968 Doen of niet???

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 968 Doen of niet???

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn 968 te verkopen en te kijken in de plaats voor een MB type R129 SL500.

    [url=https://postimages.org/]

    De vraag is doen of niet.
    Waarom niet verkopen:
    Recent veel aan de 968 vervangen en vernieuwd, oa de uitlaatlijn, airco terug werkend laten maken, radiator vervagen, …. en natuurlijk een aantal maanden geleden als oldtimer kunnen laten inschrijven.
    Misschien in de toekomst nog verdere waardestijging
    Waarom wel:
    Budget en ruimte voor de aankoop van wat ik één van de mooiste mercedessen vind.
    Eindelijk eens een cabrio
    Die heerlijke V8 sound
    Keuze’s, keuze’s, :bounce: wat denken jullie daarvan?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • Die luchtvering is iets waar ik str*ntjaloers op was bij mijn schoonbroer’s eerder genoemde SL.
      Die stond gewoon, gelijk mijn toenmalige 4S, en dan “psssst”, drukje op de knop en dat spel stond “af”.
      Hij heeft daar nooit problemen mee gehad, maar de zijne was dan wel het model recenter.
      Congrats!

        +2

          proficiat met de aankoop, nu hadden we wel graag een foto gezien … :coolness: :up:

            Gij se koppigaard.. :happy: :happy: proficiat met de aankoop

              Ik heb toch net de daad bij het woord gevoegd en een 500 SL gekocht. En dan nog de “ergste” versie, namelijk met luchtvering. Gegarandeerd miserie naar het schijnt 😐 . ‘k Zal laten weten waarmee ik het meest rij: P of M

                905EA4D6-3314-4E78-9BEE-8CC517CF0816.jpeg
                Een andere met boot gevoel…

                  [quote=”Akai” post=258675]Ik wil iedereen alvast bedanken voor de goeie raad.
                  Mijn opzet was om een cabrio erbij te hebben, naast de 911 3.2.
                  Bijgevolg valt een 928 af.

                  Ik heb dit weekend de 968 nog eens de sporen gegeven en ik moet zeggen, da’s toch een leuk sturende wagen :driver: .
                  En zoals de meeste hier adviseren en die raad heb ik ook nog van andere mensen gekregen, ben ik zo goed als zeker dat ik de 968 zal houden.
                  En binnen een paar jaar zie ik wel of er nog een 500 SL bij komt.[/quote]

                  Ik vond het al raar. Mijn vader heeft zo een (manuele) 300SL van rond 1990. Ik heb er vorig jaar nog eens mee gereden en van enige sportiviteit is toch geen sprake vind ik. Een V8 zal daar niet veel aan veranderen. Indien ik deze zou erven zou ik die wellicht houden om emotionele redenen. Maar anders? Doe mij maar een 968!

                    Als het echt om de V8 en cabrio gaat , waarom geen exemplaar van over de grote plas ? Dikkere , zwaardere , grotere … V8 motoren ga je niet vinden . Bijkomend voordeel : in Nederland zijn er genoeg importeurs van wagens en tuning onderdelen om die sloepen aan te passen aan onze norm van sturen , remmen , etc . Je kan er met gemak serieuze vermogens uithalen en brullen doen ze zeker met aangepaste uitlaat .

                      Of wat de goesting tegen dan zal zijn… :popcorn:

                        Ik wil iedereen alvast bedanken voor de goeie raad.
                        Mijn opzet was om een cabrio erbij te hebben, naast de 911 3.2.
                        Bijgevolg valt een 928 af.

                        Ik heb dit weekend de 968 nog eens de sporen gegeven en ik moet zeggen, da’s toch een leuk sturende wagen :driver: .
                        En zoals de meeste hier adviseren en die raad heb ik ook nog van andere mensen gekregen, ben ik zo goed als zeker dat ik de 968 zal houden.
                        En binnen een paar jaar zie ik wel of er nog een 500 SL bij komt.

                          Ik kan je toch geen ongelijk geven hoor. Misschien klopt het wel (gedeeltelijk) wat hier gezegd wordt, maar zoals met elke wagen hangt het toch ook veel af van onderhoud, bouwjaar, geluk, … . Ben net zelf ook aan het uitkijken naar een SL. Een 500 of 600. Probleem met die laatste is dat ze pas vanaf 1993 gebouwd zijn en dus geen oldtimer meer zijn (enfin, toch wel, maar pas ten vroegste in 5 jaar). Dus waarschijnlijk ook eerder 500SL wegens V8 en vooral omdat ik ze heel mooi vind. Maar inderdaad komen die ook met veel potentiele problemen en mogelijks navenante kosten. Maar als Porsche eigenaars kennen we dat hé :sarcastisch . Ik ga mijn Porsches wel houden naast de SL.
                          Ik kan je dus geen ongelijk geven, maar ‘k zou proberen beide te houden. Eventueel een SL die ietske minder kost ? Bvb een 300 of zo ?

                            Lol mus.

                            Boot boot
                            Zo snel is het nog geen boot . 😀

                            Benz heeft maar 2 boten
                            IMG_2051.JPG

                            IMG_2052.JPG

                              En die SL rijdt al als een boot…
                              Schoonbroer heeft er 2 gehad. Niet te doen qua onderhoudskosten. Elk jaar scheelde er wel iets aan één van de twee printen voor de bediening van het cabriodak en elk jaar had hij om een paar 1000 Euro kosten. Ofwel werd hij geript.
                              Nen E cabrio otoh is voor vrouwen in de overgang :mrgreen: :respekt:

                              Schoonbroer heeft ook nog het recenter model SL gehad, een AMG, 400 en een klets paarden en droogweg afgepoeierd door mijn toenmalige 996 4S met “amper” 320 paardjes. ‘t Zijn logge bakbeesten.

                                Voordeel van de E klasse is dat je meer ruimte hebt…maar rijd in vergelijk met de SL als een boot…

                                  Mijn mening:
                                  Ik zou de 968 houden.
                                  Maar als je eens iets anders wil dan het huismerk :coolness:

                                  Nu k’ben ook cabrio fan … maar zo een benz die je op “elke” hoek van de straat ziet .. nee dank je
                                  (Krijg je later ook moeilijker verkocht ) omdat er wel wat van rond rijden .
                                  Het zal wel goed rijden dat zeg ik niet .
                                  Maar dan kocht ik dit exemplaar =>
                                  (Heeft zelfs een iets hogere waarde dan die SL)
                                  Een E cabriolet 300 of 320 van 91 of 92
                                  IMG_2048.JPG

                                  Hier de waarden van de auto s

                                  IMG_2049.JPG

                                  IMG_2050.JPG

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.