeweest nadat ik gisteren met de verkoper de auto bijna volledig origineel gezet heb. Naar daar gegaan met het gedacht een technische fiche te laten opmaken. Toen ik aankwam in de (toch wel teleurstellende) wachtruimte heb ik toch nog maar eens gepolst of ik niet gewoon een gelijkvormigheidsattest kon krijgen en ze zeiden dat ze het eens gingen natrekken. Nadat ik dit reeds enkele keren aan de telefoon gevraagd had en telkens een negatief antwoord kreeg, verwachtte ik niet te veel…

Ze kwamen de wagen halen op de parking, ik eventjes wachten, en een 45 minuten later stond de wagen er terug en blijkbaar konden ze mij toch gewoon een gelijkvormigheidsattest meegeven! Even later gaan betalen (170 euro i.p.v. 500 voor de technische fiche :think: ) en direct buitengegaan met de geboorteakte van men Japanse dame.

Ze waren (tegen mijn verwachtingen in) sympathiek en hebben me daar goed geholpen bij D’Ieteren. Als het goed is, mag het ook gezegd worden ❗
                            Nu kan ik waarschijnlijk voor eind november nog de baan op en moet ik dus ook een hoop minder BIV betalen, ik zeer gelukkig :happydance:

0

“Is normaal dat de voorste eerst moeten, branden voor de achterste mistlampen branden.
                              Is bij elke moderne auto toch ook :idea:”

Klopt, gisteren getest, weeral wat geleerd!

0
                              Anoniem

Ik kijk naar je feedback na je bezoek bij D’ieteren!
                                Veel succes

0

[quote=”icepo” post=219816]Ik heb u optiecodes kunnen opsnorren, zorg jij voor een filmpje van de sound van de auto?
                                  Alleja kom tis goed kzal ze gewoon doorsturen[/quote]

Waarvoor dank! Ik heb wel al het geluid opgenomen als de wagen stationair draait. Zal eens proberen dit weekend misschien een interessanter “filmpje” te maken. Als ik het gepost krijg, zie je het wel :engeltje:

Voor de rest, mja, mijn Volvo heeft geen voorste mistlichten, dus ik ben het steeds gewend enkel de achterste zo aan te kunnen zetten. Alleszins maar weer iets bijgeleerd dan. De domste vragen zijn vaak de beste 😉

Bedankt voor de rest van de tips nog, ik heb op maandag 9 november een afspraak bij D’Ieteren. Ik zal wel laten weten hoe alles geweest is…

0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.