981 Cayman 2,7 PDK aka Yellow Submarine

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 981 Cayman 2,7 PDK aka Yellow Submarine

• Maker
    Discussie
  • Beste vrienden,

Wegens een mogelijke upgrade naar iets exclusiever van het huis Porsche overweeg ik mijn Cayman te verkopen. Het betreft een met zowat alle opties overladen 2,7 met PDK van 9/2013 die ik in 11/2014 overnam van PC Wiesbaden (toen 19.000 km). De cataloogprijs was ruim 75.000€. Nadien heb ik nog de Carnewal GT uitlaat en een stuurvelg met schakelpaddels laten monteren.

Op dit ogenblik heeft de auto 57.500 km. Voor zelfstandigen is de fiscaliteit bijzonder gunstig voor een Porsche met 6-cilinder omdat het de enige jaargang en enige uitvoering (2,7 met PDK) betreft met slechts 180 gram CO2 waardoor de kosten voor 70% aftrekbaar zijn (latere uitvoeringen hebben 183 gram en zijn dus maar 60% aftrekbaar). Jaarlijkse rijtaks is minder dan 700€

De wagen is vakkundig onderhouden bij Walter Janssens in Berlare en loopt absoluut als een Zwitsers uurwerk! Denk niet dat het “maar” een 2,7 is want met de sublieme PDK worden de 275 paarden bliksemsnel in stelling gebracht. Qua prestaties laat deze niets te wensen over.

edit: prijs gewijzigd op vraag ts
    Pics:

P8131945.JPG

P8131948.JPG

PA257319.JPG

DSC_0057-kopie.JPG

PB167580.JPG

PA257317-2.JPG

CAYMAN-25-2.jpg

PM [hide]of erwinschepens@icloud.com[/hide] voor de snelle beslissers anders neemt de verkoper hem over.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
    • :up:

Maar neem dan liefst de Targa , kan de hond ook nog mee blijkbaar :happy:

IMG_0901.JPG

Dirk,

Heel juist maar mijn gasten zijn 22 en 23 jaar dus veel te lang om achterin een 911 te proppen. Tegen dat de nog onverwekte (denk ik toch) kleinkinderen vatbaar zijn om met opa mee te rijden, koop ik wel een 964. Uiteraard!!

[quote=”Yellow Submarine” post=254935]

Men heeft mij er attent op gemaakt dat de BTW slechts verschuldigd is op 50% van de verkoopprijs aangezien ik die ook slechts voor 50% heb teruggevorderd. Dat wil zeggen dat de prijs 37,500 + 10,5% = 41.437,50€ inclusief de 21% BTW op de helft.
          [/quote]

Zet hem maar bij de koopjes :coolness:

[quote=”Yellow Submarine” post=254601]
            -een centrale motor een superieure layout is tov al de andere.
            [/quote]

Behalve dan dat uwen motor op de plaats van de (klein) kinderen zit :popcorn:

DSC01322.JPG

De toekomstige GTS is door Walter Janssens goedgekeurd, dus ik wil nu wel snel werk maken van de verkoop. Tot hier toe heb ik niet elders geadverteerd. De verkoper heeft een prijs genoemd voor een overname maar die is logischerwijze aan de lagere kant want die man moet ook zijn boterham verdienen.

Men heeft mij er attent op gemaakt dat de BTW slechts verschuldigd is op 50% van de verkoopprijs aangezien ik die ook slechts voor 50% heb teruggevorderd. Dat wil zeggen dat de prijs 37,500 + 10,5% = 41.437,50€ inclusief de 21% BTW op de helft.

[hide](Forumprijs dus navenant ook minder…)[/hide]

Dat is dus echt wel een koopje voor zulk een compleet uitgerust exemplaar en bovendien in de correcte kleur!

Ik heb vorig jaar een 981 gekocht in het zwart omdat ik “moeilijk” een witte kon vinden die me aanstond.

Is toch redelijk dubbelzinnig op te pakken 😆 gekocht in het zwart omdat ik geen witte kon vinden :happy:

Veel succes met de verkoop ! Prachtige wagen. En smaken (over kleuren) verschillen. Ik heb vorig jaar een 981 gekocht in het zwart omdat ik “moeilijk” een witte kon vinden die me aanstond.

[quote=”Yellow Submarine” post=254601]Met wat man-logic kan ik namelijk alles perfect verklaren.[/quote]

Dat is nu juist wat je voor ons part niet steeds hoeft te doen.

:respect2: :salut:

Mee eens dat wit ook maar wit is en zeker geen geel… Dat is wel op te leuken. Er passeerde me zopas een witte 981 Cayman (geen idee welke versie) op de Italiaanse snelweg. In het donker stak die toch wel mooi af tegen de rest van het verkeer. Bij daglicht is geel zonder meer superieur.

Kiezen is verliezen!

KKT: ik weet nog steeds niet wat je probleem is, hoewel ik je schrijfsels hoogst vermakelijk vind. Mijn stelling is en blijft gewoon dat:

-gezien de 991 voor pakweg 90% technisch identiek is aan de 981, is de 981 gezien de veel lagere prijs de beste koop.
                      -een centrale motor een superieure layout is tov al de andere.
                      -275 pk in combinatie met een PDK al meer is dan wat je in het Belgisch verkeer kunt inzetten.

Conclusie: mijn gele is in ons land gewoon de beste optie als je Porsche wil rijden. Omdat ik in 2014 krap bij kas zat is dat het dan ook geworden.

Verder hoef ik me van bovenstaande feiten geen snars aan te trekken. De ene keer is een 964 je van het, de andere keer moet het een GT4 zijn. De 981 GTS is van een beredeneerde zotheid. Met wat man-logic kan ik namelijk alles perfect verklaren.

Schitterend kleurke de groen 😯 😯 😯

Zot hé?
                          Een ECHTE kaaiman kleur :first:

[quote=”Mushroom” post=254579]Voila.
                            Einde zoektocht :salut:

Click…

Wel even komen laten zien als je ‘m koopt hé?! :first:[/quote]

Mambamia wat een kleur

@DST : YOU ARE KILLING ME !

@Yellow
                              : Da’s een verrassende wending gezien de vele posts over de GT4 die ik gelezen heb. Maar eigenlijk lijk me die GTS in uw gebruiksomstandigheden een betere keuze, niet dat ik me daar moet mee moeien of dat mijn opinie van belang is.
                              Maar toch een welgemeende CONGRATS !

Voila.
                                Einde zoektocht :salut:

Click…

Wel even komen laten zien als je ‘m koopt hé?! :first:

IMG_2880-2.JPG

Wit = booooriiiing

Plak dat maar snel vol

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.