981 Cayman 2,7 PDK aka Yellow Submarine

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 981 Cayman 2,7 PDK aka Yellow Submarine

  • Maker
    Discussie
  • Beste vrienden,

    Wegens een mogelijke upgrade naar iets exclusiever van het huis Porsche overweeg ik mijn Cayman te verkopen. Het betreft een met zowat alle opties overladen 2,7 met PDK van 9/2013 die ik in 11/2014 overnam van PC Wiesbaden (toen 19.000 km). De cataloogprijs was ruim 75.000€. Nadien heb ik nog de Carnewal GT uitlaat en een stuurvelg met schakelpaddels laten monteren.

    Op dit ogenblik heeft de auto 57.500 km. Voor zelfstandigen is de fiscaliteit bijzonder gunstig voor een Porsche met 6-cilinder omdat het de enige jaargang en enige uitvoering (2,7 met PDK) betreft met slechts 180 gram CO2 waardoor de kosten voor 70% aftrekbaar zijn (latere uitvoeringen hebben 183 gram en zijn dus maar 60% aftrekbaar). Jaarlijkse rijtaks is minder dan 700€

    De wagen is vakkundig onderhouden bij Walter Janssens in Berlare en loopt absoluut als een Zwitsers uurwerk! Denk niet dat het “maar” een 2,7 is want met de sublieme PDK worden de 275 paarden bliksemsnel in stelling gebracht. Qua prestaties laat deze niets te wensen over.

    edit: prijs gewijzigd op vraag ts
    Pics:

    P8131945.JPG

    P8131948.JPG

    PA257319.JPG

    DSC_0057-kopie.JPG

    PB167580.JPG

    PA257317-2.JPG

    CAYMAN-25-2.jpg

    PM [hide]of erwinschepens@icloud.com[/hide] voor de snelle beslissers anders neemt de verkoper hem over.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
    • 🙄
      Eerst zeggen wat mag en kan en het dan kleinzielig noemen, zo zou men er vanaf kunnen komen.
      Met alle Chinezen, maar niet …
      Rommel moet niet genegeerd worden, ergernis mag er ook zijn, weten zelf wel waarvan blij te worden.
      :coolness: :drink:
      Wij zien het al aankomen. De nieuwe zal op alle vlakken een onovertroffen en enig juiste keuze zijn, mits natuurlijk een aantal subliem uitgekiende aanpassingen.
      Hou ons maar op de hoogte van deze zeer belangrijke ontwikkelingen… Organiseer ook een poll voor een nieuwe avatar dan.

        Rode remklauwen heeft ie. En het blijft wel een Porsche. Dus geen 911 R want die heeft PCCB en dus gele. Verder heeft Rollie goed geluisterd naar mijn geneuzel tussen twee drams door back in Scotland. De kleur heeft hij wel fout.

        Het is inderdaad een Cayman GTS. Met PDK. Het is geen gele, spijtig genoeg zijn die redelijk zeldzaam. Het is een witte. Daar zal wellicht snel een paar vette R-strepen aan toegevoegd worden schat ik. Anders de boel wrappen in geel?

        En ik heb nog niet getekend omdat er nog onvoldoende convergentie is tussen aankoop en verkoopprijs… En als good old Walter Janssens iets fout ontdekt gaat het ook niet door.

        @kkt: je mag gerust mijn posten negeren als ze je storen, no worries. Op een ander forum is er zelfs een knop om bepaalde andere posters te negeren. Alles wat die posten krijg je dan niet meer te zien. Een beetje kleinzielig maar waarom niet als het dat is dat je blij maakt. :salut:

          Rosso of rosse, een vorige topic indachtig …
          Rosso kan extra duur worden als Nicole haar hele gele outfit moet gaan veranderen.
          Rosse nog duurder uiteraard, om meerdere redenen … :salut:

            Volgens mij gaat ie overschakelen naar rood en GTS vanachter :coolness:

              Al héél véél POEHA rond dat gele Caymannetje geweest, volhouden zouden wij zeggen.

              👿 :engeltje: 👿

              Tim

                Volgens mij zegt deepee hetzelfde als mij.

                Een auto met eerste inschrijving in 1992 is volgend jaar toch geen 30 jaar.

                Overgangsmaatregel

                De voertuigen die voldoen aan een van de volgende voorwaarden genieten van de forfaitaire verkeersbelasting en dit vanaf 01.07.2017:
                in aanslagjaar 2017 sedert meer dan vijfentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
                in aanslagjaar 2018 sedert meer dan zesentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
                in aanslagjaar 2019 sedert meer dan zevenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
                in aanslagjaar 2020 sedert meer dan achtentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
                in aanslagjaar 2021 sedert meer dan negenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;

                XXX

                  Luister naar deepee zijn info, die is juist.
                  Dus einde dit jaar is het gedaan en moet je wachten tot ze 30jaar zijn (voor nieuwe inschrijvingen)

                  Succes met de verkoop en vlug een verse GT4 dan maar… :think:

                    de O-plaat (federale materie) staat los van de fiscaliteit (vlaamse bevoegdheid)

                    mbt de inschrijving is nog niks gewijzigd.
                    mbt BIV en WB is er een overgangsregeling waarbij alleen auto’s voor het eerst ingeschreven in 1992 of eerder nog van de gunstige fiscaliteit genieten. vanaf 1993 moet de auto tot z’n 30ste jr wachten om onder de forfaitaire oldtimerfiscaliteit te vallen.

                      [quote=”Timpie” post=254508][quote=”Yellow Submarine” post=254500]Nicole is untouchable en heeft een keikop,Herman. :bounce:

                      Een 964 (als oldtimer erbij) waarover we het in Schotland hadden is het dus niet. Anders gooit ze me buiten. En wie gaat dan mijn belastingaangifte invullen?

                      Wel spijtig, want na dit jaar is het 5 jaar wachten tot de 964 30 jaar zijn ipv 25 nu. 🙄

                      Ik vrees dat de parlee van de dames onderling me definitief de das heeft omgedaan. Behalve de details van ons seksleven (who cares?) vertellen die zelfs aan elkaar welke bedragen we spenderen aan het onderhoud van onze bolides. Dus komt boven water hoeveel het bijvoorbeeld kost om even de motor van een oude Porsche te herstellen…

                      Maar nu is er een andere opportuniteit… :popcorn:[/quote]

                      Een 964 tot 92 zal altijd een oldtimer kunnen zijn hoor door de overgangsregeling[/quote]

                      Dan ben ik toch verkeerd ingelicht! Ingeschreven is ingeschreven, maar wie in 2018 een oldtimer van minder dan 30 jaar zou opnieuw inschrijven, zou geen oldtimer-statuut krijgen als ik het goed begrepen heb. Wat is het nu?

                        Hola paula … ik zie net in een ander topic even het volgende , een aantal weken geleden door Erwin geschreven … :


                        Mijn vrouw zei nog toen we vorig weekend richting Zeelandtrip reden, dat ik precies rustiger reed dan met haar BMW. Daar is iets van! in haar 420d voel je niets van de weg, het lijkt wel een boot. Dan ga je wat meer gas geven om toch maar iets te voelen. Ik moet me dringend een GT4 kopen, dan ga ik daar dus wellicht nog veel trager mee rijden! :mrgreen:

                        Dus misschien toch een GT4 :popcorn:

                        Alleez, succes met de verkoop , hé Erwin :up:

                          😯

                          Hopelijk vindt deze mooie bolide zijn nieuw baasje ergens tussen de PFB-ers en kunnen we in de toekomst nog met zijn allen genieten van deze mooie verschijning :coolness:

                          Een opportuniteit voor wie zulk een prachtexemplaar zoekt. :first:

                          Ben echt wel benieuwd naar de nieuwe aanwinst :popcorn:
                          De classics die we onlangs tijdens de ‘whisky-avonden’ besproken hebben zijn het dus niet geworden … hmmm 😕

                          Een GT4 zal het niet worden denk ik … :think:
                          Het moet iets zijn wat na de eerste testrit meteen jullie beiden harten veroverd heeft.

                          In navolging van de meer dan geslaagde PFB-trip, gok ik op een 991 ( met dan nog meer ruimte om whisky flessen te smokkelen vanuit Scotland in 2018 :mrgreen: )

                          Tim

                            [quote=”Yellow Submarine” post=254500]Nicole is untouchable en heeft een keikop,Herman. :bounce:

                            Een 964 (als oldtimer erbij) waarover we het in Schotland hadden is het dus niet. Anders gooit ze me buiten. En wie gaat dan mijn belastingaangifte invullen?

                            Wel spijtig, want na dit jaar is het 5 jaar wachten tot de 964 30 jaar zijn ipv 25 nu. 🙄

                            Ik vrees dat de parlee van de dames onderling me definitief de das heeft omgedaan. Behalve de details van ons seksleven (who cares?) vertellen die zelfs aan elkaar welke bedragen we spenderen aan het onderhoud van onze bolides. Dus komt boven water hoeveel het bijvoorbeeld kost om even de motor van een oude Porsche te herstellen…

                            Maar nu is er een andere opportuniteit… :popcorn:[/quote]

                            Een 964 tot 92 zal altijd een oldtimer kunnen zijn hoor door de overgangsregeling

                              GT4 ? Komaan hou ons niet in spanning …

                                Nicole is untouchable en heeft een keikop,Herman. :bounce:

                                Een 964 (als oldtimer erbij) waarover we het in Schotland hadden is het dus niet. Anders gooit ze me buiten. En wie gaat dan mijn belastingaangifte invullen?

                                Wel spijtig, want na dit jaar is het 5 jaar wachten tot de 964 30 jaar zijn ipv 25 nu. 🙄

                                Ik vrees dat de parlee van de dames onderling me definitief de das heeft omgedaan. Behalve de details van ons seksleven (who cares?) vertellen die zelfs aan elkaar welke bedragen we spenderen aan het onderhoud van onze bolides. Dus komt boven water hoeveel het bijvoorbeeld kost om even de motor van een oude Porsche te herstellen…

                                Maar nu is er een andere opportuniteit… :popcorn:

                                  Hoeveel whisky’s (voor Nicole) zijn aan die beslissing voorafgegaan Erwin ?
                                  Kan bevestigen dat dit gele juweel absoluut 100 % in orde is, en in real life nog veel mooier dan op foto. Twijfelaars dus niet wachten :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.