Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 968 › 968 mechanieker
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door porschky.
-
MakerDiscussie
-
27 augustus 2011 om 17:53
hey ik ben mikel en nieuw op het forum
na een aantal jaren met 911kes te hebben gereden heb ik me een 968cs aangeschaft.
heerlijke wagen 😀 maar weet er iemand een goede garagist in de buurt?
ik ben van zoersel, heb al gehoord dat er iemand in zandhoven zit. thx -
MakerDiscussie
-
idd, ik had het vooral over het optische gedeelte, de rest zal effectief andere koek zijn
Optisch misschien wel, de rest zal zo simpel niet zijn.
dat bedoel ik dus… 😉 Dure grapjes… zijn echter ook perfect na te maken met replica-onderdelen…
JoeBar_S2 schrijft:
de 968 Turbo S ?
ja speciaal prijskaartje, maar nog steeds te vinden 🙂
Inderdaad .
Als je geluk hebt vindt je één van de 14 gebouwde ergens te koop .
Vorig jaar stond er bij “Springbok” eentje te koop met behoorlijk wat kilometers en imho behoorlijk slechte staat .
Vraagprijs 99.000€porschky schrijft:
ik heb dat boek ook nog ergens, en ik vrees dat ik al weet op welke gele je het hebt! 😀 Vermoedelijk zo eentje met gepolierde driedelige cupvelgen en koelgleuven in de motorkap, niet? 😉 Dat is een zeer speciale versie die ze ooit eens gemaakt hebben… met een ‘zeer speciaal prijskaartje’… als u mij begrijpt… 😈
Heb het nu niet bij op kantoor (anders krijg ik helemaal niks gedaan 😈 ) maar zal straks eens checken. Dacht toch at het een CS was. Op het blad erna stond er eentje in dat prachtig diepblauw. Maar er is idd ook een hoofdstukje over die zeldzame 968 Turbo S.
de 968 Turbo S ?
ja speciaal prijskaartje, maar nog steeds te vinden 🙂
ik heb dat boek ook nog ergens, en ik vrees dat ik al weet op welke gele je het hebt! 😀 Vermoedelijk zo eentje met gepolierde driedelige cupvelgen en koelgleuven in de motorkap, niet? 😉 Dat is een zeer speciale versie die ze ooit eens gemaakt hebben… met een ‘zeer speciaal prijskaartje’… als u mij begrijpt… 😈
911-lover schrijft:
Ik denk dat het daarvoor al een beetje laat is . Ik denk niet dat ze nog veel meer in prijs zullen/kunnen stijgen . Een goede Cs met de juiste opties , kleur , kilometers en historiek zit al vlug tussen de 25 en 30.000€
Dedju, weer te laat! 😥 Maar ik ga toch blijven uitkijken, want denk dat er toch nog wat stijgingspotentieel in zit voor een proper en origineel exemplaar en sowieso zullen ze niet zakken, dus ben je zeker van je geïnvesteerd kapitaal en rij je intussen met iets puurs en uniek.
Heb me ook net het boek van Peter Morgan aangeschaft over de 924/944/968 en dat geeft enkel nog méér goesting in zo’n transaxle! Als ik tijd en een scanner vind zal ik de passage over de 968CS hier ‘ns posten. Staat een foto bij van een prachtige 968CS in speed yellow 😯 Me want!
Galhund schrijft:
Om duimen en nog meer van af te likken 😛 Ik denk dat de 968CS een top classic gaat worden want het is de ultieme evolutie van de Porsche transaxle én een fantastische circuitwagen.
Klopt idd . Ik heb de prijzen erg zien stijgen in de bijna zeven jaar dat ik de mijne heb . Destijds gekocht voor de prijs van een goede gewone 968 . De verkoper wist niet dat een CS meer gewild was . Nu zitten de prijzen echt flink hoger . Desondanks nog steeds geen zin ze weg te doen 😉
Dus als je wat centjes opzij hebt liggen, zou ik aanraden om een propere ‘echte’ CS te zoeken, nu ze nog te betalen zijn!
Ik denk dat het daarvoor al een beetje laat is . Ik denk niet dat ze nog veel meer in prijs zullen/kunnen stijgen . Een goede Cs met de juiste opties , kleur , kilometers en historiek zit al vlug tussen de 25 en 30.000€
jol178 schrijft:
jawadde, die sparen hun klassieke “beestjes” niet… 😛
Idd, die klassiekers behoren aan een Belgische verzamelaar die elk jaar één of tweemaal naar Abbeville trekt om ze de sporen te geven. Heb het geluk gehad om al eens te kunnen meerijden in zijn RSR “Henninger” 😯 Dat is pas luid, I can tell you! Heb ook in die zwarte R-Gruppe meegereden die helemaal is afgesteld om te driften. Er ligt een zwaar getuned blokje in met ongeveer 300 pk (dubbele injectie) en het weegt twee keer niks. Plezier gegarandeerd!
Zijn website is http://www.911motorsport.be. Hij heeft ook een ongelooflijke collectie memorabilia en tijdschriften.
Met Allerheiligen doet hij nog een sessie op Abbeville. Als je die dingen in actie wil zien/horen, is het dan het moment!
idd maar prijzen zijn al fors gestegen, zeker in duitsland.
en meestal flink afgebeuld op circuit.
heb er 2 jaar over gedaan om een echte, niet afgebeulde auto met voll. historiek te vinden. maar het was het wachten waard. 😉mikel schrijft:
heb nog wel niet veel fotootjes
Dringend iets aan doen, want ziet er een fantastisch coole wagen uit! Ben reuze benieuwd naar meer foto’s van binnen en buiten!
Ik heb zo’n 968CS met een prof aan het stuur live de meest ongelooflijke drifts zien maken in Abbeville:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=6O4QhjFzqUs&NR=1[/video] .Om duimen en nog meer van af te likken 😛 Ik denk dat de 968CS een top classic gaat worden want het is de ultieme evolutie van de Porsche transaxle én een fantastische circuitwagen. Dus als je wat centjes opzij hebt liggen, zou ik aanraden om een propere ‘echte’ CS te zoeken, nu ze nog te betalen zijn!
hey 911lover
bedankt en heb die van jou ook al bewonderd op jouw website
hier wat meer info over men karretje968cs 1994
106000km
oakgreen
kw variant 3
recaro kevlar/alcantara
chiptuning
volledig cargraphic uitlaatsysteem
en heb nog cup1 velgen besteld die ik deze winter wit zal lakken
zal chic zijn met da groen. 😛
heb nog wel niet veel fotootjesAttachments:Hallo en van harte welkom hier .
Eindelijk nog iemand met een 968CS , ik ben hier al jaren de enigste 😉
Ikzelf ga op onderhoud bij Porschespecialist Johan Dekens . Ook hier aanwezig op het Forum .
Zeer tevreden van na mindere ervaringen bij een andere garage .
Een aanrader dus .
Zet hier maar rap wat fotootjes en meer info van je wagen neer .
Er zijn hier nog 968 adepten die hun wagen al langer hebben en er super tvreden over zijn .
Oa Rufie , die zijn naam al gevallen is .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.